ap
door apsaras Mar 6, 2012 om 13:39
Computers & telefonie

Omzeilen Adobe flash

Wat is een goede manier om filmpjes van b.v. "vroege vogels" op mijn i-pad te bekijken.
Apple ondersteunt Adobe flash niet!

5022 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2012 om 14:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag apsaras,

Kan dat niet met het installeren van de app. Uitzending Gemist?

vr.gr.

ap
door apsaras - Mar 6, 2012 om 15:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank Aurora1. Ik bedoel geen complete uitzending, maar de filmpjes in de nieuwsbrieven van" vroege vogels".
Apple ondersteunt Adobe Flash player niet!!!

freya
door freya - Mar 6, 2012 om 15:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo apsaras,

De iPad (of liever gezegd, het iOS systeem) ondersteunt inderdaad geen flash, maar er zijn wel wat mogelijkheden om toch flashfilmpjes of websites met flash te kunnen weergeven. Met de Safari browser die op je iPad staat, lukt dat dus niet, maar je kunt wel een andere browser op je iPad zetten. Zoek in de AppStore b.v. naar 'puffin' en je zou de Puffin Web Browser moeten kunnen vinden. Er is een betaalde en een gratis versie, dus je kunt geheel kosteloos de 'free' versie proberen. De prestaties zijn misschien niet optimaal, maar ik kon er wel wat filmpjes van de website 'vroege vogels' mee weergeven op de iPhone.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2012 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo apsaras,

Wellicht kun je hier iets mee?

Suc6

ap
door apsaras - Mar 6, 2012 om 16:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Freya met Puffin is het inderdaad te doen. Het is wel wat bewerkelijk maar
' beter iets dan niets' toch.
Dank je

hagaman
door hagaman - Mar 6, 2012 om 16:29
107 Antwoorden / 5 Vragen

Dumpen die americaanse apple troep !!!
Overstappen op samsung, die is goedkoper, lichter, mooier en ondersteunt alles :)
Ik begrijp all die mensen niet die steeds bij willen horen :)
apple apple rotte apple, die klojers van apple zijn grote oplichters, en dat er nog mensen zijn die hun oplichterij producten willen kopen is erg verrasend.

freya
door freya - Mar 6, 2012 om 16:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hagaman schreef op dinsdag 6 mrt 2012, 16:29]Dumpen die americaanse apple troep !!!
.....
Lekker kort door de bocht en ook zo heerlijk kortzichtig.....
Er zijn goede redenen te bedenken waarom Apple geen flash ondersteunt. Om te beginnen vreet flash veel CPU kracht (lees: batterijduur) en bovendien, flash is zooooo jaren 80/90......
De moderne standaard (waarmee ook audio en video afgespeeld kan worden) is HTML5 en dat wordt door iOS wel ondersteund. En op den duur verdwijnt flash toch.....

Freya

macwouter
door macwouter - Mar 6, 2012 om 17:28
825 Antwoorden / 9 Vragen

Neem met de app splashtop je computer over naar de iPad ook voor windows en bekijk vroege vogels op het toilet of in bed en in de tuin als je maar binnen je eigen netwerk blijft. Het is nog mooier dan op de computer. Door middel van een google account ook buiten je netwerk. Een Samsung met flash ??? Nou vergeet het maar wat een domme reactie.

freya
door freya - Mar 9, 2012 om 12:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hagaman:

Zo, lucht het een beetje op?

"apple levert gewoon een super goedkope troep voor super hoge prijs"

Goh, en toch is het één van de meest succesvolle bedrijven op dat gebied, gek hè?

"met de standarte bekende modems en routers werken ze niet of niet goed"

Heb verschillende routers gehad en nog nooit een verbindingsprobleem gehad met Appleproducten....

"heb samsung tab, doe er heel veel op, nooit vast gelopen, nooit verbinding verloren. een keer opladen en dagen lang gebruiken"

Goh, laat ik nu juist die ervaringen hebben met Apple....

Freya

edrick3
door edrick3 - Mar 9, 2012 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

off-topic,

We gaan nu toch niet een Discussie houden over Apple tov Samsung etc. hè ??!!
Dat er verschil van mening is is wel duidelijk!

Met vr.gr.

freya
door freya - Mar 12, 2012 om 16:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En om nog maar even aan te geven hoe 'achterhaald' flash is, Adobe heeft eind vorig jaar al bekend gemaakt te stoppen met de ontwikkeling van flash voor mobiele apparaten. Het is dus een kwestie van tijd dat flash helemaal zal verdwijnen van de smartphone/tablet.....

Freya

.

hagaman
door hagaman - Jul 9, 2013 om 15:22
107 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie hier mensen praten die totaal geen verstand hebben van ICT :) Freya komt met HTML5, de zogenaamde standaart ? :) van wie ? in welke land ? in welke tijd zit je ? HTML5 zit nog in kinderschoenen en is zeker geen moderne standart, verder wat betreft flash, zet het een keer aan, en meet het even met meet tools dan zie je wel dat het hele probleem van flash en Apple, is een grote [edit redactie] van Apple, apple levert gewoon een super goedkope troep voor super hoge prijs en dan willen ze wel eens andere partijen zwart maken. In dit geval is dat flash.
Apple staat bekend om zijn [edit redactie], hetzelfde met de wifi op alle apple apparaten vooral Imac, en Ibooks. met de standarte bekende modems en routers werken ze niet of niet goed, maar als je zo een airpoort erbij koopt voor 100zoveel euros dan werkt het :) moet ik nog meer vertellen ? :)
en wat betreft macwouter :) [edit redactie] Samsung en flash ? zeker ja. Ik gebruik het dagelijks en heb helemaal geen problemen mee, heb samsung tab, doe er heel veel op, nooit vast gelopen, nooit verbinding verloren. een keer opladen en dagen lang gebruiken.
Dus jah.