doetinchem
door doetinchem Jul 29, 2009 om 12:03
Computers & telefonie

Bij opstarten PC geluid wegrijdende auto

wanneer bij het opstarten van de PC het bureaublad bijna klaar is komt er sinds kort een zoemend geluid, net alsof er een auto wegrijdt. Wat kan dat zijn?

1149 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2009 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Wellicht is er (te) veel stof in de computer gekomen. Voorzichtig schoon blazen.

Kijk ook hier eens:

Suc6

akkefiet
door akkefiet - Jul 29, 2009 om 13:49
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Zit er misschien nog een CD of DVD in de PC?
Dat kan het verklaren.

Vrgr. AF

sl
door slechtvalk_1 - Jul 29, 2009 om 14:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

Mischien heeft de ventilator van de processor speling en komt daardoor niet goed op toeren.heb dit zelf een keer gehad, veel vuil op de wieken van de ventilator was de oorzaak.de ventilator kan vrij makkelijk vervangen worden.(kijken wat voor een bevestiging en vragen bij een p.c. shop.succes!)

lo
door lobelia_1 - Aug 1, 2009 om 09:10
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het ook eens gehad, schrok me een hoedje! Het was net of hij op ging stijgen....

Het bleek toen om de ventilator te gaan zoals slechtvalk ook zei.

Even een andere erop en klaar, weg geluid....

ki
door kiske - Aug 1, 2009 om 09:35
1 Antwoorden / 0 Vragen
gallito
door gallito - Aug 1, 2009 om 20:18
479 Antwoorden / 66 Vragen

Gokje. Heb je soms pas Skype geinstalleerd? Dan maakt je computer bij het opstarten ook een bepaald geluid als je Skype on-line gaat.

doetinchem
door doetinchem - Aug 1, 2009 om 20:22
114 Antwoorden / 137 Vragen

Klopt, sinds ca. 1 maand Skype geïnstalleerd. Het geluid wat ik hoor bij het opstarten van de PC (de wegrijdende auto) zal ik ook ongeveer 1 maand hebben. Dat geluid zal er dus wel blijven zolang Skype er op zit. Kan het verder geen kwaad?

gallito
door gallito - Aug 1, 2009 om 21:56
479 Antwoorden / 66 Vragen

Het zou mooi zijn als dit de verklaring is voor je ‘wegrijdende auto’.

@doetinchem

Het kan geen kwaad, het is alleen het signaal dat Skype mede on-line gaat.

Rechts onderin de balk moet je dan je Skype icoontje zien. Let er maar eens op; is eerst grijs met ronddraaiende pijltjes en nadat je het geluid hoort neemt het de kleur van je Skype status aan.

Dus zoek bij het aanzetten dit icoontje en loopt het synchroon met je genoemde geluid, dan heb je het antwoord op je vraag.

gallito

aurora1
door aurora1 - Aug 1, 2009 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag doetinchem, als het idd Skype is, je kunt uitzetten dat hij met de pc mee opstart en alleen opstart als jij dat wilt, wilt gaat Skypen e.d.  Uitzetten van het met Windows mee opstarten gaat in het geopende skype venster via acties - geavanceerd - instellingen en het hokje NIET aanvinken w.b. mee opstarten met windows. Als je dan handmatig opstart (en je aanmeldt) hoor je het loeigeluid weer. Ik ben vergeten of je dat geluid ook kunt uitzetten, dan zou je even alles moeten checken in het instellingen venster. Ik meen van niet. Je kunt met je andere skypers afspreken dat ze je even mailen als je met Skype online moet gaan. Je hoeft Skype dus niet te deinstalleren om van het geluid af te zijn. Je kunt de snelkoppeling naar Skype eventueel op je bureaublad zetten en dan vandaaruit snel openen en vervolgens aanmelden. In de balk onderaan kun je via het icoontje Skype afsluiten en allerlei andere instellingen aan- en uitzetten. als skype mee opstart maakt het het opstarten van de pc langzamer, en permanent aan hebben staan heeft ook invloed.

vr.gr.