personal
door personal Jun 2, 2009 om 23:22
Computers & telefonie

Accoundgegevens opslaan voor backup

Geachte all,

Het volgende onder microsoft outlook is het mogelijk om je persoonlijke mappen te save, maar weet ook iemand hoe je je accounds kunt save.

Ik heb 20 verschilende e-mail accounds en zou graag hier een backup van willen hebben. Zodat ik bij een herinstallatie niet alles opnieuw moet intypen qua pop3, smtp, gebruikersnaam een wachtwoord.

Is dit mogelijk?

en

Hoe moet ik dat dan doen?

B.v.d. voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Personal

471 6 Rapporteer

dirck
door dirck - Jun 2, 2009 om 23:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

In Outlook is het helaas niet mogelijk om dit via Exporteren en Importeren te realiseren zoals in Outlook Express het geval is.

Vanuit Outlook Express, Windows Mail en Windows Live Mail kunnen deze instellingen via Extra, Accounts, knop Exporteren naar een IAF-bestand worden veiliggesteld (en later met de knop Importeren weer worden teruggezet). Wees voorzichtig met deze bestanden want naast de gewone instellingen bevatten ze ook de inloggegevens (inclusief wachtwoord)! Outlook heeft helaas geen mogelijkheden de accountinstellingen op een dergelijke eenvoudige wijze veilig te stellen. De instellingen van een Outlook-account (Extra, E-mailaccounts, Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen) kunnen alleen worden bewaard door ze op te schrijven of uit te printen. Na herinstallatie van Outlook zullen de e-mailaccounts dus gewoon weer handmatig moeten worden ingesteld. Het veiligstellen en terugzetten van de e-mailaccountinstellingen via het register is niet aan te bevelen omdat die methode voor problemen kan zorgen.

Bron: www.schoonepc.nl/instal/backup.html
-------------------------------------------------------------------------
Maar er is een mogelijkheid om dit via het Register te doen:

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een manier om dit voor elkaar te krijgen. Exporteer in het register de volgende sleutel naar een bestand:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook

Op het nieuwe systeem importeer je simpelweg de accounts door te "dubbelklikken" op het geëxporteerde bestand. Het enige wat je nu nog zelf moet doen is eenmaal de wachtwoorden opnieuw ingeven en Outlook draait weer prima op het nieuwe systeem.

Bron: www.mccune.nl/content/ms-outlook-accounts-backup

personal
door personal - Jun 2, 2009 om 23:55
17 Antwoorden / 12 Vragen

He Dirck,

Dank je wel voor je snelle antwoord, ben er al even mee bezig en had al van alles geprobeerd.

Ga zeker deze optie proberen!

als het lukt laat ik het even weten.

Het scheelt een hele hoop als ik alleen nog maar ww's in hoef te voeren.

Mvg Personal

dirck
door dirck - Jun 3, 2009 om 10:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik hoop voor je dat het lukt.

Succes, Dirck

pc
door pcneard - Jun 3, 2009 om 11:11
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf gebruik ik deze: Osirius - Outlook Backup

Simple en snel :)

http://www.osirius.nl/outlook_backup_3.0

personal
door personal - Jun 3, 2009 om 11:34
17 Antwoorden / 12 Vragen

Hi all,

Nou voor iedereen, die meerdere e-mail accounds heeft.

Is de oplossing van Dirck geweldig.

Aanvullende informatie is wel dat je een recente backup moet hebben van je Outlook.pst deze kun je vinden in de verborgen document mappen onder c:\gebruikers\appdata\local\microsoft\outlook\outlook.pst

Zorg dus wel dat je de verborgen bestaden zichtbaar hebt!

Veel succes als er meer mensen zijn, ik heb in ieder geval mijn pc kunnen herinstalleren volledig met alles terug zetten in minder dan een uur, waar ik vroeger met al die e-mail accounds veel langer mee bezig was!

Met vriendelijke groet

Personal

personal
door personal - Jun 3, 2009 om 11:43
17 Antwoorden / 12 Vragen

Ha die pcneard,

Ja dat is ook een mooie tip!

Alleen voor mensen zoals ik geen optie, omdat ik het leuker vind om het probleem zelf op te lossen (met hulp van andere). :)

Ik vind het dan weer jammer om er 30 euro voor uit te moeten geven, als het zo simpel is en je het goed zelf kan doen.

Het geeft een soort van kick, hebben we weer wat geleerd!

Maar voor de mensen die niet zo houden van prutsen (omdat zoiets ook mis kan gaan, als je niet weet wat je doet) is zo'n programma een hele goede oplossing!

Bedankt voor je bijdrage.

Met vriendelijke groet

Personal