freix.
door freix. Aug 10, 2015 om 16:25
Computers & telefonie

Bios batterij verwisselen Dell N5010

Ik had met 2 laptops precies dezelfde problemen en meldingen: Opstarten lukt niet.
Bij de ene laptop heb ik de bios-batterij vervangen en hij doet het weer. Bij mijn Dell N5010 kan ik de bios-batterij niet vinden...... ??? Weet u raad?

1226 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2015 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien komt u verder met deze klik hier en klik hier filmpjes?

freix.
door freix. - Aug 10, 2015 om 17:01
28 Antwoorden / 14 Vragen

Dank aurora1. Ik heb beide filmpjes al gezien. De eerste link is helaas niet de juiste laptop. De 2e link wel! Maar zie ik bij het afspelen van dit filmpje op 6:48 min. de bios-batterij of niet? Dat is mijn vraag. Ik heb de laptop open gemaakt maar geen printplaten verwijderd..... Daar durf ik me nog niet aan te wagen.... tenzij ik weet dat ik daar de batterij tref....
Maar mssn weet iemand hier iets van?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 17:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Maar als u het toch riskant vindt, ga dan naar een Computer winkel. Het wisselen zal daar 'een fluitje van een cent zijn'.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo freix,

Kijk eens hier ter info.

Suc6

freix.
door freix. - Aug 10, 2015 om 19:30
28 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt crewmember. Dat was net het zetje wat ik nodig had! Nieuwe batterij zit erin. Tijd en datum aangepast..... Maar nu: De laptop vraagt om: 'Update to the latest BIOS'. En dat gaat mijn pet weer te boven...... Weet u dat ook nog? Waar ik dat kan vinden? Graag in hapklare brokken......;-)

crewmember
door crewmember - Aug 10, 2015 om 19:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freix schreef op maandag 10 aug 2015, 17:01]Dank aurora1. Ik heb beide filmpjes al gezien. De eerste link is helaas niet de juiste laptop. De 2e link wel! Maar zie ik bij het afspelen van dit filmpje op 6:48 min. de bios-batterij of niet? Dat is mijn vraag. Ik heb de laptop open gemaakt maar geen printplaten verwijderd..... Daar durf ik me nog niet aan te wagen.... tenzij ik weet dat ik daar de batterij tref....
Maar mssn weet iemand hier iets van?

Dat die platte CR232? batterij in die witte clip bij 6:48 is inderdaad je BIOS batterij.

Cookies
door Cookies - Aug 10, 2015 om 19:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bios update (en andere updates) zijn gewoon te vinden op de ondersteuningspagina van Dell, KLIK