bo
door boosje Jun 26, 2012 om 14:20
Computers & telefonie

20 CD's in box doen helemaal niets, hoe kan dat?

Mij is vorige week iets raars overkomen: ik kreeg van iemand een CD-box met 20 CD's erin. Titel: Country Classics, in 2007 uitgebracht door Komax Licensing Ltd. Er staat een nummer op: KXBS2004, en dan nog een streepjescode. De hele box ziet er keurig uit, zoals je ze wel bij V&D of Kruidvat kunt zien liggen. Alle 20 CD's zitten in hun eigen individuele mapje, twee rijen in de doos. Alle CD's zijn keurig netjes bedrukt dus wat kan daar nou mis mee zijn?
Dus onderweg naar huis in de auto uitproberen, want de titels zijn veelbelovend. Mooi niet dus! De eerste de beste CD die de speler in gaat, geeft een foutmelding die bij raadplegen van de gebruiksaanwijzing zou betekenen dat ik hem ondersteboven in de speler gedaan zou hebben (= met de bedrukte kant naar onderen). Dat was dus niet het geval. Ach, dacht ik, zal ik hem dan eens expres andersom erin doen, misschien dat hij het dan doet. Niet dus. Nog een paar andere exemplaren geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem. Dan maar wachten tot thuis en in de computer proberen, want ik heb op dit moment geen echte stereo. DVD/CD-speler aan de netbook gehangen, maar helaas: geen resultaat. Ligt niet aan de speler, die heb ik met een werkend CD-tje eerst getest. De melding: de schijf moet eerst geformatteerd worden voordat hij gebruikt kan worden. Hoe kan zoiets nou, een voorbespeelde CD is toch in de fabriek al geformatteerd? Ik heb ze werkelijk alle 20 in de speler gehad en alle 20 hetzelfde verhaal. Hoe is zoiets nou mogelijk: een complete box waarvan niet één CD iets doet? Ik heb het gevoel dat ik een nepperd heb gekregen, maar hoe kan het zijn dat in een zó professioneel uitziende box 20 blanco (althans dat denk ik nu) CD's zitten? Of is hier iets anders aan de hand? Wie trekt me vlot? Bestaat er zoiets als een frauduleus circuit in deze business?

728 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem eens contact op met degenen van wie je het gekregen hebt of hij/zij daar ook last van had.

Bestaat er zoiets als een frauduleus circuit in deze business?

Kopiën worden overal gemaakt, je weet zeker dat het om originele cd's gaat?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo boosje,

Die box met 20 cd's is nog steeds te koop.
Waarschijnlijk is er niets mee aan de hand maar ligt het aan je afspeler.
Kun je niet even bij vriend/buren proberen of ze daar wél afspelen?
Vraag eens na waar de gever de box vandaan heeft.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@boosje,

.....Waarschijnlijk is er niets mee aan de hand maar ligt het aan je afspeler......
Voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik dat je afspeler de cd's blijkbaar niet 'pakt'; NIET dat je speler kapot zou zijn (een andere cd doet het namelijk wél zoals je aangeeft.)

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op dinsdag 26 jun 2012, 14:50: @boosje,

.....Waarschijnlijk is er niets mee aan de hand maar ligt het aan je afspeler......
Voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik dat je afspeler de cd's blijkbaar niet 'pakt'; NIET dat je speler kapot zou zijn (een andere cd doet het namelijk wél zoals je aangeeft.)

Op 2 verschillende CD spelers doen de CD's het niet. Kans is dus wel groot dat de CD's niet deugen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

boosje schreef op dinsdag 26 jun 2012, 14:20: DVD/CD-speler aan de netbook gehangen, maar helaas: geen resultaat. Ligt niet aan de speler, die heb ik met een werkend CD-tje eerst getest. De melding: de schijf moet eerst geformatteerd worden voordat hij gebruikt kan worden. Hoe kan zoiets nou, een voorbespeelde CD is toch in de fabriek al geformatteerd?

De foutmelding duidt erop dat het CD-R's zijn waar (nog) niks op staat. Misschien aan degene vragen van wie je ze hebt gekregen waar ze vandaan komen?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is de meest gangbare weg om daar waar de CD's aangeschaft zijn navraag te doen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan een goedkope kloon zijn. Dan ziet alles er dus echt uit. Doosje, CD's, bedrukkking, alles. Inmiddels kan de schijf de informatie kwijtgeraakt zijn.

Het lijkt er op dat je "lezer" wel informatie ziet, maar geen gegevens hoe hier mee om te gaan. Niet hoe hij de schijf moet starten, dus krijg je de melding formatteren maar.

CD-R's waar nog helemaal niets op staat geven die foutmelding niet.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Staat er een hologram op de box???

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heeft de schenker je een niet gelukte kopie gegeven. Of iets anders in die richting.