ro
door roelklinkenberg Nov 14, 2014 om 14:26
Computers & telefonie

Airplay Ipad en Iphone werkt niet meer

Sinds de update van Apple IOS7 naar IOS8 is icoontje van Airplay op mijn Ipad2, Ipad4 en Iphone5s verdwenen en kan ik mijn AplpleTV hier niet meer mee gebruiken. Wie weet wat er aan de hand is c.q. De oplossing?

7350 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die update is een drama op je I-pad. Maar misschien vindt u hier het antwoord?

Klik hier

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:29
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit heb ik al geprobeert. Helaas geen oplossing.
Voor volgende reacties:
Ik heb al heel veel geprobeert. Graag reacties met echte oplossingen, liever geen halfslachtige oplossingen. Ik stel deze vraag hier omdat ik reeds heeeeeeel veel heb geprobeert. Dus aub zinnige reacties en geen voor de hand liggende zaken die ikzelf al had kunnen bedenken. Ik weet dat deze reactie van mij arogant overkomt maar ik ben echt radeloos.
Groet Roel

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:32
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry als ik wat heftig reageer, maar ik ben behoorlijk pissig op Apple. Nergens kun je bij hun rechtstreeks reageren of vragen. Hoe klein kun je als grootste bedrijf van de wereld zijn. Ik ben zeer teleurgesteld in Apple.
Groet Roel

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Sorry hoor, dat ik hier een site vermeldde waar u niets aan hebt. Zal niet meer gebeuren.

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:35
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tiger1 ,
Nogmaals mijn excuus voor mijn primaire reactie.
Roel

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ok. Ik kan met u meevoelen hoor. Heb ook die update op mijn I-pad uitgevoerd. Regelmatig de meest gekke dingen.

Ik hoop echt dat u een antwoord vindt.

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:51
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ga ik proberen.
Dank

ph
door philip36 - Nov 14, 2014 om 21:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik heb gelezen dat u via instellingen een andere taal moet kiezen.
Als het goed is verschijnt het verdwenen icoontje weer en daarna kunt u de taal weer terugzetten naar Nederlands.
Maar mischien heeft u dit ook al geprobeerd.
Het staat op
http://help.airsquirrels.com/support/articles/1000107203-after-upgrading-ios-versions-the-airplay-icon-no-longer-displays-

macwouter
door macwouter - Nov 15, 2014 om 00:24
825 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=roelklinkenberg schreef op vrijdag 14 nov 2014, 19:32]Sorry als ik wat heftig reageer, maar ik ben behoorlijk pissig op Apple. Nergens kun je bij hun rechtstreeks reageren of vragen. Hoe klein kun je als grootste bedrijf van de wereld zijn. Ik ben zeer teleurgesteld in Apple.
Groet Roel.

Dat u zo dom bent om niet verder te kijken dan uw neus lang is. Bij aanschaf van een Apple product krijgt u altijd een informatieboekje in de doos meegeleverd. Bel met deTechnische ondersteuning: 0800 0201 581.

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 10:51
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik begrijp niet waarom marcwouter beledigend moet zijn. Overigens dit Apple telefoonnummer is er alleen voor binnen de garantie. Deze is bij mijn apparaten verlopen. Dus geen gratis hulp meer van Apple.

ph
door philip36 - Nov 15, 2014 om 11:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Is het probleem nu opgelost?

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 14:34
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas is het niet opgelost. Ik heb het geprobeerd bij zowel de Ipad als de Iphone. Taal naar engels en weer teug naar nederlands.
Ben ook bij Ivizi winkel geweest, maar kenden het probleem niet.
Sta open voor suggesties.

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2014 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Misschien heeft het zin om te vermelden wat u zoal heeft geprobeerd en niet werkte, dan is het mogelijk gemakkelijker om naar een oplossing te zoeken. De kans is dan kleiner dat iets aangedragen wordt wat u al probeerde.
Ik durf het woord fabrieksinstellingen nauwelijks te gebruiken....

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 15:01
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ipads en iphone gecontroleerd op juiste update software.
AplleTV heeft ook laatste update software.
Taalinstellingen gewijzigd naar engels en teug naar nederlands.
Airplay uit en aan gezet op Apple TV.
Verbinding met router verbroken en gewist en opnieuw ingesteld en aangesloten.
Stroom van Apple TV afgehaald en weer aangesloten.
apple TV naar fabrieksinstellingen gezet en volledig opnieuw geinstalleerd.
ipads en Iphone uit en weer aan gezet.
Probleemoplossing Apple site doorgelezén en uitgevoerd.
In winkel (Ivizi) waar ik de apple spullen gekocht heb geweest, maar herkennen het probleem niet.
Kan daar tegen betaling laten onderzoeken maar geen garantie dat het dan gaat werken. Onderzoekskosten minimaal 19,50.
Op Internet gezocht naar dit probleem, niet gevonden.
Mijn gezond boeren verstand gebruikt, echt dom ben ik ook niet. Heb zelf mijn netwerk geinstalleerd en vorige PC geherinstaleerd.
Intnet afgezocht voor Apple hulp, slechts alleen tegen betaling. Zo ver ben in nog niet.
Op Facebook bij Apple gekeken, maar niets gevonden.
Nou dit is al een hele hoop.
Zie graag reacties tegemoed. Bij voorbaat dank.
Mogelijk ben ik wat vergeten.

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2014 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo roelklinkenberg,

Je bent de enige niet die problemen heeft, maar dat is een schrale 'troost'.
Die update veroorzaakt meerdere problemen.
Hopelijk lost Apple dit zsm op.
Lees ook hier ter info.

Met vr.gr.

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 15:50
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Edrick3,
Dank voor deze reactie.
Deze site had ik nog niet gelezen.
Nu maar hopen dat Apple SPOEDIG met de oplossing komt.

Wat ik jammer vind is dat Apple vooraan staat als ze je wat willen verkopen en hoog van de toren schreeuwen hoe goed ze wel niet zijn, maar niet of zeer via via slecht bereikbaar zijn om zaken op te lossen.
Dat vind ik toch waar een groot bedrijf klein in kan zijn.

Ik zal gelaten afwachten tot de oplossing er is.

Voor mij sluit hiermee mijn vraagstelling.
Dank aan allen.

ph
door philip36 - Nov 15, 2014 om 15:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik heb voor u nog deze site waar verschillende mensen het probleem hebben kunnen oplossen.
Interessant genoeg om het eens door te lezen.

https://discussions.apple.com/thread/6546688

macwouter
door macwouter - Nov 15, 2014 om 16:25
825 Antwoorden / 9 Vragen
0

Bij de Technisch ondersteuning wordt u na de garantie natuurlijk WEL geholpen alleen niet gratis en dat wordt u dan ook verteld. Maar ik denk dat u niet moet zoeken op de iPad maar dat het probleem zit bij uw AppleTV. Controleer de instellingen opnieuw of u wel in hetzelfde netwerk zit heeft u ook de beveiligingscode goed ingevuld heeft u Airplay wel ingeschakeld en nog veel meer. kijk hier eens naar.

he
door henri5858 - May 10, 2015 om 08:28
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Merkwaardigerwijs werkt het omzetten naar het 'English' als taal en regio ( instellingen , algemeen) bij mij wel. Voor hoe lang is de vraag want er vzijn aker periodes dat apple tv icoontje zichtbaar is. Ik heb het nog niet terug naar NL durven zetten.
Vraag me af welke instellingen gereset worden in dit wonderlijke apparaat die ervoor zorgen dat naast de taal ook zo'n icoontje weer verschijnt. Das toch gek?
Anyway, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

he
door henri5858 - May 10, 2015 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas werkte het maar kort. Bij opnieuw inschakelen van iPad was icoontje weer verschwunden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer