ge
door ger1609 Dec 26, 2014 om 07:07
Computers & telefonie

Anti virus

Hallo,
ga binnenkort mijn antivirusprogramma vervangen heb nu norton 360 prentium mijn vraag moet je zonodig een backup erbij kopen kost alweer 25 euro extra
alvast bedankt ,en prettige feestdagen
Ger

1056 9 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Dec 26, 2014 om 08:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ger1609,

zie op de site van norton de backup opties. Die heeft u niet nodig.
Een backup van uw computer maakt u net zo gemakkelijk zelf. De extra optie voor overige apparaten kan wel handig zijn. Maar bij retailers (even googlen) vind u hetzelfde product waarschijnlijk voor een lagere prijs.

sw
door swat1500 - Dec 26, 2014 om 11:15
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een normaal internet gebruiker bent, dus geen dubieuze websites bezoekt om veel software te downloaden, is een gratis virusscanner een prima alternatief.
Denk aan Avira of Avast.

ge
door ger1609 - Dec 26, 2014 om 14:16
10 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 26 dec 2014, 08:06]Beste ger1609,

zie op de site van norton de backup opties. Die heeft u niet nodig.
Een backup van uw computer maakt u net zo gemakkelijk zelf. De extra optie voor overige apparaten kan wel handig zijn. Maar bij retailers (even googlen) vind u hetzelfde product waarschijnlijk voor een lagere prijs.

ge
door ger1609 - Dec 26, 2014 om 14:17
10 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=gompy1 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 12:42][quote=alfatrion schreef op vrijdag 26 dec 2014, 11:32]Andere gratis virus scanners: Microsoft Essentials, clamav (maar die is beperkt in features).
De vraag ging over Anti Virus programma's toch?
Als je het over Microsoft Security Essentials en Windows Defender hebt, heb je het over vergieten.

Security.nl schrijft daar over:

Windows Defender.
De ingebouwde virusscanner van Windows 8, Windows Defender, eindigt onderaan in het onderzoek met een 4,2. De Consumentenbond noemt dit teleurstellend en stelt dat Microsoft de beveiliging van Windows niet serieus neemt. "Hierdoor moeten consumenten die goed beveiligd willen zijn alsnog een virusscanner aanschaffen." Verder is de Consumentenbond kritisch over voorgeïnstalleerde probeerversies van virusscanners.

Bron, klik-> Hier

Van een grotere waarde is het rapport van het wereldwijd gerenommeerde test-lab AV-Comparatives die de software van Microsoft gebruikt als referentiekader, als nul-lijn dus.

Het resultaat van de tests van de afgelopen maanden Augustus-November 2014 v.w.b de Real-World Protection Test kan men bekijken door op onderstaande link te klikken.
De horizontale stippellijn is de referentielijn, de nullijn dus die wordt gevormd door Microsoft "beveiligings-software"

Klik-> Real-World Protection Test - August to November 2014

Norton/Symantec doet al een aantal jaren niet meer mee in die tests vanwege de resultaten die niet klopten volgens de makers van Norton/Symantec.
Norton/Symantec is ook duur in vergelijking met andere AV-software, en die veel beter zijn.

Wil je Norton/Symantec ooit verwijderen moet je een tooltje gebruiken anders blijft er teveel rotzooi achter.

Klik-> Norton/Symantec Removal Tool

alfatrion
door alfatrion - Dec 26, 2014 om 14:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Andere gratis virus scanners: Microsoft Essentials, clamav (maar die is beperkt in features).

go
door gompy1 - Dec 26, 2014 om 14:21
35 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alfatrion schreef op vrijdag 26 dec 2014, 11:32]Andere gratis virus scanners: Microsoft Essentials, clamav (maar die is beperkt in features).
De vraag ging over Anti Virus programma's toch?
Als je het over Microsoft Security Essentials en Windows Defender hebt, heb je het over vergieten.

Security.nl schrijft daar over:

Windows Defender.
De ingebouwde virusscanner van Windows 8, Windows Defender, eindigt onderaan in het onderzoek met een 4,2. De Consumentenbond noemt dit teleurstellend en stelt dat Microsoft de beveiliging van Windows niet serieus neemt. "Hierdoor moeten consumenten die goed beveiligd willen zijn alsnog een virusscanner aanschaffen." Verder is de Consumentenbond kritisch over voorgeïnstalleerde probeerversies van virusscanners.

Bron, klik-> Hier

Van een grotere waarde is het rapport van het wereldwijd gerenommeerde test-lab AV-Comparatives die de software van Microsoft gebruikt als referentiekader, als nul-lijn dus.

Het resultaat van de tests van de afgelopen maanden Augustus-November 2014 v.w.b de Real-World Protection Test kan men bekijken door op onderstaande link te klikken.
De horizontale stippellijn is de referentielijn, de nullijn dus die wordt gevormd door Microsoft "beveiligings-software"

Klik-> Real-World Protection Test - August to November 2014

Norton/Symantec doet al een aantal jaren niet meer mee in die tests vanwege de resultaten die niet klopten volgens de makers van Norton/Symantec.
Norton/Symantec is ook duur in vergelijking met andere AV-software, en die veel beter zijn.

Wil je Norton/Symantec ooit verwijderen moet je een tooltje gebruiken anders blijft er teveel rotzooi achter.

Klik-> Norton/Symantec Removal Tool

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 26, 2014 om 15:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@ger1609 Reageren kan in dat onderste grijzen vak en klik daarna op verzenden (selecteer wel eerst jouw tekst -control + a- en kopieer het -control + c-, wil nog weleens hier gebeuren dat jouw tekst anders spoorloos verdwijnt)

Verder raad ik je af Norton te verlengen, voor minder geld zijn er vele betere producten op de markt. Die sowieso voor een stuk minder problemen zorgen plus lagere energie kosten.

aurora1
door aurora1 - Dec 26, 2014 om 16:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor informatie over gratis anti-virus, klik en lees hier en bijv. klik hier.

edrick3
door edrick3 - Dec 26, 2014 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ger1609,

Waarom geld uitgeven als het gratis kan?
Zoals al aangegeven: Avast is een prima (gratis) anti-virusprogramma als je een 'normale' computeraar bent.
Wil je een wat uitgebreidere versie dan kun je de betaalde Avast nemen.
Voor info en downloaden klik hier.

Suc6