Nepbericht
Ik heb me laten beetnemen door een nepbericht van NS voor gratis tickets.Hoewel ik niet tot het eind ben doorgegaan, krijg ik iedere avond vier berichten, dat mijn beltegoed niet toereikend is of dat men mijn gegevens mist en nu is mijn prepaid beltegoed geslonken tot € 0,08. Hoe kan ik dit stoppen?
Beste dede0,
zie ook de link van 14peter, zo snel mogelijk afmelden uiteraard.
Mocht u beschikken over een online inlogmogelijkheid bij uw telecomprovider dan daar snel inloggen en de betaalde SMS'jes uitzetten.
Als u zich niet heeft aangemeld voor een abonnement en er toch geld wordt afgeschreven dan kunt u hierover contact opnemen met uw telecomprovider. Als er geld wordt afgeschreven voor een 'SMS-abonnement' dan zal degene die het incasseert aan moeten kunnen tonen dat u een abonnement bent aangegaan, kan men dat niet dan dient met het afgeschreven geld te retourneren. Ik weet niet of alle telecomproviders hierbij behulpzaam zijn. Ik heb alleen ervaring hiermee met T-Mobile, daar krijg je een formulier opgestuurd (of verzoek om het in je account in te vullen) waarbij je T-Mobile machtigt om het te onderzoeken. Als de tegenpartij niet met het bewijs komt dat je een abonnement bent aangegaan regelt T-Mobile dat je je geld terug krijgt (dat is onze recente ervaring in ieder geval).
Allereerst voor u nu denk ik dat het vooral belangrijk is om de betaalde SMS geblokkeerd te krijgen.
Waarvoor werken we eigenlijk nog? Als je dit soort berichten ziet zijn er veel makkelijkere manier om inkomsten te verwerven. Noem het woord "gratis" en het geld stroomt binnen....
Heb t advies van 14peter opgevolgd en alles laten blokkeren. Ook n mail gestuurd naar Telfort, in t weekend Miez telefonisch bereikbaar. Hopelijk is dit afdoend.
Nog steeds snap ik niet dat er mensen intrappen met berichten dat ze iets gratis krijgen. Waarom zou jij persé iets gratis krijgen? Zo maar? Uit liefdadigheid soms van een of andere aanbieder? Wordt toch eens wakker. NIETS IS GRATIS. Er zit altijd een of andere gedachte of winstoogmerk achter. En meestal draait het uit op betalen voor langere tijd of hang je er aan vast als je pech hebt. Als ik zou ingaan op alle wekelijkse gratis aanbiedingen die ik ontvang via email, dan hoef ik bijna nooit meer naar de supermarkt, kan ik wekelijks vrij reizen, gratis lotto, gratis museum bezoeken. Wees toch eens nuchter!
Marcmons,
kletskoek dat niets gratis is.
Ga naar de site GRATIZ.
Wel honderd aanbiedingen van gratis producten.
En echt gratis, zonder een enkele verplichting.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==
=marcmons schreef op maandag 2 nov 2015, 13:51: Nog steeds snap ik niet dat er mensen intrappen met berichten dat ze iets gratis krijgen. Waarom zou jij persé iets gratis krijgen? Zo maar? Uit liefdadigheid soms van een of andere aanbieder? Wordt toch eens wakker. NIETS IS GRATIS. Wees toch eens nuchter!
@wimmi20 die aanbiedingen zijn enkel en alleen speciaal voor u helemaal gratis, wij -normale- mensen moeten daar wel centjes (of via 'n omweg) betalen. Wat een geluk heeft u toch weer met deze uitzonderingspositie, we zijn jaloers.
Beste mensen,
Die bewuste mail heb ik ook gehad zogenaamd als "goede NS-klant"(ik heb inderdaad een abonnement). Nu heb ik bij NS geinformeerd of die mail van hen afkomstig was: Ik kreeg een vrij nietszeggend antwoord maar moest er dus uit opmaken dat de mail niet van NS was. Wat ik niet begrijp is dat NS niet aan vaste klanten communiceert dat er een dergelijke phishingmail in omloop is.
Maar ja dat geldt eigenlijk ook voor alle andere bedrijven die "misbruikt"worden zoals banken, winkels etc.
Inderdaad: opletten en nooit reageren.
Driftkikker
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer