HappyHenny
door HappyHenny Aug 22, 2019 om 21:33
Computers & telefonie

E-Reader: over dracht van titels terug naar de computer.

Hoe kan ik titels van mijn E-reader (SONY PRS-T2N) terugzetten naar mijn Desktop PC.

Overzetten van de PC naar de reader doe ik via het meegeleverde kabeltje en dat is geen probleem, maar dan blijft er een kopie achter op de PC,

Nu staan er echter enkele titels op de reader die niet meer op mijn Desk Top staan en daar wil ik ze (ook) hebben, dus een kopie terugzetten maar HOE?

Kan iemand mij daar iets zinnigs/behulpzaams over zeggen?

7862 11 Rapporteer

de
door deon - Aug 22, 2019 om 21:43
12 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer Calibre E-book management maar eens. Daar lukt het wel mee.
https://calibre-ebook.com/download_windows

Veel succes.

gerbera
door gerbera - Aug 22, 2019 om 22:00
7373 Antwoorden / 14 Vragen
sira
door sira - Aug 23, 2019 om 16:14
2364 Antwoorden / 24 Vragen

e-Reader met kabel aan PC hangen. In de verkenner van de PC de e-reader opzoeken en openen. De betreffende boeken kopiëren of knippen en daarna in de map op de PC plakken

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 28, 2019 om 12:42
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste Sira,
Zoals jij aangaf, dàt leek me het meest voor de hand te liggen. Zonder tussenkomst van nog weer andere nog weer te installeren hulp-programma's.

Maar hoe kan ik het boek op de reader kopiëren? Zodra ik het opzoek i de reader en daar aanklik OPENT het boek. Als ik er steviger op klik is er wel een uitrolmenuurtje maar met alleen  openen - verwijderen - beveiligen en  informatie (over de inhoud).    Géén kopiëren of nog liever: kopiëren naar...

DUS is het nog niet gelukt.

Hoe los ik dit op?   Want ik heb het idee dat ik er wel bijna bèn... .

marita5
door marita5 Aug 28, 2019 om 13:09
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henny J.P.Belt , hier wordt toch Calibre aanbevolen  https://community.sony.nl/t5/ereading/overzetten-boeken-op-nieuwe-laptop/td-p/354685

gerbera
door gerbera Aug 28, 2019 om 13:18
7373 Antwoorden / 14 Vragen

U moet de i-reader (in verkenner) aanklikken om deze te openen maar het betreffende boek niet aanklkken. Ga met de cursor op het boek staan en klik op de RECHTER muisknop en sleep, met ingedrukte muisknop, het boekbestand naar een map op uw pc. Laat de muisknop los en kies voor "hierheen kopiëren"

sira
door sira Aug 28, 2019 om 17:14
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Sorry dat ik nu pas reageer, want ik krijg alweer geen meldingen binnen. Ik word hier zó moe van!

Zoals Gerbera adviseert is juist. Rechter muisknop en kiezen voor kopiëren of knippen en daarna plakken. Gerbera noemt ook slepen en dat kan ook. Je kunt ze dan naar je bureaublad slepen, óf de map op de PC openen en verkleinen en datzelfde met de verkennermap, zodat je ze naast elkaar kunt zetten..

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2019 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edrick3
door gerbera 28 aug. 2019 om 13:18
4981 Antwoorden / 6 Vragen

U moet de i-reader (in verkenner) aanklikken om deze te openen maar het betreffende boek niet aanklkken. Ga met de cursor op het boek staan en klik op de RECHTER muisknop en sleep, met ingedrukte muisknop, het boekbestand naar een map op uw pc. Laat de muisknop los en kies voor "hierheen kopiëren"

edrick3
door sira 28 aug. 2019 om 17:14
194 Antwoorden / 19 Vragen
Sorry dat ik nu pas reageer, want ik krijg alweer geen meldingen binnen. Ik word hier zó moe van!

Zoals Gerbera adviseert is juist.

Mooi zo. Ook weer OPGELOST dus.
Bedankt voor het terugmelden.
Lees ze. ;-)

marita5
door marita5 Aug 28, 2019 om 17:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , ik zie nergens dat het opgelost is ,  @sira is Ts niet

gerbera
door gerbera Aug 28, 2019 om 21:37
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Ik lees ook nergens dat het is opgelost, mogelijk dat @sira op deze reactie van TS reageerd en daarmee de werking met de verkenner bedoeld.

edrick3
door edrick3 Aug 29, 2019 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, mijn fout.
Hopelijk reageert TS.

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 29, 2019 om 17:22
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste mensen, m.n. het samenspel tussen Sira & Gerbera:  het was nog steeds wat gepuzzel maar het IS zojuist gelukt - zij het via toch nog een omweggetje - om de boeken dáár te krijgen waar ik ze hebben wilde.  Mission accomplished!     Mijn DANK....

sira
door sira Aug 29, 2019 om 17:27
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Fijn dat het is gelukt, dank voor het terugmelden

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 29, 2019 om 20:52
199 Antwoorden / 73 Vragen

Máár.... nu stuit ik toch op een merkwaardig 'probleem': Er staan drie titels op mijn e-reader die tòch niet voorkomen in de inhoudsopgave op READER(H) in de Verkenner als ik de reader heb aangekoppeld aan de DESKTOP-PC.... Maar waaròm niet?

Maar daardoor blijk ik ze dus ook niet in kopie te kunnen terugzetten op mijn DESKTOP-PC wat nu dus met een groter aantal titels wèl gelukt is...

Snapt iemand HOE dat komt en of daar iets op te bedenken is?

sira
door sira Aug 30, 2019 om 14:32
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Heb je i.p.v. kopiëren, het ook met knippen (Ctrl+X) en plakken geprobeerd?
NB: Met knippen verdwijnen ze wel van je e-reader!

sira
door sira Aug 30, 2019 om 14:44
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Maar staan die drie boeken ook echt op de e-reader? Ik kan niet anders bedenken dat ze zichtbaar moeten zijn als ze er echt op staan.
Heb net op mijn e-reader geprobeerd er verborgen bestanden (zoals Malty oppert) van te maken, maar ik blijf hetzelfde aantal boeken zien. Zijn het misschien boeken van de bieb?
Laat in de toekomst de originelen op je PC staan en plaats een kopie naar je e-reader. Wil je ze ooit weer gaan lezen dan lees je de volgende keer weer een kopie van het origineel en niet een kopie van een kopie van een kopie etc.

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2019 om 21:57
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Zou misschien mogelijk zijn dat die boeken een kopiëer beveiliging hebben waardoor ze niet zichtbaar zijn.
Lees anders even hier mogelijk staat hier een oplossing.

sira
door sira Aug 30, 2019 om 14:27
2364 Antwoorden / 24 Vragen

In principe moet je toch ook die boeken kunnen kopiëren.
Alle originele boeken staan bij mij op een USB-stick en ik kopieer ze dan naar de e-reader. Begin dit jaar ging zelfs mijn e-reader stuk, waarop ca. 50 boeken. Ik heb toen een nieuwe gekocht en diezelfde boeken nogmaals naar de nieuwe e-Reader gekopieerd, en ook daar zaten beveiligde boeken tussen.

ma
door malty - Aug 30, 2019 om 00:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien bij instellingen van de verkenner Verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken.

sira
door sira - Aug 30, 2019 om 14:57
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zat er net nog even over na te denken, maar wat Gerbera zegt over die kopiëerbeveiliging is toch nog niet zo gek. +Gerbera!

Zoals ik al eerder bij een reactie noemde, ik bewaar de originele boeken op een usb-stick en zet een kopie op de e-reader, maar ik vermoed dat jij een kopie van een kopie probeert te maken.