tr
door trineke Aug 22, 2014 om 09:10
Computers & telefonie

Geen contact met site simyo

Beste Experts,
D.m.v. "Mijn simyo" was het tot nu toe mogelijk om mijn verbruik dagelijks te kunnen raadplegen.
Sinds gisteren is dat niet meer mogelijk.
De Comuter[ Een Mac G5 uit 2007] geeft als melding: "Safari kan "mijn simyo" niet openen, omdat er geen beveiligde verbinding met de server "mijn simyo" tot stand kan worden gebracht. Eerder was dit geen beletsel.
Wat kan ik het beste doen om het probleem op te lossen? Ik heb al een mail naar Simyo gestuurd maar daar verwacht ik niets van.

2858 6 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 22, 2014 om 09:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Beveiligingscertificaten/Safari updaten, andere browser gebruiken en/of gebruik hun app.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 22, 2014 om 13:20
646 Antwoorden / 8 Vragen

De Mijn Simyo site werkt met een zgn. Secure Server, die de gegevensuitwisseling tussen uw Mac en de server versleutelt. Om goed te communiceren hebben beide computers (de server van Simyo en uw Mac) daarvoor bepaalde sleutels in de software. Ik heb net even gekeken of ook ik een foutmelding krijg, maar dat is niet het geval. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij uw computer.

U kunt het best de Softwareupdate voor uw Mac een keer uitvoeren. Meest waarschijnlijk zijn uw 'sleutels' verouderd. Met een update ontvangt u nieuwe sleutels.

gompy2
door gompy2 - Aug 22, 2014 om 13:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Met win-7 en Firefox totaal geen last.
Lekkerisdat gaf de oplossing al.

tr
door trineke - Aug 22, 2014 om 16:10
65 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=damaster schreef op vrijdag 22 aug 2014, 13:20]De Mijn Simyo site werkt met een zgn. Secure Server, die de gegevensuitwisseling tussen uw Mac en de server versleutelt. Om goed te communiceren hebben beide computers (de server van Simyo en uw Mac) daarvoor bepaalde sleutels in de software. Ik heb net even gekeken of ook ik een foutmelding krijg, maar dat is niet het geval. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij uw computer.

U kunt het best de Softwareupdate voor uw Mac een keer uitvoeren. Meest waarschijnlijk zijn uw 'sleutels' verouderd. Met een update ontvangt u nieuwe sleutels.

tr
door trineke - Aug 22, 2014 om 16:17
65 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=damaster schreef op vrijdag 22 aug 2014, 13:20]De Mijn Simyo site werkt met een zgn. Secure Server, die de gegevensuitwisseling tussen uw Mac en de server versleutelt. Om goed te communiceren hebben beide computers (de server van Simyo en uw Mac) daarvoor bepaalde sleutels in de software. Ik heb net even gekeken of ook ik een foutmelding krijg, maar dat is niet het geval. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij uw computer.

U kunt het best de Softwareupdate voor uw Mac een keer uitvoeren. Meest waarschijnlijk zijn uw 'sleutels' verouderd. Met een update ontvangt u nieuwe sleutels.

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, vooral Damaster. Het probleem is "opgelost hoop ik. Er waren geen updates.
Ik heb bij de mededeling dat het certificaat onbekend was, gedrukt op "Toon certificaat" en op "ga door". En het wonder geschiedde: Ik kon gewoon inloggen!

De computer blijft voor mij een ding vol verrassingen. Nogmaals mijn dank.
Trineke

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 23, 2014 om 09:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Graag gedaan ;-).