pi
door pieterdina Jan 2, 2015 om 13:43
Computers & telefonie

Aan welke eisen moet een laptop voldoen

Hallo, wij zijn van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen, mijn vraag is waar moeten we op letten, met betrekking op snelheid, werkgeheugen ed,het is bestemd voor gewoon gebruik.
Alvast bedankt

1661 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 2, 2015 om 13:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Belangrijk is het werk geheugen, De snelheid van de processor en de opslag ruimte. Daarbij maar dat is persoonlijk grote van het scherm ik heb graag altijd minimaal 17 inch.

pi
door pieterdina - Jan 2, 2015 om 14:00
38 Antwoorden / 33 Vragen

Ik zou graag getallen horen, ik weet totaal wat veel of weinig geheugen is, wat is nodig voor gewoon normaal gebruik

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2015 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pieterdina,

Zo'n advies geven is altijd moeilijk.
Hangt ook nog af van het te besteden bedrag.

Kijk/lees eens hier ter info.

Suc6 met je keuze.

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2015 om 14:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens [URL=http://tweakers.net/reviews/3815/2/laptop-best-buy-guide-december-2014-basislaptop-specificaties-en-prijzen.html]hier (klik)[/url] voor wat meer informatie. Zoals aangegeven is het ook ban belang wat uw budget is.

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2015 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterdina schreef op vrijdag 2 jan 2015, 14:00]Ik zou graag getallen horen, ik weet totaal wat veel of weinig geheugen is, wat is nodig voor gewoon normaal gebruik

Voor surfen, mailen en tekstverwerken heb je aan 4GB werkgeheugen in principe voldoende. Dat is ook het minimum wat er tegenwoordig in een nieuwe laptop zit. 6GB is wel wat gunstiger, daar zou ik voor kiezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 2, 2015 om 14:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zorg ervoor dat je Windows netjes op een schijfje erbij geleverd krijgt, inclusief serienummer. Handig voor als het zaakje ooit crasht.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 2, 2015 om 15:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 2 jan 2015, 14:35]Zorg ervoor dat je Windows netjes op een schijfje erbij geleverd krijgt, inclusief serienummer. Handig voor als het zaakje ooit crasht.
Bij veel computer makers is dat niet mee gegeven. Ik heb vanaf het begin welke ik atijd gebruikt wel gekregen dus ik ben niet anders gewent.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2015 om 15:40
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Pieterdina,

dit heb ik ooit ergens uit overgenomen en bewaard:

16" Breedbeeld TFT (1366 x 768)
• Intel® Core™2 Duo T6600 processor
• 4 GB geheugen
• 500 GB harddisk
• NVIDIA GeForce GT220M 1 GB
• Dual Layer DVD±ReWriter
• Draadloos netwerk WPA2 beveiligd
s• Webcam
• HDMI

Software:herstelschijf maken, dvd meeleveren.
Beeldschermresolutie
Kaartlezer
Vraag:
Geluidskaart
Videokaart
Draadloos
USB poorten
Bluetooth

Tip: Zet draadloze mogelijkheden van je computer uit als je deze niet direct nodig hebt of gebruikt. Vraag in de winkel meteen of Wifi en Bluetooth aanstaan en - als je ze niet nodig hebt - hoe je ze uitzet.

Hub USB
Laptopstandaard,
in de winkel helpen ze u verder.
Vr. gr.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 2, 2015 om 16:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@sjoppie een core 2duo t6600 is een processor van 4 jaar terug.
Als u de laptop vlot voor dagelijkse zalen wilt gebruiken kies dan iets met een i3 Intel processor maar liever een i5. Kiest u voor een celeronprocessor dan gaat uw snelheid fors omlaag. 4Gb werkgeheugen is man's zat.
Let op een dedicated videokaart (los ingebouwd). Soms staat er 2 Gb videogeheugen maar dat gaat dan van uw 4Gb werkgeheugen af. Een losse (dedicated) kaart heeft dus zijn eigen geheugen en snoept dit niet af van het werkgeheugen.
Als de keuze er is kies dan voor een mat beeldscherm dat kijkt veel prettiger.
Succes
Diewilik

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2015 om 16:41
7213 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diewilik schreef op vrijdag 2 jan 2015, 16:18]@sjoppie een core 2duo t6600 is een processor van 4 jaar terug.
Als u de laptop vlot voor dagelijkse zalen wilt gebruiken kies dan iets met een i3 Intel processor maar liever een i5. Kiest u voor een celeronprocessor dan gaat uw snelheid fors omlaag. 4Gb werkgeheugen is man's zat.
Let op een dedicated videokaart (los ingebouwd). Soms staat er 2 Gb videogeheugen maar dat gaat dan van uw 4Gb werkgeheugen af. Een losse (dedicated) kaart heeft dus zijn eigen geheugen en snoept dit niet af van het werkgeheugen.
Als de keuze er is kies dan voor een mat beeldscherm dat kijkt veel prettiger.
Succes
Diewilik
Ja, het artikel zal wel ongeveer zo oud zijn maar met de aanvullingen en de uiteindelijke hulp in de winkel komt de tvraagsteller een eind.

macwouter
door macwouter - Jan 3, 2015 om 03:58
825 Antwoorden / 9 Vragen

Heb deze momenteel in gebruik.

2,6-GHz dual-core Intel Core i5 (Turbo Boost tot 3,1 GHz) met 3 MB gedeelde L3-cache op de chip 5400-rpm harde schijf van 1 TB8 GB 1600-MHz LPDDR3-geheugen Intel Iris Graphics.

Met Windows 8 en koste toen een paar jaar geleden 699 euro bij MyCom.

pi
door pieterdina - Jan 3, 2015 om 13:55
38 Antwoorden / 33 Vragen

Bedankt voor de reacties, hier komen we wel verder mee