eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 Jan 3, 2011 om 15:16
Computers & telefonie

HDMI aansluiting naar TV, geluid valt weg

Ik heb een LCD full HD tv van PHILIPS en een Cisco Decoder/hd recorder. Abbo bij Ziggo.

Elke keer, soms na een paar minuten, soms bij het zappen, valt het geluid uit op de tv.
Alleen door de stekker van de tv én de decoder er uit te halen en weer aan te sluiten kan het probleem verholpen worden (tijdelijk).

Er zit een splinternieuwe HDMI kabel tussen, de tv is nagelnieuw.

Wat kan er aan de hand zijn, en wat kan ik er aan doen?


Alle ideeen zijn welkom, heb al diverse fora afgezocht en overal lijkt het probleem bekend te zijn en heeft men "work arounds" maar hoe vertel je een 10 jarige dat ie eerst een aantal knopcombinaties moet gebruiken voor ie naar zijn favoriete programma kan gaan kijken???

14984 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gladdeharry
door gladdeharry - Jan 3, 2011 om 15:35
463 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dit is een kwestie van mogelijke oorzaken gaan uitsluiten. Andere hdmi kabel of zelfs proberen met scart kabel, antenne rechtstreeks op tv.Zo moet je erachter zien te komen waar de oorzaak zit.Ik gok op de decoder trouwens.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 3, 2011 om 16:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Heb je meerdere hdmi aansluitingen? meestal wel dus verwissel een van poort.

gladdeharry
door gladdeharry - Jan 3, 2011 om 16:55
463 Antwoorden / 14 Vragen
0

Onderstaand bericht gevonden op het Ziggo gebruikers-Forum:

Op het moment lopen inderdaad problemen tussen de Philips televisies en Cisco decoders. Dit ligt aan de HDMI-kabel, maar wil niet zeggen dat die defect is. Noch zegt het dat de tv defect is, of de Cisco decoder. Er loopt eigenlijk een soort van communicatieprobleem tussen die drie. Wij zijn op het moment van spreken zelf ook nog aan het zoeken naar een oplossing.
Ik heb uw bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen in de loop van volgende week telefonisch contact met u opnemen op het nummer wat u op heeft gegeven voor verdere informatie hierover.

freya
door freya - Jan 3, 2011 om 17:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

=gladdeharry schreef op maandag 3 jan 2011, 16:55: Onderstaand bericht gevonden op het Ziggo gebruikers-Forum:

Op het moment lopen inderdaad problemen tussen de Philips televisies en Cisco decoders. Dit ligt aan de HDMI-kabel, maar wil niet zeggen dat die defect is. Noch zegt het dat de tv defect is, of de Cisco decoder. Er loopt eigenlijk een soort van communicatieprobleem tussen die drie. Wij zijn op het moment van spreken zelf ook nog aan het zoeken naar een oplossing.
Ik heb uw bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen in de loop van volgende week telefonisch contact met u opnemen op het nummer wat u op heeft gegeven voor verdere informatie hierover.

Nou, het ligt echt niet aan de HDMI-kabel. Fabrikanten die apparatuur maken waarbij HDMI in het spel is, willen nog wel eens van de 'standaard' afwijken, waardoor bepaalde combinaties van apparatuur niet goed met elkaar willen 'communiceren'. Met de kwaliteit van de kabel heeft het dus niets te maken. (en zeker niet als je praat over kabellengtes korter dan ca. 2 meter)
Het wachten is dus op een firmware-update van Cisco (Ziggo) of Philips.

Freya

ro
door ron530 - Jan 3, 2011 om 18:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Wellicht kan een firmware update voor de Philips soelaas bieden. Om dat te kunnen doen moet je eerst een account aanmaken op Philips.nl en de tv registreren, je kunt dan bij ondersteuning de nieuwste firmware update downloaden. Die update is in een zipformaat dus zul je die eerst moeten uitpakken daarna kopiëren naar een usbstick, aansluiten en de tv doet de rest. Het werkt omslachtig maar de kans is groot dat de problemen dan opgelost zijn.

Succes.

birdies
door birdies - Jan 3, 2011 om 18:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

......Het wachten is dus op een firmware-update van Cisco (Ziggo) of Philips........

Een update voor de Cisco 8455 is pas geweest, dus dat gaat nog erg lang duren, als er überhaupt nog een update komt voor de 8455 aangezien er nu een opvolger is. De Cisco 8485 is pas op de markt, daar zal nog wel aan gesleuteld gaan worden. Is mijn ervaring dat het gauw een half jaar duurt voordat er eens een firmware update komt.

Een Philips en een Cisco is blijkbaar een slechte combinatie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer