ro
door rogervandenberg Feb 17, 2015 om 15:29
Computers & telefonie

Een maand zonder internet door online

Beste,

Ik ben afgelopen week verhuisd. Voor de verhuizing heb ik eind januari internet en televisie besteld bij online. De dag nadat mijn 14 dagen bedenktijd verloopt krijg ik van online een e-mail dat mijn internetlijn pas op 10 maart wordt opgeleverd!!!

Niet op de dag die ik heb gevraagd, namelijk midden februari. Nu zit ik dus een maand lang zonder internet en televisie. Volgens de helpdesk mag ik niet meer opzeggen en zit ik vast aan het contract. Escaleren kan niet bij ze en er vindt ook geen compensatie plaats.

Mijn vragen:

- Mag dit zomaar? Kan ik echt niet meer opzeggen?
- Hoe en waar kan deze manier van behandelen het best aan de kaart stellen?
- Weet iemand een manier om iemand van online aan de lijn te krijgen die me wel kan helpen

2727 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Feb 17, 2015 om 15:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Heeft u een ontvangstbevestiging van Online gekregen toen u de overeenkomst aanging met daarin de datum van het ingaan van de dienst?

zoekster
door zoekster - Feb 17, 2015 om 15:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

De consumentenbond heeft ook enorm veel klachten over Online binnengekregen.

klik HIER

Ik zie dat u inmiddels uw klacht al op de klachtenkompas heeft neergezet.

Het is overigens vaker zo dat bij goedkope aanbieders er flink wat op de service wordt ingeboet.

ro
door rogervandenberg - Feb 17, 2015 om 15:51
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Zoekster,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb op 30 januari een bevestiging gehad zonder opleverdatum. Deze is pas gemeld op het moment dat ik dus eigenlijk niet meer mag opzeggen volgens online. :(

met vriendelijke groet

tenormin
door tenormin - Feb 17, 2015 om 15:58
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

Oei, bedankt voor dit bericht. Ben op zoek naar nieuwe provider en Online is voor mij n.l. de enige waar ik mijn email adres kon behouden (werd me verteld). Dus niet echt betrouwbaar....voor mij een tip. Voor u een afknapper, helaas.

mousy32
door mousy32 - Feb 17, 2015 om 16:00
179 Antwoorden / 8 Vragen
0

Ik heb al bijna 2 jaar Online en eigenlijk nooit problemen en als ik wel een probleem heb email ik ze en krijg altijd netjes antwoord terug,.

zoekster
door zoekster - Feb 17, 2015 om 16:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Tja, dat is lastig, als er een opleverdatum was geweest dan had u er vanaf kunnen komen. Nu vrees ik dat u aan uw overeenkomst vast zit. Is u mondeling een datum beloofd, dan zou u eventueel de voicelog nog kunnen opvragen.
Heel vervelend voor u.
Misschien kan de zaak nog wat worden bespoedigd nu u hier en op de klachtenkompas uw teleurstelling heeft gemeld.

mahadma
door mahadma - Feb 17, 2015 om 16:08
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als "Kan ik echt niet meer opzeggen?" zou kunnen, zit u nog langer zonder internet.

zoekster
door zoekster - Feb 17, 2015 om 16:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik zit te denken, het is een onredelijk lange tijd dat u zonder internet en tv zit. Misschien kunt u het daarop gooien.
U stelt dan in een ingebrekestelling op waarin u Online 2 weken de tijd geeft om de dienst te leveren. Doen ze dat niet, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst. Vermeld ook de beloftes die u eventueel aan de telefoon zijn gedaan.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 2 weken.

Maak gebruik van het contactformulier
klik HIER

ro
door rogervandenberg - Feb 17, 2015 om 16:15
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Mahadma,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels begrepen dat online het netwerk leased van KPN. Dat betekend dat zij voor oplevering totaal afhankelijk zijn van deze partij.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik krijg inmiddels sterk het gevoel dat partijen met een eigen netwerk ongeveer de volgende dag kunnen opleveren. Daar valt online dus duidelijk niet onder :(

zoekster
door zoekster - Feb 17, 2015 om 16:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 17 feb 2015, 16:08]Als "Kan ik echt niet meer opzeggen?" zou kunnen, zit u nog langer zonder internet.
Welnee, bij KPN of een kabelaar ben je binnen een week aangesloten.

ro
door rogervandenberg - Feb 17, 2015 om 16:16
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor het meedenken Zoekster!

19
door 1953 - Feb 17, 2015 om 17:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Online! Met mijn innige deelneming voor de komende twee jaren.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 17, 2015 om 19:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als de tijd door online is bevestigd dan kan dit niet dan hebben zij een wan prestatie geleverd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer