mgvrkn
door mgvrkn Aug 13, 2014 om 14:31
Computers & telefonie

Anti malware deinstalleren

hallo,

Het lukt niet om MWB te deinstalleren.
Als ik het wil verwijderen krijg ik venster dat ik het niet heb???
Als dan een nieuwe probeer staat er dat er al één op staat.
Nu weet ik het niet meer.
Wat gaat er of doe ik fout.
Laptop Windows 7

m.v.g. mgvrkn

1024 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders klik hier eens door, met name de laatste alinea onder Vista en W7.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 13, 2014 om 19:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

In plaat van Revo zou ik Iobit Uninstaller adviseren, deze geeft wel alles weer.

Zet wel LiveUpdate na installatie uit;
Wintoets + r
msconfig + enter
tabblad services

mgvrkn
door mgvrkn - Aug 13, 2014 om 20:21
184 Antwoorden / 61 Vragen

@aurora
Dit had ik al gedaan (zie vraag)
Krijg steeds:
Message file "c:\programfiles(x86)malware\unins.000msg"'is missing
Please correct the problem or obtain a new copy of the program
Als ik dat probeer wordt er gezegd dat ik deze al heeft en dus blijf ik in een cirkel draaien.
Wat nu?

@edrick3
Welke moet ik downloaden.
Versie 1.95 of 3.08 of één van de onderste overige downloads?

@lekkerisdat
Ik probeer eerst nog die eerste

Gr mgvrkn

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 22:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u de betaalversie heeft dan moet u mogelijk eerst mbam uitzetten.
Lukt het ook niet in veilige modus?
Kijk anders eens klik hier voor de verwijdertool: mbam clean.exe

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 22:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of lees klik hier ook nog door.

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2014 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

.....@edrick3
Welke moet ik downloaden.
Versie 1.95 of 3.08 of één van de onderste overige downloads?
.....

Zoals aangegeven: klik onder Freeware; dat is dus onder versie 1.95 klikken op Download.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2014 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mgvrkn,

Neem aan dat je MBAM (malwarebytesAntiMalware) bedoelt?

Installeer Revo uninstaller, klik hier. Klik onder Freeware.
Na opstarten klik je op MBAM en klik je bovenin voor de-installeren.
Kies daarna voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen.
Let op: soms moet je op + klikken om de sleutel verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.
Hiermee zou het verwijderen moeten lukken.

Suc6

mgvrkn
door mgvrkn - Aug 14, 2014 om 14:32
184 Antwoorden / 61 Vragen

@edrick3
Ik ben er uit, bedankt.

Ook andere meedenkers bedankt.

Groet,
mgvrkn

door mgvrkn - Aug 14, 2014 om 15:28
184 Antwoorden / 61 Vragen

Volgende probleem;
Na downloaden MBAM en scannen heel veel items gedetecteerd.
Wat moet ik hiermee en welke actie moet ik ondernemen?
Negeer eenmaal?
Quarantaine?
Voeg uitsluiting toe?

Bvd
mgvrkn

aurora1
door aurora1 - Aug 14, 2014 om 17:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Over wat te doen kunt u klik hier lezen, waarin ook aanwijzingen staan voor als iets gevonden is.
Ik zou eerst wat gevonden is in quarantaine plaatsen, vervolgens eens goed kijken wat daar allemaal staat en eventueel op internet informatie over de items opzoeken om te zien of u alles wilt verwijderen. Ik zou dat verwijderen pas doen als de pc weer goed blijkt te werken, dus eventueel een paar dagen mee wachten. Als iets in quarantaine staat kan het in principe geen kwaad meer doen.

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2014 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Als er met het scannen door MBAM (of een andere scanner) 'ongerechtigheden' gevonden worden kun je deze - als het al niet automatisch gebeurt - in quarantaine plaatsen.
Daar kunnen ze verder geen kwaad meer.
Werkt de computer verder prima, dan zou je die items ook kunnen laten verwijderen.

Mooi dat het verwijderen/ opnieuw downloaden van MBAM gelukt is.

Met vr.gr.

mgvrkn
door mgvrkn - Aug 15, 2014 om 11:09
184 Antwoorden / 61 Vragen

Prima.
Dan laat ik dit even in quarantaine en verwijder ik ze wel eens(als ik het niet vergeet) ;-)))))

Ook weer bedankt voor deze reacties.

Groet
mgvrkn

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2014 om 11:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Waarschijnlijk zijn het pups? = Potentially Unwanted Program
Deze kunnen meestal verder geen kwaad.

Met vr.gr.