h.
door h.slort Mar 1, 2015 om 18:41
Auto & vervoer

Wel of niet leveren spijkerbroek

Geachte heer/mevrouw,
Ik bestel mijn spijkerbroek nog wel eens bij jeans centre.nl en krijg wel eens een aanbieding met veel korting, zo ook op 17 febr. ik heb toen een wrangler broek besteld van €74,95 voor €29,00 en krijg een e-mail met de tekst, we hebben jou order hebben ontvangen, op 18febr. weer een e-mail met de tekst, we hebben je bestelling met ordernr. 00591510 zo juist met de grootste zorg ingepakt en overgedragen aan PostNL. je kunt jouw pakket volgen via Track&Trace op de PostNL website. ik open Track&Trace en zie dit nummer staan 3SYYJZ000120253 om mijn pakket te volgen en er staat dat mijn pakket dinsdag 21febr. bezorgd zou worden, niets loos dus maar op 20febr. zie ik dat het bedrag van €29 is terug gestort is op mijn bankrekening, zonder dat ik eerst ben ingelicht via mail of telefoon op Track&trace is de leverdatum inmiddels verandert in" nog niet bekend"dus ben ik maar gaan bellen, hun antwoord was dat de broek niet meer leverbaar was, dat rare verhaal pikte ik niet het kan niet zo zijn dat er twee precies tegelijk op de knop drukken voor die zelfde broek met bestellen en ik gaf aan dat die broek zorgvuldig was ingepakt en doorgestuurd naar Track&trace, ik horde allerlei smoezen hoe het wel zat maar die broek lag natuurlijk niet meer in de voorraad, ik eiste dat hij volgengs het consumentenrecht een gelijkwaardige broek moest leveren, en zij dat verlies maar moesten nemen, ik heb hem tenslotte betaald en zonder mij in te lichten stort hij het geld maar terug.
Stel een voorbeeld, ik koop een televisie bij BCC en ik reken af bij de kassa en zeg ik kom zo terug ik moet even vervoer regelen als ik dan terug kom is te televisie door verkocht maar dat zelfde type is uitverkocht wat dan, ik zie hier de zelfde situatie, de consument heeft rechten de verkoper heeft verplichtingen denk ik zo.
Leuk verhaal voor de belbus denk ik.
met vriendelijke groet,
H.Slort




dus ik werd woedend op die persoon en brak het gesprek af.

3949 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2015 om 18:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

.....Leuk verhaal voor de belbus denk ik......

Dan zit je hier verkeerd. ;-)

Voor de Belbus:

Hebt u ook het gevoel dat u in úw recht staat, maar dat niet wordt toegegeven? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CS in Hilversum. Of mail naar belbus(at)vara.nl

Suc6

costnix
door costnix - Mar 1, 2015 om 19:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als u zo ontevreden bent over de afhandeling, is mijn advies om daar niet meer te kopen.

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2015 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Persoonlijk denk ik dat die aanbieding een vergissing was, maar ik kan het mis hebben.

En waar niet is verliest de keizer zijn recht. Niet meer op voorraad? Geen broek.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2015 om 20:14
16846 Antwoorden / 108 Vragen
0

Lijkt mij ook dat de prijs verkeerd was. Zou dan wel zo vriendelijk zijn geweest om de terugbetaling (wat dan wel heel correct is) even toe te lichten.

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2015 om 22:03
11565 Antwoorden / 51 Vragen
0

U heeft in elk geval wel het betaalde bedrag terug gekregen, dat is al heel wat bij sommige shops.
Maar even wat info had wel netjes geweest. Maar gewoon niets meer bestellen.

ik eiste dat hij volgengs het consumentenrecht een gelijkwaardige broek moest leveren,
Welk consumenten recht? Waar niet is verliest de keizer zijn recht.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2015 om 22:37
16846 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=h.slort schreef op zondag 1 mrt 2015, 18:41]
Leuk verhaal voor de belbus denk ik.
met vriendelijke groet,
H.Slort
dus ik werd woedend op die persoon en brak het gesprek af.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2015 om 22:41
16846 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ging iets fout. Lijkt me helemaal niet leuk voor de Belbus, daar gaat het over onterechte beslissingen. Vooral uw laatste zin: toen werd ik woest: zal niet in uw voordeel werken. De zaak heeft, in tegenstellingen tot wat we hier veel te lezen krijgen wel uw geld gelijk terug.

audb
door audb - Mar 12, 2015 om 14:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Is het niet zo dat koop is koop? ja dat is zo behalve als u had moet kunnen weten dat de prijs niet klopte.
Echter geeft de verkoper geen redenen op en dan staat u wel in uw recht omdat de verkoper verplicht is om de fout duidelijk te vermelden.
Ik zou als ik u was een nette aangetekende brieft te sturen waar in u de broek dan wel een gelijkwaardige broek eist.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2015 om 15:02
11565 Antwoorden / 51 Vragen
0

@Audb,

Is het niet zo dat koop is koop? Ja, in een winkel, dit is een internet bestelling en dan gelden andere regels .........Ik zou als ik u was een nette aangetekende brieft te sturen waar in u de broek dan wel een gelijkwaardige broek eist. Zonde van de porto kosten ......... Je hebt geen recht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer