personal
door personal Aug 3, 2009 om 18:43
Auto & vervoer

Schade door brand (wa verzekerd) Wat nu?

Beste all,

Door brandstichting is mijn auto beschadigt, de nverzekering waar ik wa verzekerd bent wil niet betalen, omdat ik hiervoor niet verzekerd ben. (kan ik wel inkomen).

De personen en of persoon die de brand heeft gescticht is natuurlijk nog niet gepakt. wel al een aangifte gedaan natuurlijk.

Hoe kan ik nu mijn schade vergoed krijgen, ik heb gehoord dat hier bij mijn gemeente een potje voor moet zijn?

Is dat zo, en waar moet ik mij dan melden.

Al vast bedankt voor elk antwoord.

Met vriendelijke groet,

Personal

1022 9 Rapporteer

mastag
door mastag - Aug 3, 2009 om 19:18
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Edrick, voor een aanspraak via het waarborgfonds zijn tenminste twee getuigen nodig. Lijkt me dus onhaalbaar.
Heel vervelend maar Personal heeft gekozen voor de goedkoopste vorm van verzekeren en daar zit brand nu eenmaal niet bij in. Ben helaas bang dat het een moeilijk verhaal wordt. Ik heb zelf een 5 jaar oude auto nog steeds in de all riscs staan gewoon omdat ik dan ook nog wat krijg als ik hem zelf total loss rijdt, anders krijg ik nul, nada noppes. Ik betaal hier dus wel iedere maand een stukje meer voor.

ta
door tammiek - Aug 3, 2009 om 19:28
98 Antwoorden / 12 Vragen

@ Mastag:

Je zegt dat de vraagsteller gekozen heeft voor de goedkoopste verzekering. Je kunt niet altijd kiezen bij een autoverzekering. Als je een auto koopt die "te oud"  is dan kun je hem geeneens all risk verzekeren...

grindweg
door grindweg - Aug 3, 2009 om 19:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

aangifte bij politie doen. en het waarborg fonds inschakelen u moet 2 getuige hebben. maar ik denk dat zij niet vergoeden omdat de tegen partij geen motor rijtuig is. dus helaas voor u

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2009 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aanvulling: dit valt onder vandalismeschade en wordt daarom NIET gedekt door het waarborgfonds. Zij vergoeden alleen schade veroorzaakt door een motorrijtuig  en ja, dan heb je twee getuigen nodig die aangeven hoe de auto vóór en na de schade er uit zag. Maar nogmaals: dit is hier dus niet van toepassing. Jamer voor u.

mastag
door mastag - Aug 3, 2009 om 20:46
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Tamiek, daar heb je een punt maar wa met zogenaamd mini casco (brand en diefstal) kan wel met een oudere auto.

Met vriendelijke groet mastag

ta
door tammiek - Aug 3, 2009 om 20:57
98 Antwoorden / 12 Vragen

@ mastag:

weer wat geleerd :) wist niet dat je mini casco bij kon verzekeren bij een oude auto. zal meteen mijn verzekeringspapieren nakijken en kijken of dat voor mij ook aantrekkelijk is. bedankt!

grindweg
door grindweg - Aug 3, 2009 om 21:11
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ook een audere auto is wa casco te verzekeren maar dan moet hij getaxeerd worden door een expert. dan betaal je ongeveer 1,75 per promile.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2009 om 22:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo personal,

We weten natuurlijk niet waar uw gemeente is (maar dat even terzijde).

Wellicht kunt u een beroep doen op het WAARBORGFONDS.

Waarborgfonds

Suc6 met de afhandeling.

personal
door personal - Aug 3, 2009 om 22:08
17 Antwoorden / 12 Vragen

Extra info.

De brandstichting was in de auto die voor de mijne geparkeerd was. De eigenaar van deze auto reedt (blijkt nu) onverzekerd rond.

Kan ik hem hiervoor dan aansprakelijk stellen. Het was tenslotte zijn auto die in de brandt stond waardoor ik brandschade heb geleden.

Ik heb geprobeerd dit vriendelijk aan hem te verzoeken, maar toen begon hij in zijn eigen taal heel agressief te reageren.

Had in mijn eerste vraag even moeten melden dat de brandstichting in de geparkeerde voor mij was. Dat zou het een beetje duidelijker hebben gemaakt, daarom bij deze dan nog even.

En ook voor de duidelijkheid omdat ik dit nog niet had gezegd "Mijn gemeente" = Utrecht

Met vriendelijke groet,

Personal