door 316 May 2, 2015 om 14:55
Computers & telefonie

Mijn printer print hele kleine fotootjes uit

Een paar maanden geleden kocht ik een Canon MG2550 printer. Deze sloot ik aan op mijn desktop computer. Op de doos stond dat je paginagrote foto's uit kon printen, maar toen ik een foto uitprintte, werd de foto niet groter dan 5x7 cm. Wat ik ook probeerde, hij printe alleen foto's uit van 5x7 cm groot. Geen paginagrote foto's zoals op de doos te zien was. Uiteindelijk heb ik deze printer gedeinstalleerd van mijn computer en nu print mijn andere printer, een HP1402 die altijd de gewenste formaat foto's uitprintte, ook foto's uit van 5x7 cm. Met grote moeite kreeg ik er een foto uit van 11x9,5 cm met printopdracht voor paginagrote foto en 100% afbeelding. Ik heb de HP1402 gereset maar dat hielp niet. Weet iemand hoe ik de HP printer weer de gewenste formaat foto's uit laat printen? Weet iemand hoe je normale formaat foto's uit kan printen bij de Canon MG2550? Alvast bedankt.

7157 11 Rapporteer

ro
door ron530 - May 2, 2015 om 15:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het formaat aanpassen doet u middels de software van de printer, u kunt in het programma kiezen uit verscheidene formaten.

diumenge
door diumenge - May 2, 2015 om 15:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke software gebruikt u op de PC? Want daar moet u het goed instellen.

door 316 - May 2, 2015 om 15:09
35 Antwoorden / 22 Vragen

ik gebruik software van de installatie CD.

diumenge
door diumenge - May 2, 2015 om 15:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=316 schreef op zaterdag 2 mei 2015, 15:09]ik gebruik software van de installatie CD.

Zo komen we er natuurlijk niet.

Wat is die software dan? De drivers? Of zit een programma op om foto's uit te printen? Zo ja, hoe heet dat programma?

Wil je een oplossing dan moet je wel met de juiste informatie komen, we zijn hier niet helderziend.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2015 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 316,

Mogelijk voorbeeld:
Stel dat je foto's opgeslagen zijn in Afbeeldingen.
Klik dan op de foto die je wilt afdrukken.
De foto opent zich in Picture Manager
Klik bovenin op het printersymbooltje
Wizard afbeeldingen afdrukken opent zich.
Rest wijst zich vanzelf:
Daar kun je de grootte van de afdruk instellen

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2015 om 15:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat is trouwens je besturingssysteem?
W7 of W8.1?

door 316 - May 2, 2015 om 17:51
35 Antwoorden / 22 Vragen

Dank voor alle reacties. Ik heb windows 7 en heb gedaan wat je adviseerde Edrick3 en heb inderdaad de plek gevonden waar ik de grootte van de afdruk in kon stellen. Dat was trouwens wel goed verborgen: Eerst moest ik de grootte van de afdruk selecteren, daarna op opties klikken en naar tabje eigenschappen van printer, tabje effecten en daar document afdrukken op A4 selecteren. Het was even zoeken, maar ik kan nu weer paginagrote foto's afdrukken. Hartelijk dank !!

edrick3
door edrick3 - May 2, 2015 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@316,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.

labren
door labren - May 5, 2015 om 19:19
862 Antwoorden / 0 Vragen

heb je de software van die canon printer wel goed geinstaleerdt en ben je voor de update,s ook even naar de website van canon gegaan want daar kan je ook nog opdate van krijgen en instaleren , waar je moet zijn staat in de beschrijving van de canon die je heb gekocht, ik heb al jaren canon maar inderdaad het is even zoeken voor dat die goed werkt, je moet het boekje wat je erbij gekregen heb even goed lezen

labren
door labren - May 5, 2015 om 19:22
862 Antwoorden / 0 Vragen

heel goed merk canon , ik heb de profesionele scanner en printer van canon , werkt perfect

edrick3
door edrick3 - May 5, 2015 om 20:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 5 mei 2015, 19:22]heel goed merk canon , ik heb de professionele scanner en printer van canon , werkt perfect

OT
Dat is dan heel fijn voor jou. ;-)