clijnmarijne
door clijnmarijne Jul 13, 2012 om 23:12
Computers & telefonie

Gezipt ebook downloaden.

Hallo, sinds kort ben ik in het gelukkige bezit van een Sony Ereader. Het kopen van ebooks en het downloaden en overzetten op de reader lukt mij goed met behulp van de bijgeleverde software Reader for PC. Maar elke keer kom ik in de knoei met een ebook dat gezipt is. Je kunt dan Opslaan als.. kiezen, dan "alle bestanden uitpakken", maar de bestandsextenties die ik dan te zien krijg... ik weet het niet. Met een "normaal" ebook klik ik op Opslaan als.. Dan komt het bestand meteen als .epub te staan in Documenten, Books. Dubbelklik ik daarop dan opent de Reader for Software en staat het boek in de bibliotheek, klaar om overgezet te worden naar de Reader.
Wie heeft hier meer verstand van?
Dank bij voorbaat!
Clijnmarijne

7515 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor bestandsextencies krijg je dan te zien? Vaak zitten er in een zip archief nog extra infomatie bestanden. Zit er niet ook een epub bestand tussen?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de reactie Winterman.
Nee, helaas, dat is het 'm nu juist, er zit geen .epub bestand tussen.. Alleen html, log, manifest, van dat soort dingen. Ik heb geprobeerd via google 't uit te zoeken maar als je met zip komt, krijg je een hoop dingen die je niet bedoelt. 't is ook moeilijk om de goeie vraag in te geven.
Vr.gr.
Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kun je wat info vinden of je vraag stellen op het ebook Forum: Klik Hier

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel Stacey, ik heb er al eens zitten grasduinen.. Ik zal daar de vraag ook eens stellen.
Vr.gr.
Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op zaterdag 14 jul 2012, 11:49: Dank voor de reactie Winterman.
Nee, helaas, dat is het 'm nu juist, er zit geen .epub bestand tussen.. Alleen html, log, manifest, van dat soort dingen. Ik heb geprobeerd via google 't uit te zoeken maar als je met zip komt, krijg je een hoop dingen die je niet bedoelt. 't is ook moeilijk om de goeie vraag in te geven.
Vr.gr.
Clijnmarijne
Extensie .zip veranderen in .epub al geprobeerd? Een .epub bestand is feitelijk ook een 'container' van bestanden. Door de .zip extensie probeer je dat nu uit te pakken en zie je inhoud van het .epub bestand. Althans daar lijkt het op.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge, bedoel je de zip veranderen in epub vanaf het begin bij de download??

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan ook, maar je kan ook van het opgeslagen bestand de extensie veranderen (of voor de deze zekerheid eerst een kopie maken en die veranderen).

Maar het boek heet dus bijvoorbeeld Titel.zip en dat moet je dan veranderen in Titel.epub.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je hier wat aan: link (zie 22. Transformatie).

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge, hartelijk dank, hier kan ik zeker wat mee. En ik ga vanavond eens proberen om een .zip ebook te downloaden en als het eenmaal in Documenten staat, de extensie te veranderen in .epub. Dat moet ik dan doen voordat ik erop dubbelklik om het als .epub in de bibliotheek in Reader for PC.Ik doe een test met een gratis ebook.
Vr.gr.
Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op zaterdag 14 jul 2012, 12:27: Diumenge En ik ga vanavond eens proberen om een .zip ebook te downloaden

Kan natuurlijk altijd zijn dat het zip file wat je download helemaal Geen ebook is.........
weet niet wat en waar je het vandaan haalt maar dat je daar even mee uitkijkt.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op zaterdag 14 jul 2012, 12:33: Kan natuurlijk altijd zijn dat het zip file wat je download helemaal Geen ebook is.........
weet niet wat en waar je het vandaan haalt maar dat je daar even mee uitkijkt.
Uiteraard kan dat, maar gezien de inhoud van het bestand kan het heel goed een ebook zijn.

Je kan het dus ook gewoon met het bestand proberen wat je al gedownload hebt, desnoods maak je eerst een kopie van dat bestand en verander je dan de extensie, daarna doen wat je normaal met een .epub doet.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey,
als je via een boekhandel op het internet zoals de ECI of Selexyz, een zip-bestand downloadt, omdat dat de enige mogelijkheid is om dat ebook te kopen wat je -gezien de omschrijving van de inhoud- graag wilt lezen, dan mag je toch gevoeglijk aannemen dat dat ook een ebook is!
Zeer bedankt en ook diumenge!
mvrgr.
Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op zaterdag 14 jul 2012, 13:43: Hallo Stacey,
als je via een boekhandel op het internet zoals de ECI of Selexyz, een zip-bestand downloadt, omdat dat de enige mogelijkheid is om dat ebook te kopen wat je -gezien de omschrijving van de inhoud- graag wilt lezen, dan mag je toch gevoeglijk aannemen dat dat ook een ebook is!

Dat zeker.
Maar omdat je het had over even een gratis ebook downloaden om te proberen dacht ik dat je het wellicht van een torrent site zou willen downloaden vandaar mij waarschuwing.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey, dank je voor de waarschuwing maar ik doe dat via gratis ebooks websites,
daar zijn er velen van. Staan trouwens ook heel mooie boeken tussen..
Mvr.gr. Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op zaterdag 14 jul 2012, 13:43: Hallo Stacey,
als je via een boekhandel op het internet zoals de ECI of Selexyz, een zip-bestand downloadt, omdat dat de enige mogelijkheid is om dat ebook te kopen wat je -gezien de omschrijving van de inhoud- graag wilt lezen, dan mag je toch gevoeglijk aannemen dat dat ook een ebook is!
Zeer bedankt en ook diumenge!
mvrgr.
Clijnmarijne

Ik zou dan bij die bedrijven eens informeren hoe je dan dat zip bestand op je eReader moet krijgen.
Voor eBoeken van o.a. ECI heb je Adobe Digital Editions nodig; ECI eBooks.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankje hereistom,
De Sony Reader werkt niet met ADE, alleen met Reader for PC. Wél moet je Adobe Digital Editions downloaden en installeren om je computer te authoriseren én je reader.
Ik kan het aan Sony vragen ja, maar dat duurt allemaal erin en eruit..
Merci,
Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waaraan zie je dat het geen e-book is? (graag gewoon letterlijk beantwoorden)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zaterdag 14 jul 2012, 17:50: Waaraan zie je dat het geen e-book is? (graag gewoon letterlijk beantwoorden)

Omdat het géén .epub bestand is?

@clijnmarijne:

Heb je al geprobeerd om het .zip bestand te hernoemen naar een .epub bestand? Zoals diumenge al aangaf, een .epub bestand is gewoon een 'container' (net als een .zip bestand) dat allerlei bestanden (zoals .html .jpg .xml enz.) kan/zal bevatten.
Kortom, als je het gedownloade bestand, b.v. boeknaam.zip hernoemt naar boeknaam.epub, heb je vlotte kans dat het gewoon weer werkt op de manier die je gewend bent.

Freya

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
daarnet heb ik 4 gratis ebooks die gezipt werden aangeboden in de bibliotheek van Reader for PC gekregen. Zomaar .zip veranderen in .epub vóór of ná het downloaden lukte niet. Als ik dan op het boek dubbelklikte kreeg ik het niet open, maar kreeg de mededeling (van Sony) "Onbekende Entry" (of zoiets).
Nu klik ik eerst op openen ("het bestand wordt niet automatisch opgeslagen" staat er bij), in de tijdelijke internetbestanden krijg ik meteen een .epub. Dat bestand kopiëer ik vervolgens naar My Books in Mijn documenten. Ik hoef dan niets meer te doen, het is meteen te zien in de bibliotheek.
Straks nog de 4 boeken op de Reader zetten.
Hartelijk dank voor alle hulp.
M.vr.gr. Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op zaterdag 14 jul 2012, 11:49: Dank voor de reactie Winterman.
Nee, helaas, dat is het 'm nu juist, er zit geen .epub bestand tussen.. Alleen html, log, manifest, van dat soort dingen. Ik heb geprobeerd via google 't uit te zoeken maar als je met zip komt, krijg je een hoop dingen die je niet bedoelt. 't is ook moeilijk om de goeie vraag in te geven.
Vr.gr.
Clijnmarijne

epub is niet de enige extensie voor een Ebook. html is ook een extensie en er zijn er meer.

Lees hier

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de reactie Winterman. Het begint me te duizelen!!
Het gaat erover welke extensie je reader aan kan, dat is voor de Sony PRST-1
het .epub formaat. Als er een beveiliging op zit kun je door de registratie van je computer bij Adobe, de DRM eraf halen.
't Is met de Reader for PC ook mogelijk om ebooks te lezen die in PDF zijn uitgebracht, die zet ik niet op de reader maar alleen in de bibliotheek. PDF geeft geen mooie zinnen op de reader. Maar je kunt met een online converter of een eigen converteerprogramma, het .pdf bestand weer omzetten naar .epub als je dat zou willen.
Mvrgr.
Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vond dit nog. Dat verklaart het misschien wat duidelijker.

Waar het op neer komt, is dat je gewoon boeken moet downloaden die aangeboden worden in het formaat van jouw reader.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja! Goed gevonden Winterman en zo is het ook, hier staat het heel duidelijk.
Voor "mooi" lezen kun je het beste bij de Sony Reader alleen .epub boeken erop zetten, al dan niet gezipt. pdf of txt ziet er niet mooi uit, is weer wel goed om op de computer een boek te lezen in Reader for Software (of misschien kan dat ook zelfs wel zonder die software, maar je wilt alles netjes bij elkaar hebben in de bibliotheek).
Veel dank,
mvrgr. Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op zondag 15 jul 2012, 11:49: is weer wel goed om op de computer een boek te lezen in Reader for Software (of misschien kan dat ook zelfs wel zonder die software, maar je wilt alles netjes bij elkaar hebben in de bibliotheek).
Veel dank,
mvrgr. Clijnmarijne

Je hebt altijd software nodig, anders kan je het niet lezen.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman, OK, je zeker altijd software nodig om .pdf bestanden te kunnen lezen maar niet persé Reader for PC of Adobe Digital Editions voor andere readers.
Mvrgr.
Clijnmarijne