he
door henniev Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en mijn vrouw allebei binnen op de bank zitten.
Omdat wij vanaf september 2023 boven de vastgestelde data kwamen hebben wij hier nooit iets van gemerkt.
Op deze manier ben je snel door je data heen en kan je bjbetalen toch?
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb wel een 2-jarig contract afgesloten.

2997 8 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 16, 2024 om 15:27
2063 Antwoorden / Vragen

U denkt buitenshuis wi-fi te hebben? Heel merkwaardig en ik denk dat u een databundel bedoelt via 4G. Als u erachter komt dat u thuis op de bank data gebruikt in plaats van wifi hebt u hoogst waarschijnlijk geen verbinding met de wifi en dus gaat het op dat moment dus via de databundel. Weet u hoe u ziet of u verbinding met wifi en of 4G heeft?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 18, 2024 om 09:55
16857 Antwoorden / 202 Vragen

.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2024 om 16:38
16857 Antwoorden / 202 Vragen

0.1 is niet veel en u kunt m.i. alles voorkomen door bij uw telefoons of andere apparaten als u thuis bent 'mobiele gegevens' uit te schakelen en dan ook uitgeschakeld te houden.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 18, 2024 om 09:33
167 Antwoorden / Vragen

Dat vraagt hij toch helemaal niet? Wat schiet hij nou op met dit advies. Hij wil juist wel kunnen internetten buiten huis. Hij weet alleen niet zo goed het verschil tussen wifi en 4g en hoe zijn telefoon werkt.

Echt...je zorgt alleen maar voor meer verwarring.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 18, 2024 om 10:42
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook leid ik uit de vraag af: hoe kan het dat er Mb's worden aangerekend. Waarom niet nu ook bij bijv. de reactie van @HENK DE ZEVENDE gereageerd? Die reageerde met ongeveer hetzelfde antwoord.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 18, 2024 om 11:28
167 Antwoorden / Vragen

Nou, hij zegt toch echt heel wat anders dan jij. Mijn hemel zeg. Het lijkt in de verte niet op jouw reactie daarnaast heeft hij wel de context en de vraagstelling begrepen.

Re
door Reinier182 - Apr 17, 2024 om 10:48
162 Antwoorden / Vragen

Staat de WiFi wel aan binnenshuis? Denk dat het uit staat namelijk. Dan krijg je 4G data gebruik te zien. Controleer dat eerst.

1paul
door 1paul - Apr 17, 2024 om 16:33
3150 Antwoorden / 0 Vragen

leg deze vraag eens voor aan vodafone en check vooral of u wel altijd wifi verbinding heeft als u thuis bent!!

staan de instellingen wel goed??

ze
door zeemannetje - Apr 17, 2024 om 21:46
120 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan dat je telefoon of laptop? niet naar je binnenshuis wifi is overgeschakeld en dat je gewoon door bent gegaan op je Red Together.

ti
door tilpend - Apr 18, 2024 om 09:00
132 Antwoorden / 0 Vragen

Kassa heeft hier een artikel over geschreven:
Telefoon op wifi, maar tóch mobiele data verbruikt: hoe kan dat?

De meest waarschijnlijke oorzaak is dat uw mobiele telefoon (of die van uw vrouw) toch echt even contact heeft gehad met het mobiele netwerk van Vodafone. Of vanwege een van de in het artikel genoemde oorzaken of omdat de WiFi van uw thuisverbinding even niet werkte. Bij mij thuis valt de WiFi van Ziggo soms heel even weg, ik zie dan dat mijn mobiel op mobiel internet zit ipv op de WiFi.

Ozymandias
door Ozymandias - Apr 18, 2024 om 09:28
167 Antwoorden / Vragen

Technisch gezien klopt er geen snars van je verhaal.

1. Buiten heb je geen wifi (als je daar wel signaal hebt zit je dus gewoon nog op je binnen wifi).

2. Ziggo wifi dat wordt niet in mindering gebracht op je Vodafone bundel. Het word wel getoond als gewoon gebruikte data in je telefoon maar dat zegt niets over de afrekening.

3. Waarschijnlijk weet je niet hoe wifi werkt en hoe je er mee moet verbinden en maak je dus gewoon gebruik van je 4/5g.

Ga naar de ziggo/vodafone winkel en laat ze je daar even uitleggen hoe je het werkt.

1paul
door 1paul Apr 18, 2024 om 09:51
3150 Antwoorden / 0 Vragen

ziggo heeft wifispots waar je je op kan abboneren, daarmee heb je op heel veel plekken toegang tot wifi van anderen!!

Ozymandias
door Ozymandias Apr 18, 2024 om 10:04
167 Antwoorden / Vragen

Daar heb je een punt, maar dat is niet wat hij omschreef want daar sluit je geen Vodafone voor af.

rj
door rjw Apr 18, 2024 om 19:22
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Maar voor die ziggo hotspots betaal je niets. Op het moment dat met een wifi hotspot bent verbonden ben je helemaal niet verbonden met het Vodafone mobiele netwerk.

ro
door ronny530 - Apr 18, 2024 om 16:18
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Kan wel kloppen want uw telefoon wordt als een soort van mobiele hotspot gebruikt, de data komt op uw telefoon middels wifi binnen en wordt vervolgens middels het mobiele netwerk van uw telefoon naar de telefoon van uw vrouw verzonden.
Zeer onverstandig om uw telefoon als zijnde mobiele hotspot te gebruiken want er zijn voor weinig geld ook wifi exenders verkijgbaar die het wifi signaal versterken tot wel 50 meter of meer buitenshuis.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 18, 2024 om 16:53
167 Antwoorden / Vragen

Welke hotspot? Je doet nogal een aanname die zeer waarschijnlijk zeer incorrect is. Dat vereist een aantal hele specifieke handelingen die de TO echt wel had vermeld als dat het geval was.

Je verzint er lekker op los in ieder geval.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 18, 2024 om 23:47
2063 Antwoorden / Vragen

Sorry, maar zodra de onderwerpen technisch worden, en zeker computer technisch, verliezen mensen zich echt compleet. Zeker als TS zelf niet reageert en het verhaal verder inkleurt, mensen laten vaak veel weg, gaan we steeds verder van de rails zoals hier. Werkelijk niets in de tekst van TS suggereert dat het iets te maken heeft met tethering en er zijn veel simpelere verklaringen voor het probleem. Occam's razor dicteert dat je uitgaat van de simpelste verklaring en er geen dingen bij gaat halen die je (nog) niet nodig hebt.