19
door 1953 Mar 28, 2015 om 00:00
Auto & vervoer

TomTom Live 2 Blue&Me | Siracusa versie v11.803 [update]

Heb TomTom Live 2 Blue&Me in mijn auto Fiat Panda.

Sinds vorige viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.

Op de TomTom o.a. fabrieksherstel en het proces volgens TomTom uitleg uitgevoerd o.a. de knop op mijn TomTom ingedrukt houdend ook na het tromgeroffel en wachtend op het zwart op wit beeld en de knop de TomTom 3x kort ingedrukt houdend. Mijn TomTom gat het proces herstellen - restoring!

Na het herstelproces geeft My Drive aan dat er een (cruciale) update moet doen van Siracusa versie v11.803 73 Mb.

Als Siracusa 11.803 is geïnstalleerd, begint de vicieuze cirkel weer van voren af weer. Live Services verdwijnt dan weer van het toneel.

8201 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

19
door 1953 - Mar 28, 2015 om 03:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:50][quote=1953 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:00]Heb TomTom Live 2 Blue&Me in mijn auto Fiat Panda.

Sinds vorige viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.

Op de TomTom o.a. fabrieksherstel en het proces volgens TomTom uitleg uitgevoerd o.a. de knop op mijn TomTom ingedrukt houdend ook na het tromgeroffel en wachtend op het zwart op wit beeld en de knop de TomTom 3x kort ingedrukt houdend. Mijn TomTom gat het proces herstellen - restoring!

Na het herstelproces geeft My Drive aan dat er een (cruciale) update moet doen van Siracusa versie v11.803 73 Mb.

Als Siracusa 11.803 is geïnstalleerd, begint de vicieuze cirkel weer van voren af weer. Live Services verdwijnt dan weer van het toneel.


Hoelang heeft u deze tom tom al, mijn dochter heeft n.l. ook geen update meer kunnen ontvangen omdat zij hem al een hele tijd niert meer heeft gebruikt . Zij heeft hem n.l. dagelijks niet nodig omdat zij bekende route rijd.

juli a.s. 3 jaar.

19
door 1953 - Mar 28, 2015 om 03:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Dit is de instructie van TomTom-support - met instructieafbeeldingen:

Om het probleem met de update te verhelpen wil ik u vragen de herstelmodus te proberen zoals hieronder staat beschreven.
1. Laad je navigatiesysteem minstens 2 uur op.
2. Zorg ervoor dat je de meest recente versie van MyDrive Connect gebruikt. meer
3. Klik op het pictogram van MyDrive Connect ( of of ) in het Windows-systeemvak of de Apple-menubalk en klik vervolgens op MyDrive.
MyDrive wordt geopend in je webbrowser.
4. Sluit de USB-kabel die bij je navigatiesysteem is meegeleverd aan op je computer.
Belangrijk: sluit de USB-kabel nog niet aan op je navigatiesysteem.
Tip: sluit de USB-connector rechtstreeks aan op de computer en niet via een USB-hub of een USB-poort op het toetsenbord of de monitor. Gebruik UITSLUITEND de USB-kabel die werd meegeleverd bij het navigatiesysteem. Andere USB-kabels werken mogelijk niet naar behoren. Je kunt de houder niet gebruiken om het navigatiesysteem aan te sluiten op de computer.
5. Schakel je navigatiesysteem in.
6. Houd de Aan/Uit-knop ingedrukt. Laat de Aan/Uit-knop niet los wanneer het navigatiesysteem opnieuw opstart met een trommelgeluid. Houd de Aan/Uit-knop ingedrukt totdat op het navigatiesysteem een zwart scherm met witte tekst verschijnt. Laat de Aan/Uit-knop pas los wanneer je dit scherm ziet. Dit kan 10 seconden of langer duren.

7. Terwijl het zwarte scherm met witte tekst wordt weergegeven, druk je de Aan/Uit-knop drie keer snel in en laat je de knop elke keer helemaal los. De juiste timing is hierbij cruciaal.
Het scherm wordt zwart en na een paar seconden start het navigatiesysteem opnieuw op in de herstelmodus. Afhankelijk van je navigatiesysteem wordt er een draaiend tandwiel of wiel op het scherm weergegeven.

Als je geen draaiend tandwiel of wiel ziet, moet je je navigatiesysteem uitschakelen en teruggaan naar stap 6.
8. Sluit de USB-kabel snel aan op het navigatiesysteem. Je moet de kabel aansluiten terwijl het draaiende tandwiel of wiel wordt weergegeven.
9. Zodra je navigatiesysteem is aangesloten op de computer, begint MyDrive Connect met het herstellen van de TomTom-software op je navigatiesysteem.
Koppel je navigatiesysteem niet los.



Je kunt de voortgang volgen in MyDrive Connect.

Zeer belangrijk: het herstelproces kan 5 tot 30 minuten in beslag nemen, afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding. Koppel het navigatiesysteem tijdens het herstelproces niet los van de computer. Dit kan het navigatiesysteem beschadigen.
Koppel je navigatiesysteem ook niet los wanneer het downloaden volledig is voltooid.
Wacht totdat je navigatiesysteem opnieuw opstart.
10. Wanneer je navigatiesysteem opnieuw is gestart, kun je het loskoppelen van de computer.
Als de software goed is hersteld, wordt het navigatiesysteem op de normale manier gestart.

19
door 1953 - Mar 28, 2015 om 03:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:18]Heeft u het al op het forum van Tom Tom voorgelegd?

Ken dat forum nog niet, ga er eens zeker op kijken.

Gisteravond toch die update uitgevoerd en wederom ga dan weer in de vicieuze cirkel belanden.

Het netwerk is uitgeschakeld nu, kan het ook niet activeren, daar er de essentiële knoppen na die update ontbreken.

19
door 1953 - Mar 28, 2015 om 03:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Sinds vorigemaand viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen is ook al geen optie meer, al vaak genoeg geprobeerd op deze wijze, zet geen zoden aan de dijk.

19
door 1953 - Mar 28, 2015 om 17:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 06:04]Beste 1953,

u heeft het wellicht al geprobeerd, op de site van TomTom vind u de volgende instructies voor het activeren: klik hier.

Ja, die site had ik ook al gevonden.

Kan niet via mijn TomTom het netwerk activeren. Mis ook een aantal essentiële knoppen op mijn TomTom.

Zodra de TomTom hersteld is, komt daarna wederom de update Siracusa v11.803 als essentieel update, kan deze update niet wegeren of wegmoffelen; vicieuze cirkel is wederom aanwezig.

19
door 1953 - Mar 28, 2015 om 18:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 06:04]Beste 1953,

u heeft het wellicht al geprobeerd, op de site van TomTom vind u de volgende instructies voor het activeren: klik hier.

Ook deze verwijzing werkt niet, had deze ook al gevonden en geprobeerd.

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2015 om 18:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u het al op het forum van Tom Tom voorgelegd?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 29, 2015 om 18:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=1953 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:00]Heb TomTom Live 2 Blue&Me in mijn auto Fiat Panda.

Sinds vorige viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.

Op de TomTom o.a. fabrieksherstel en het proces volgens TomTom uitleg uitgevoerd o.a. de knop op mijn TomTom ingedrukt houdend ook na het tromgeroffel en wachtend op het zwart op wit beeld en de knop de TomTom 3x kort ingedrukt houdend. Mijn TomTom gat het proces herstellen - restoring!

Na het herstelproces geeft My Drive aan dat er een (cruciale) update moet doen van Siracusa versie v11.803 73 Mb.

Als Siracusa 11.803 is geïnstalleerd, begint de vicieuze cirkel weer van voren af weer. Live Services verdwijnt dan weer van het toneel.


Hoelang heeft u deze tom tom al, mijn dochter heeft n.l. ook geen update meer kunnen ontvangen omdat zij hem al een hele tijd niert meer heeft gebruikt . Zij heeft hem n.l. dagelijks niet nodig omdat zij bekende route rijd.

ho
door hopetobehelping - Mar 29, 2015 om 18:41
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste 1953,

u heeft het wellicht al geprobeerd, op de site van TomTom vind u de volgende instructies voor het activeren: klik hier.

edrick3
door edrick3 - Mar 29, 2015 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo 1953,

Ik zou eens contact met TomTom opnemen. Klik hier.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 29, 2015 om 18:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=1953 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 03:00][quote=valerius-2 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:50][quote=1953 schreef op zaterdag 28 mrt 2015, 00:00]Heb TomTom Live 2 Blue&Me in mijn auto Fiat Panda.

Sinds vorige viel mijn Live services weg, dus geen traffic informatie meer.

Op de TomTom o.a. fabrieksherstel en het proces volgens TomTom uitleg uitgevoerd o.a. de knop op mijn TomTom ingedrukt houdend ook na het tromgeroffel en wachtend op het zwart op wit beeld en de knop de TomTom 3x kort ingedrukt houdend. Mijn TomTom gat het proces herstellen - restoring!

Na het herstelproces geeft My Drive aan dat er een (cruciale) update moet doen van Siracusa versie v11.803 73 Mb.

Is de update nog wel nog geldig.

Als Siracusa 11.803 is geïnstalleerd, begint de vicieuze cirkel weer van voren af weer. Live Services verdwijnt dan weer van het toneel.


Hoelang heeft u deze tom tom al, mijn dochter heeft n.l. ook geen update meer kunnen ontvangen omdat zij hem al een hele tijd niert meer heeft gebruikt . Zij heeft hem n.l. dagelijks niet nodig omdat zij bekende route rijd.

juli a.s. 3 jaar.

19
door 1953 - Apr 8, 2015 om 19:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

De laatste terugkoppeling mijnerzijds.

Saskia van het TomTom Support Team gaf mij vandaag, middels mail, de ultieme oplossing voor mijn Live 2 Blue & Me.

De kaartzone 1 gewijzigd in kaartzone 8!

edrick3
door edrick3 - Apr 26, 2015 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@1953,

En daarmee was je probleem opgelost dus.
Goed om te weten.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ch
Chantoetie - May 23, 2024 om 10:43
Geldzaken & recht

Verkeersoverlast. Wat kan ik doen?

Ik ervaar sinds 2- 3 jaar een enorme hinder van het verkeer, zelfs zo erg dat ik er psychisch onder te lijden heb.    In 2019 heb ik mijn huidige huurwoning betrokken en wat was ik gelukkig! En ja, toen lag de weg er natuurlijk ook al. Nu zou je denken; waarom dan aan een weg gaan wonen?   De eerste 2 jaren had ik hier geen last van en het verkeer is in korte tijd in veelvoud toegenomen vo ... Lees meer

Rontv
Rontv - May 24, 2024 om 13:22
Geldzaken & recht

Eenzijdig bepaalde nieuwe einddatum aflossingsvrije hypotheek

wij hebben een oude aflossingsvrije hypotheek zonder einddatum. staat zo in de hypotheekakte
we krijgen nu een brief van de bank met volgende tekst:

'''
Voor leningsdeel xxx hebben we geen einddatum met u afgesproken in de hypotheekakte. Daarna hebben we in onze brieven wel een einddatum aan u dooorgegeven. Deze einddatum blijvne we gebruiken omdat we stoppen met aflossongsvri ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer