eugenie
door eugenie Sep 10, 2011 om 11:29
Computers & telefonie

Geen beeld

Goede morgen,

Ik heb systeemherstel uitgevoerd. De laptop start wel op maar heb geen beeld, wel de witte pijl.
Wie kan mij helpen!

Groetjes,
Eugenie

499 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2011 om 11:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eugenie,

Waarom systeemherstel uitgevoerd?
Daarvoor werkte alles wel gewoon?
Probeer eens in Veilige Modus te starten. Lukt dat wel?
Zo ja, zet je systeem dan terug.
Welk besturingssysteem?

Met vr.gr.

freya
door freya - Sep 10, 2011 om 11:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo eugenie,

En je krijgt verder geen foutmelding te zien? Ook kan een eerste keer opstarten, na een systeemherstel wat langer duren, dus misschien komt er toch nog beeld als je wat langer wacht? En is er iets gebeurd waardoor het probleem voor de eerste keer ontstond?

Probeer anders eens in 'veilige modus' te starten. Dus laptop uitschakelen en na het inschakelen enkele malen op (F8) drukken tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'veilige modus' en start verder op (kan ook weer wat langer duren). Krijg je nu wel beeld?
Daarna de laptop weer afsluiten en op de normale manier opstarten.

m.vr.gr. Freya

eugenie
door eugenie - Sep 10, 2011 om 12:54
30 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Edrick en Freya,

De laptop is van mijn zoon en hij kon niet op het net komen, vandaar ik systeem herstel heb geprobeerd, mocht geen baat hebben. Ik kwam er achter dat hij de Lan instelling had veranderd.De Proxyserver was in geschakeld.Laat hij het weer doen.
Kreeg melding dat er geen virusscanner op zou zitten, kon hem ook niet vinden .Dus heb ik Panda free geinstalleerd, melding virus verwijderd.

Hij werd traag dus systeem herstel weer uitgevoerd naar een vroege tijdstip.zodat Panda verwijderd zou worden.Toen is het probleem ontstaan.Krijg soms melding bij het opstarten dat ik met Esc menu een keuze kan maken, veilige modus enz.Daarna gebeurd er niets alleen de pijl soms met de zoekring er omheen maar het beeld blijft donker.Krijg ook geen menu te zien.
Windows Vista
Ik heb jullie advies opgevolg, maar ho maar.
Ik ga even met de hond weg.
Eugenie

freya
door freya - Sep 10, 2011 om 15:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@eugenie:

Schakel de laptop uit, verwijder het stekkertje van de adapter en verwijder ook de accu uit de laptop. Laat de laptop 5 minuten spanningsloos liggen en doe dan de accu weer in de laptop en sluit eventueel de adapter weer aan. Druk op de 'aan' knop en daarna meteen een aantal keren op de (F8) toets tot er een menu verschijnt. Hopelijk lukt het nu wel. Daarna vervolgen met de stappen voor 'veilige modus' zoals eerder beschreven.

Freya

freya
door freya - Sep 10, 2011 om 15:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En geef het opstarten ook even de tijd. Dus niet na 2 minuten weer uitschakelen 'omdat het te lang duurt'.

Freya

conny2
door conny2 - Sep 10, 2011 om 16:12
256 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb jullie advies opgevolg, maar ho maar.
Ik ga even met de hond weg....

Daar bent U toch ook te goed voor Freya? Misschien is het beter om dergelijke vragen te negeren als mensen op zo`n toon reageren?

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2011 om 16:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eugenie,

.....Hij werd traag dus systeem herstel weer uitgevoerd naar een vroege tijdstip.zodat Panda verwijderd zou worden.Toen is het probleem ontstaan......

Je moet systeemherstel ook niet gebruiken om een programma te verwijderen.
(alleen als er problemen zijn).

Als het nu dus lukt om via de veilige modus (F8) de laptop weer op te starten via systeemherstel de vorige configuratie herstellen.
Als dit lukt en je wilt Panda verwijderen, dan moet je dit via Configuratiescherm doen.

1. Ga naar Start - Configuratiescherm - Programma's - Een programma verwijderen.
2. Zoek het programma op in de lijst en klik op Verwijderen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2011 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@conny2,

Als je een hond hebt dan zal die af en toe even moeten worden uitgelaten.
M.a.w.: het duurt 'even' voor er weer gereageerd kan worden.

eugenie
door eugenie - Sep 10, 2011 om 16:37
30 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet wel dat je dat via Configuratiescherm moet doen of Revo. Omdat Panda niet meer reageerde dus er ook niet afkreeg, heb ik herstel uitgevoerd, eerde tijdstip stond Panda er nog niet op vandaar.
Het is nog niet gelukt ,

Edrick en Freya bedankt voor jullie inzet.
Ik ga morgen verder dokteren

Groetjes Eugenie

conny2
door conny2 - Sep 10, 2011 om 16:52
256 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Edrick3, volgens mij stel je een vraag met een vraagteken en niet met een uitroepteken. Ach, ik zal hier wel te oud voor worden. Zal het hier bij laten want het is meer iets voor discussies.

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2011 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@conny2,

.....Wie kan mij helpen!.....

Als je dit bedoelt......

Kun je ook zien als een kreet om hulp en dan mag dat uitroepteken wel. ;-)

Maar inderdaad .... niet zo belangrijk.... en we gaan hier geen taalkundige discussie voeren.

Goed weekend!

Met vr.gr.

conny2
door conny2 - Sep 10, 2011 om 18:36
256 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Edrick3,

Als je computer het niet doet dan kan dat erg frustrerend zijn, maar ik erger mij in toenemende mate aan de manier waarop mensen een vraag stellen en een antwoord eisen. Daarom heb ik toch maar een discussie gestart in de hoop dat wij dit kunnen veranderen. De vragen hoeven geen opstellen te zijn maar het kan wel anders.

Prettig weekend Edrick!

Hartelijke groet,

Conny2

eugenie
door eugenie - Sep 12, 2011 om 10:36
30 Antwoorden / 17 Vragen

Goede morgen edrick3 en freay,

Ik heb het toch voor elkaar gekregen op te starten in veilige modus met knop 8.Het laden van bestanden begint en na 10 min. krijg ik het gekleurde logo van Windows Vista.Na een min of 5 komt het donkere beeld met de pijl weer in het zicht en gebeurd er niets meer.
Geprobeerd om gewoon op te starten maar dit lukt niet.
Hebben jullie nog een aanwijzing.
Ik ben niet meer zo piep dus begrijp conny2 niet met mensen een vraag stellen en een antwoord eisen.

Groetjes,
eugenie

freya
door freya - Sep 12, 2011 om 10:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@eugenie:

Ben bang dat je dan toch iemand met een beetje computerkennis moet inschakelen. De 'veilige modus' zou gewoon moeten werken, omdat dan alleen alle essentiële windowsonderdelen gestart worden. Blijkbaar is er toch iets 'essentieels' beschadigd. Als er een Windows Vista CD/DVD is, zou je daarmee een 'reparatie' kunnen uitvoeren en anders vrees ik dat het een 'recovery' gaat worden waarbij je dan wel alle data gaat verliezen....

Freya

lo
door lopers - Sep 12, 2011 om 11:13
44 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een herstelschijf van de laptop hebt met deze herstelschijf opstarten.
Meestal kun je in het menu wat dan verschijnt naar een herstelpunt terug of anders maar terug naar de fabrieksinstelling. Als je voor fabrieksinstelling kiest, dan wel eerst in veilige modus belangrijke bestanden en/of E-mails naar de D-schijf kopieeren. Om zulke problemen in de toekomst te vermijden, maak een image van de C-partitie en bewaar deze op een externe schijf. Bij problemen kun je deze image terugzetten en heb je binnen een uur weer een werkende PC.

eugenie
door eugenie - Sep 12, 2011 om 11:50
30 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi freya,Ik ga mijn zoon om de schijf vragen.Bedankt voor je hulp.Gr. Eugenie

freya
door freya - Sep 12, 2011 om 12:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan hoor en laat nog maar eens horen hoe het is afgelopen.

Freya

eugenie
door eugenie - Sep 14, 2011 om 11:31
30 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo freya,

Het is me toch gelukt.
Start en knop f11, Recovery Manager, opties, systeemherstel, instructies op het scherm volgen.
Walla, alles bij het oude.

Misschien tot een volgende keer.

Groetjes Eugenie

freya
door freya - Sep 14, 2011 om 11:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eugenie schreef op woensdag 14 sep 2011, 11:31]Hallo freya,

Het is me toch gelukt.
Start en knop f11, Recovery Manager, opties, systeemherstel, instructies op het scherm volgen.
Walla, alles bij het oude.

Misschien tot een volgende keer.

Groetjes Eugenie
Nou, gelukkig dan maar, zullen we maar zeggen. Alles beter dan een complete recovery, want dan ben je alles kwijt en heb je er een hoop werk aan. En ik weet niet of je van belangrijke data een backup hebt, maar als dat niet zo is, zou ik dat maar snel eens gaan regelen....
In ieder geval bedankt voor het terugmelden en wellicht tot een volgende keer.

Freya