personal
door personal Jun 18, 2011 om 09:44
Computers & telefonie

Microsoft Office 2010

Beste All,

Een vriend van mij heeft al enige tijd geleden een office pakket 2010 gekocht in de winkel (retail versie à € 649,- bij MM).

Na enige tijd kreeg hij een melding dat hij waarschijnlijk de dupe is geworden van software vervalsing en dat hij een nieuwe key moet kopen, om zijn pakket opnieuw te activeren.

Hij is naar de winkel geweest waar hij het pakket heeft gekocht, maar daar wordt hij (zoals gewoonlijk) van het kastje naar de muur gestuurd, ze kunnen niks voor hem doen, had hij zijn key maar niet moeten laten slingeren wordt er dan gezegd.
(hij heeft zijn key thuis in het doosje in de la liggen).

En als hij naar Microsoft gaat, wordt er aangegeven dat hij naar de winkel moet waar hij het product gekocht heeft of een nieuwe key moet kopen via microsoft.

Hoe moet hij nu klaarspelen dat hij zijn product toch weer goed werkend krijgt?

Met vriendelijk groet,
Personal

490 2 Rapporteer

gsm
door gsm - Jun 18, 2011 om 17:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Slachtoffer van vervalsing zijn betekent dat het een illegaal of vervalst pakket is, of dat het op verschillende hardware tegelijk geïnstalleerd is.
Ik begrijp trouwens niet dat dit, volgens mij veel te dure pakket, nog verkocht wordt, terwijl er prima gratis alternatieven zijn, zoals Libre Office en Thunderbird.

Als de officiële verpakking nog beschikbaar is met de Microsoft sticker en de productsleutel erop, dan is het gewoon een geldig pakket voor één computer.
Het maakt niet uit of iemand anders het product misbruikt (met dezelfde code), want dat is dan het probleem van Microsoft.

poltol
door poltol - Jun 18, 2011 om 17:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als alles van Ms is dan kan er weinig fout gaan.
Duw de schijf nog eens in de PC en laat die de boel eens repareren.

Desnoods de- installeert u het hele pakket.
Daarna weer installeren en aanmelden.
Het is overigens nog wel nodig om die Office-installatie weer te activeren door een productsleutel in te voeren, waarna een server van Microsoft de sleutel controleert.

Succes, poltol