id
door ido435 Oct 23, 2010 om 09:33
Computers & telefonie

Hoe kan het dat mijn computer met norten heel erg traag is

hoe kan het dat mijn computer traag is en ik heb er geen sywere wormen virusen trojanhorse rootkits en geen coocies

hoe kan dat dan maar op mijn andere computer die heeft nog minder hz daar is die wel snel en daar zit ook geen virusen op

811 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 23, 2010 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo id0435,

Misschien heb je iets aan dit artikel.

Met vr.gr.

erik008
door erik008 - Oct 23, 2010 om 12:57
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Norton belast de computer wel behoorlijk.
Ik weet niet hoe snel jouw computer is, maar op een oude computer is de nieuwe Norton echt een kwelling.
Het aantal Hz is maar een factor...de hoeveelheid geheugen, snelheid geheugen,
snelheid HD, type processor, tellen ook mee.

De ene virusscanner heeft dit erger dan de andere.

holstein
door holstein - Oct 23, 2010 om 18:17
922 Antwoorden / 16 Vragen

Zoals ik je verhaal lees zul je het toch ergens anders in moeten zoeken dan in de virusscanner.
Ga eens met de CC claeaner door je systeem en doe eens een schijfopruiming en haal daarbij ook de herstelpunten er af (laatste blijft altijd staan) en verder defragmenteren, maar het artikel van edrick zal veel wijsheid brengen.

Ben ik trouwens in het geheel niet met je eens Erik dat de nieuwe Norton een kwelling voor je computer is.
Misschien is je conclusie gebaseerd op de vroegere Norton versies, maar Norton heeft er sinds een paar jaar werk van gemaakt en het programma enorm verbeterd
De oude Norton was minder, maar de 2009 en 2010 en inmiddels de 2011 komt tegenwoordig als een van de allerbeste uit de testen met de minste belastbaarheid voor je systeem.
Ik heb vroeger Norton gehad, toen enkele jaren Kaspersky en afgelopen jaar weer Norton er opgezet en het is top, helemaal niks mis mee.
Staat zelfs bij een kennis op de computer met een erg verouderd systeem en uiterst simpele processor en het werkt naar behoren.

http://www.antivirusware.com/
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/09/23/R348.htm

audb
door audb - Oct 23, 2010 om 20:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

GRATIS :

Dr.Web CureIt is a free anti-malware scanner and removal tool based on the Dr.Web engine. Dr.Web CureIt! detects and neutralizes viruses, rootkits, Trojan horses, spyware, and other malicious objects that have gone undetected by your anti-virus software.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/cureit.exe
http://acs.pandasoftware.com/cloud/CloudAntivirus.exe
http://www.spybotupdates.biz/files/spybotsd162.exe
en de beste virus scanner :
http://files.avast.com/iavs5x/setup_av_free_eng.exe (dit is de gratis versie)

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2010 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@id0435,

Hier vind je avast in het Nederlands.

audb
door audb - Oct 24, 2010 om 12:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Was de computer altijd al traag of is het pas dat het zo is?
Denk dan maar eens aan de update van windows.
Maar dit is de link naar ccleanner http://www.piriform.com/ccleaner/download/portable
Deze versie hoeft niet geinstallerd worden.

id
door ido435 - Dec 19, 2010 om 12:54
20 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=audb schreef op zondag 24 okt 2010, 12:42]Was de computer altijd al traag of is het pas dat het zo is?
Denk dan maar eens aan de update van windows.
Maar dit is de link naar ccleanner http://www.piriform.com/ccleaner/download/portable
Deze versie hoeft niet geinstallerd worden.

nee mij pc is niet altijd traag geweest want hij is pas een jaar oud

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2010 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ido435,

Tjonge, wat een snelle reactie. ;-)

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 13:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 19 dec 2010, 13:02]@ido435,

Tjonge, wat een snelle reactie. ;-)

Komt omdat zijn p.c. zo traag is.;-)

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 13:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@edrick: het schijnt ineens (?) opgelost te zijn klik

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2010 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 19 dec 2010, 13:06][quote=edrick3 schreef op zondag 19 dec 2010, 13:02]@ido435,

Tjonge, wat een snelle reactie. ;-)

Komt omdat zijn p.c. zo traag is.;-)

Da's een goeie!!

ro
door ron530 - Dec 19, 2010 om 13:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

vraagsteller had van Norton geen toestemming, Norton controleert namelijk alles wat je op de pc doet. Verwijderen dus en dat wordt nog een hele operatie.