op
door oph1309 Oct 23, 2006 om 17:17
Auto & vervoer

Toyota RAV4

Wie heeft ervaring met het rijden met de nieuwe Toyota RAV4 met een 2 liter benzine motor en een caravan van ca 1500kg (beladen)?Arie

1656 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Subaru Forester, en Honda CRV, iets andere, maar als je niet 100 KM gaat rijden is er niets aan de hand, echter bij snelle bochten en de vele kilo's gaat het wel overhangen en rollen....

Dus rustige bochten en verkeerspleinen,  bij iets hogere bandenspanning is de vering minder, maar de wegligging stukken beter, hoewel ik slechts een proefrit in de RAV heb gemaakt, verwacht is dat de Toyota iets meer overheld in de bochten als de Forester, gelijk aan de Honda... dus hoewel de Toyota de beste Off Road kwaliteit had, dus mag meer modder hebben, is het iets te soepel (amirikaans) geveerd voor snelle bochten...

Over verkeersdrempels is de Caravan het probleem, deze auto solo kan heel veel hebben, maar iets te hoog zwaartepunt, dus makkelijker rollen in bochten.

Voor het motorische, ik adviseer goede olie te gebruiken, dus niet bezuinigen, deze word extra zwaar belast, dus koop dure olie.

Ook een versnelling lager dan normaal, dus geen 5 maar 4, en als je nog slechts 65 rijd, in 3... meer toeren is minder belasting.... zeker als het niet   vlak is...

In Nederland kun je vermoedelijk op lange afstanden gewoon de normale 5e versnelling wel gebruiken, maar niet onder de 80 rijden, want dan is het toerental te laag, en hou je het met 4 langer vol.

De Diesel mag meer trekken, maar die heb je nu eenmaal niet.... hoger koppel, dus kan iets langer in de normale versnelling blijven...

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gozik

 Weer zo'n onzinnig antwoord wanneer leer je nou eens antwoord tegeven op de vragen die gesteld worden.

En niet hele nonsens verhalen op te hangen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef ook, ik heb gelijkwaardige auto's.... met merk en type, en heb wel proefrit gemaakt ter vergelijking, de oude Rav4 wel als bedrijfsauto gereden, maar de platte aanhanger is geen Caravan, dus regelmatig in oude diesel Rav 4 ervaring, geen benzine, maar weet dat het hoge zwaartepunt regelmatig mensen verrast, die deze hoogte vergeten, en te hard de bochten nemen... ook bij plotseling uitwijken, helaas vele wrakken gezien....

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gozik

Ik weet niet meer of ik u soms niet relevante antwoorden nog serius moet nemen . of is het zo he weer een vraag en Gozik antwoord wel wat . Hiermee haal je het niveau van de andere experts omlaag, omdat ik zie als Gozik het antwoord geeft kijk ik al niet meer vooral uit ergenis Dit is absoluut niet de de bedoeling van deze Site en een wat kritisch antwoord heb ik geen probleemmee.Maar graag proberen de vraag te beantwoorden en niet uw mening tegeven .

Vrgr.Wil.R

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft ervaring met de toyota rav4 Gozik dus NIET.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heren bedankt voor de reacties maar heb idd op mijn vraag eigenlijk geen antwoord gekregen al was de reactie wel gemeent natuurlijk. Ik zou graag iets horen van iemand die echt met zo'n span gereden heeft zowel op de snelweg, in heuvelachtig terrein alsmede op een autobaan etc. Ik weet dat de nieuwe versie nog maar een klein jaartje uit is maar er zullen toch al wel caravanners zijn die ongeveer zo'n combinatie rijden.Ik houd me aanbevoelen voor elke reactie.  Bij voorbaat dank.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gelukkig ook niet... Wat een stuiterhok zeg. zeker met goed beladen caravan

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

In uw instructieboekje staat vermeld hoe zwaar een caravan/aanhanger maximaal mag wegen.

Bovendien zijn daar ook wettelijke regels voor waarbij u de Rijksdienst Voor het Wegvervoer kan raadplegen waarbij u wel het gewixht van uw voertuig bij de hand moet hebben.

Tenslotte is een goede verdeling van de lading juist wat weggedrag betreft uiterst belangrijk,(zware goederen=ook voeding in blik, tijdens de reis niet bovenin plaatsen) waarbij de kogeldruk niet meer mag zijn dan 75 kg.

De vrije reislustige Vrije Vogel