te
door tempocare Aug 13, 2014 om 13:35
Computers & telefonie

Factuur Tele2

Hebben meer mensen last gehad van hele hoge facturen. ik heb een abonnement lopen bij Tele2 met een kredietlimiet van 250 euro. na een nieuwe maand in te gaan had ik na 7 dagen al meer dan 2,2 g aan data verbruikt en zat ik aan mijn limiet en ik werd afgesloten. ik gelijk gebeld van hoe kan dat na 7 dagen. tele2 kon me geen antwoord geven. vervolgens word er automatisch een rekening afgeschreven van ongeveer 70 euro. dat betekent dat ik 250-70=180 euro open heb staan en dus weer werd aangesloten. (onder 250 euro kredietlimiet) na drie dagen werd ik weer afgesloten met de mededeling dat ik aan mijn kredietlimiet zat. (ik heb niks met mijn telefoon gedaan dan alleen mijn mail bekeken en zelfs dat onder wifi). dus ik weer bellen dat dit niet klopt want ik heb niks gedaan met die telefoon. weer kon tele2 me geen antwoord geven.
Nu stuurt Tele2 mij, ondanks een kredietlimiet van 250 euro, een rekening van 700 euro.
Ik weer gebeld dat dit niet kan. want ik heb een kredietlimiet van 250 euro. meerdere medewerkers van tele2 hebben aangeraden om klachten in te dienen, zo gezegd zo gedaan.
Nu heeft Tele2 het bij de deurwaarder neergelegd ondanks meerdere klachten. Mag dit zo maar????? Kan iemand mij meer vertellen want ik ga absoluut niet akkoord met deze factuur en helemaal niet dat ze dit bij een deurwaarder hebben onder gebracht, terwijl we nog bezig zijn met klachtprocedure!! Ik vind dit gewoon asociaal.

Met vriendelijke groet,

M. v. Merrienboer

1261 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 14:54
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


Ik heb altijd last van hoge facturen, van al mijn leveranciers :-)

Om kort te gaan: natuurlijk mag Tele2, net zoals ieder ander, naar een incassobureau stappen.
Zelfs als de vordering onterecht is. Tele2 kan het helemaal niet onderbrengen bij een deurwaarder, dat kan alleen na een gerechtelijke uitspraak.
Bij veel incassobureaus is er ook een deurwaarder in dienst en dat zetten ze dan ook vrolijk op het briefpapier om angst in te boezemen. Bekijk uw brief nog eens goed, wedden dat het een incassobureau is?

U hoeft niet akkoord te gaan met de vordering en het is aan Tele-2 om te bewijzen dat de vordering terecht is. Dat u het asociaal vind doet juridisch niet ter zake.

alfatrion
door alfatrion - Aug 13, 2014 om 15:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een deurwaarders kantoor kan optreden als incassobureau en optreden als gematigde in een rechtszaak. En als u in hun werkgebied woont dan kunnen ze ook de dagvaarding langs brengen. Ik ken één zaak waarbij de rechter afweek van de geldende procesvergoedingen, omdat het bedrijf niets had gedaan met de klachten van de klant, deze ging dagvaarden en dan ook nog eens ongelijk had.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 15:55
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


U zit wel met een ander probleem.
Als er geen betaling volgt zal Tele2 u afsluiten om u te dwingen tot betaling over te gaan.
Of dat terecht is of niet zal Tele2 worst wezen, ze spelen de bal gewoon terug en leggen het initiatief weer bij u neer.

Ik zou gewoon nog eens telefonisch contact opnemen met de helpdesk en het hele verhaal uit de doeken doen om meteen te vragen om een oplossing.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 13, 2014 om 20:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=czar schreef op woensdag 13 aug 2014, 15:55]Als er geen betaling volgt zal Tele2 u afsluiten om u te dwingen tot betaling over te gaan.
Of dat terecht is of niet zal Tele2 worst wezen, ze spelen de bal gewoon terug en leggen het initiatief weer bij u neer.
Dat mag echter sinds kort niet meer, wanneer jij 'n rekening betwist mogen ze je niet meer afsluiten.

Echter hebben we het hier over Tele2/T-Mobile, zoals je al zegt die houden zich daar echt niet aan. Aan de andere kant is dat afsluiten an sich nog niet eens zo erg, heb je niet zoveel last straks van Lindorff.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 20:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 13 aug 2014, 20:08]Aan de andere kant is dat afsluiten an sich nog niet eens zo erg, heb je niet zoveel last straks van Lindorff.

Ohh Lindorff, ik dacht al waar ken ik die van.
Die hebben mij ook eens brieven gestuurd en die zijn allemaal (vrijwel allemaal ongeopend) bij het oud papier gegaan. Nooit meer wat van gehoord daarna. Emigreren heeft zo z'n voordelen.

crewmember
door crewmember - Aug 14, 2014 om 13:58
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Installeer zelf eens een data monitor vanuit de app store of marketplace op je telefoon. Dan kan je zien of je er iets op hebt staan dat ongewild veel data gebruikt zonder dat u het weet. (Zo eentje die alle apps appart laat zien)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer