Sparta E-motion C2
Ik heb de Sparta E-motion nog geen jaar en er zijn inmiddels meerdere spaken gebroken, de remmen gillen regelmatig als een keukenmeid, de koplamp zit altijd los/scheef en de display is ook al een keer gesneuveld.
Vorige week is spaak 8 gebroken en ik weet inmiddels niet meer wat ik het beste kan doen. Ga ik weer naar de verkoper of moet ik zelf met sparta gaan stoeien?
Hopelijk heeft iemand advies.
Iris
Voor de aflevering moet een verkoper alle spaken controleren op spanning...
Maar ook het vervangen van alleen de kapotte is niet genoeg, de spaken naast de gebroken spaak zijn ook uitgerekt en hebben een klap gehad.
Wel bestaat de kans dat U het Troittoir op of af fietste en daardoor kunnen spaken ook breken dus neem je weleens een stoeprand?
Verder is tijdig jaarlijks onderhoud dus ook controle op losse of niet op juiste spanning zijnde spaken mogelijk dus heb je fiets als eens een service beurt gehad?
Vooral online winkels leveren fietsen in doos en daar gaan spaken vaker kapot wegens niet nalopen, remmen staan scheef en gaan piepen dus heb je hem normaal afgeleverd gekregen of online in doos?
De klacht van gebroken spaken van een bepaald type E. bike is niet nieuw of onbekend.
Alle spaken moeten door de fietsenmaker worden vervangen voor een zwaarder type en het probleem is opgelost. Als niet alle spaken worden vervangen door een zwaarder type zal het probleem blijvend zijn en dat kan niet de bedoeling zijn.
Uw fietsenmaker kan bij de fabrikant navragen door welk type spaak de huidige moeten worden vervangen en deze declareren bij de fabrikant.
Dank voor jullie reacties. Nadat spaak 3 0f 4 kapot ging heeft de fietsenmaker een set nieuwe spaken erin gezet. Na spaak nr 6 of 7 heeft hij er een in de fabriek afgemonteerd achterwiel in gezet. Dat leek goed te gaan maar helaas is er vorige week weer 1 gesneuveld. Hoe kom ik erachter welk type spaak ik nu heb en welk type de zwaardere is?
p.s.
Ik stuiter niet van randjes e.d.
Dit is de eerste fiets waarbij er ooit een spaak gesneuveld is.
[quote=i.nijhoff schreef op woensdag 12 mrt 2014, 11:42]Dank voor jullie reacties. Nadat spaak 3 0f 4 kapot ging heeft de fietsenmaker een set nieuwe spaken erin gezet. Na spaak nr 6 of 7 heeft hij er een in de fabriek afgemonteerd achterwiel in gezet. Dat leek goed te gaan maar helaas is er vorige week weer 1 gesneuveld. Hoe kom ik erachter welk type spaak ik nu heb en welk type de zwaardere is?
Elke fietsenmaker weet dat wel.
Bizar overigens>> het geeft maar aan wat een zooitje ongeregeld e bikes zijn.
Alle onderdelen zijn goed genoeg, er wordt te weinig getest op duurzaamheid, eigenlijk schandalig dat de e bikes nog steeds last hebben van kinderziektes.
Volgens mij bestaan er geen betrouwbare e bikes, elke fiets heeft wel zwakke plekken.
Zou ook niemand aanraden om een e bike te kopen> te duur, te onbetrouwbaar, weinig service en garanties die aan de laars gelapt worden.
Volgens mij wordt elke electrische fiets zodanig ontworpen dat hij een paar maanden probleemloos meegaat.
Daarna begint onherroepelijk de ellende die doorgaat totdat de fiets voorgoed in de schuur komt te staan, weeeerrrr repareren... daar heeft de consument geen trek meer in. Zo staan er nu duizendenden e bikes op stal.
Wat een blamage die electrische fiets.
[quote=van leyden schreef op woensdag 12 mrt 2014, 12:07]Volgens mij wordt elke electrische fiets zodanig ontworpen dat hij een paar maanden probleemloos meegaat.
Daarna begint onherroepelijk de ellende die doorgaat totdat de fiets voorgoed in de schuur komt te staan, weeeerrrr repareren... daar heeft de consument geen trek meer in. Zo staan er nu duizendenden e bikes op stal.
Wat een blamage die electrische fiets.
@van Leyden,
Uw reactie is sterk overtrokken. Zelf rij ik nu voor het 5e jaar probleemloos met mijn Sparta Ion Gls.
Heb er inmiddels ruim 13.000 km mee gereden en heb nog steeds het eerste accupakket.
Alleen de ketting en de banden zijn vervangen i.v.m. normale slijtage.
De klacht van Ts is pure pech en kan heel makkelijk worden opgelost.
Het verhaal met de spaken heeft Gazelle een jaar of wat geleden ook gehad met hun gewone fietsen, die knapten er om de haverklap uit.
Later opgelost, want dit soort onderdelen worden zo goedkoop mogelijk uit het verre buitenland ingekocht en dan kun je hier op wachten.
Jou fietsmaker weet echt wel wat voor spaken je er in moet hebben, maar hij hikt misschien wat tegen de werktijd aan dat hij het wiel zelf moet spaken, dit zijn kosten die wil hij terug kunnen vorderen en daar zijn fabrikanten niet echt makkelijk in.
Zou er toch nog eens goed met hem over praten, want zoiets moet natuurlijk opgelost worden en al helemaal bij zo'n dure merkfiets, dit blijft gewoon een garantieverhaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer