Ca
door CapriceV8 Dec 22, 2018 om 13:14
Auto & vervoer

Rdw keuring

Waarom moet je als bij oogarts en zegt dat je voor de rijbewijs keuring van de rdw een andere pinapparaat gebruiken

1225 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2018 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

??? Ander pinapparaat???
Wil je dat even verduidelijken.

tenormin
door tenormin - Dec 22, 2018 om 13:19
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Geen flauw idee waarom een ander pinapparaat te gebruiken. Lijkt mij een "vraagteken" verhaal van oogarts? Tenzij de goede man/vrouw twee aparte rekeningen heeft voor iets wat voor een ander doel bestemd is. Dit is puur giswerk waar ik in ieder geval, niets van snap.

diumenge
door diumenge - Dec 22, 2018 om 13:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Had je aan die oogarts moeten vragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 22, 2018 om 13:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Een ander pinapparaat??? Een met grote toetsen voor slechtzienden??
Het lijkt er op dat die oogarts een aparte administratie heeft voor keuringen resp. de betaling ergens anders zichtbaar laten zijn. Om zij motieven.

me
door mein33 - Dec 22, 2018 om 13:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Normaal gesproken gaat de rekening van een behandeling/consult door de oogarts naar/via  de zorgverzekeraar.
Bij een RDW-keuring moet u de kosten zelf betalen, moet de rekening direct aan de oogarst worden voldaan en dat kan dan alleen maar met een pin-transactie.

tenormin
door tenormin Dec 22, 2018 om 13:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat zou het dichts bij een goed antwoord kunnen komen, blijft de vraag staan: waarom 2 pinapparaten?

me
door mein33 Dec 22, 2018 om 13:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is maar een gok ! Niet alle oogzorg valt onder de zorgverzekering vandaar het ene pin-apparaat. Een RDW-keuring valt niet onder de reguliere oogzorg van een oogarts en mogelijk wordt  er voor dit soort keuringen een aparte financiële administratie bijgehouden, vandaar dit tweede pin-apparaat.

rtroost
door rtroost Dec 22, 2018 om 14:00
17 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ziektekosten verzekeringen waarbij je de kosten zelf moet betalen en dan moet declareren. Op de huisartsen post staat  een pinapparaat voor mensen die niet uit de regio komen en geen verzekeringsbewijs bij zich hebben.
Het kan zijn dat de oogarts twee rekeningen heeft om de administratie gemakkelijker te maken. Medisch handelen is namelijk vrijgesteld van BTW, keuringen voor rijbewijzen niet.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2018 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normaal gesproken gebruikt u bij een oogarts helemaal geen pinapparaat, maar gaat de nota naar de zorgverzekeraar,

Cookies
door Cookies - Dec 22, 2018 om 13:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarschijnlijk om te kijken hoeveel mensen durven te vragen waarom er een ander pinapparaat moet worden gebruikt.

gerbera
door gerbera - Dec 22, 2018 om 14:00
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Bij gebruik van een pinapparaat wordt het geld overgemaakt naar de daaraan gekoppelde rekening. Het zou dus kunnen dat de oogarts verschillende rekeningen heeft waarop deze betalingen moeten komen.

jo
door jorisw Dec 22, 2018 om 15:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt mij de meest logische verklaring. Je zou dit natuurlijk ook administratief kunnen doen, maar dit is wel zo handig.