hammond
door hammond Oct 11, 2006 om 11:04
Computers & telefonie

Errormelding 0X8024001D

Als ik wil updaten dan krijg ik na het zoeken de foutmelding 0X8024001D. Nu kan ik niet de laatste updates binnenhalen, iemand een oplossing.

581 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 11, 2006 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er mis met zelf even google-en ???

http://www.hanselman.com/blog/ResettingMicrosoftUpdateError0x8024001D.aspx

http://www.hardwaresoftwarearticles.com/archive/index.php/t-8275.html

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Oct 11, 2006 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door de aanwijzingen te volgen die je van MS krijgt als het updaten niet lukt, kun je het probleem ook oplossen. Had gisteravond zelf ook een foutmelding met updaten en heb ik opgelost door hun tips op te volgen.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2006 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op Microsoft update site worden ook fouten beschreven met oplossingen. Misschien dat het er bij staat en dan hebben ze ook de oplossing.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2006 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgende is ook te proberen;

-Ga naar Start
-Kies voor uitvoeren
-Tik in: SERVICES.MSC  <- Sluit af door op Enter of de Ok knop te drukken
-Ga naar de draaiende service; Automatic Updates
-Druk hier met de rechtermuisknop op en kies voor Stoppen
-Verwijder alle bestanden/submappen in "C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\"
-Ga terug naar Services en kies bij Automatic Updates voor Starten

Nu zou het weer moeten werken!

Wat gebeurde er? De foutmelding geeft aan dat de Windows Update in een vicieuze cirkel is beland, het probeert dus te updaten en blijft dit herhalen. Kans is dat er een bestand is/was beschadigt.
De oplossing die ik hier geef zorgt ervoor dat de updatemap leeg is, hierna wordt deze opnieuw gevuld en wordt de update opnieuw geinstalleerd.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2006 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling op thesmiley: Het verwijderen van de inhoud van de submappen Datastore en Download is voldoende.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb het zelf heel simpel opgelost. Ik heb de Windows XP cd erin gestopt en een update laten uitvoeren. Toen dit gebeurt was, werkte alles weer perfect en hij haalde gelijk 61 updates binnen. De computer werkt nu ook een stuk sneller.

Richard.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

smiley werkt prima

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vuren063: Ben blij dat het werkt en bevalt :-) Het is voor mij een ervaring geweest om "schoon" dit probleem op te vangen ;-)

Dank voor de feedback!