clijnmarijne
door clijnmarijne Oct 23, 2012 om 22:14
Computers & telefonie

Onbedoeld email verwijderen

Hallo, tot tweemaal toe heeft mijn man, die al een dagje ouder is, onbedoeld een antwoordmail in Windows Live Mail verloren. Hij was een mail aan het beantwoorden en kwam mij verschrikt mededelen dat zijn mail weg was. Wie van jullie weet welke toets of toetsencombinatie hij dan onbedoeld moet hebben aangeraakt? Het was een lange mail, hij maakte 'm opnieuw en wéér was de mail verdwenen. Ik kwam kijken maar inderdaad, nergens te vinden, niet onderaan in de taakbalk, niet in verwijderde items, niet in Postvak Uit, niet in verzonden items en niet in de prullenbak. Ook niet in de submapjes die ik links heb staan in WLM. En nu breekt mijn klomp. Ik dacht, hij zal onbedoeld op Shift-Del hebben gedrukt, of Alt+F4, heb daarmee een "oefening" gedaan, maar met Shift-Del gebeurt er niets, alleen de tekst verschuift wat en met Alt+F4 krijg je de vraag of je de wijzigingen wilt behouden. En die vraag kreeg hij ook niet.
Wie kan ons helpen?
Zeer veel dank alvast,
clijnmarijne

1866 16 Rapporteer

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 22:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Geen idee. Wellicht (Esc) of (Alt)+(pijltje links) (=pagina terug)?
Misschien er een volgende keer naast gaan zitten om te controleren wat er allemaal getypt wordt?

m.vr.gr. Freya

clijnmarijne
door clijnmarijne - Oct 23, 2012 om 22:47
134 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 23 okt 2012, 22:38]Hallo clijnmarijne,

Geen idee. Wellicht (Esc) of (Alt)+(pijltje links) (=pagina terug)?
Misschien er een volgende keer naast gaan zitten om te controleren wat er allemaal getypt wordt?

m.vr.gr. Freya

Dankjewel Freya. Nee Esc is het ook niet geweest, heb ik net geprobeerd. Daarop reageert het programa niet. En Alt+pijltje terug, dan krijg je ook weer die vraag of je de wijzigingen wilt opslaan.
En dat er naast gaan zitten, dat bedoel je toch niet serieus hoop ik? Ik wil het graag weten omdat ik het sneu vind voor mijn man dat hij elke keer zomaar kwijt is wat hij typt, lange stukken waren het. Ikzelf heb het nog nooit aan de hand gehad.
M.vr.gr. clijnmarijne

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 22:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@clijnmarijne:

Waarom zou ik dat niet serieus bedoelen? Is dat zo gek dan? Als iemand kennelijk 'iets' niet goed doet, is het toch niet zo gek om te kijken wat diegene dan precies doet? Je kunt hem toch gewoon even een proefmailtje laten typen? In de trant van: "Laat nu eens zien wat je precies doet"?

Freya

clijnmarijne
door clijnmarijne - Oct 23, 2012 om 23:04
134 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 23 okt 2012, 22:54]@clijnmarijne:

Waarom zou ik dat niet serieus bedoelen? Is dat zo gek dan? Als iemand kennelijk 'iets' niet goed doet, is het toch niet zo gek om te kijken wat diegene dan precies doet? Je kunt hem toch gewoon even een proefmailtje laten typen? In de trant van: "Laat nu eens zien wat je precies doet"?

Freya

Freya, ik weet wel hoe hij typt. Het overkomt hem ook niet elke keer als hij een mail maakt en ik zie 'm ogenschijnlijk ook niets "verkeerd" doen, maar iets moet er deze twee keer gebeurd zijn!!! Ik dacht misschien is er een toetsencombinatie die ik niet ken waardoor je iets verwijdert zonder het eerst in de prullenbak te stoppen. Later heeft hij nog een kort mailtje gemaakt waarmee niets mis ging. Daar was ik niet bij overigens.
Dank, m.v.r.gr.
clijnmarijne

freya
door freya - Oct 23, 2012 om 23:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@clijnmarijne:

Er zijn denk ik wel een paar manieren te bedenken waarop je alle tekst zou kunnen laten verdwijnen. Misschien niet met één toets, maar wel met twee aanslagen achterelkaar. Bijvoorbeeld:
Je hebt een stukje getypt en je drukt op (Ctrl)+(a). (Feitelijk selecteer je daar al je tekst mee)
Als je daarna op (Del) drukt is alle tekst weg....

Freya

clijnmarijne
door clijnmarijne - Oct 23, 2012 om 23:39
134 Antwoorden / 46 Vragen

Freya, ik ben het 'm net gaan vragen. Dat is niet gebeurd zegt hij, er werd niets blauw van te voren.
Bovendien Freya, en dat is het meest vreemde, niet alleen de tekst was weg, maar de complete mail was van het scherm af. Misschien denk je, ach, dan maak je toch een nieuwe. Maar, stel je bent met iets echt belangrijks bezig...Nu is het alleen maar vervelend én raadselachtig vooral.
Welterusten en bedankt,
clijnmarijne

poltol
door poltol - Oct 24, 2012 om 00:07
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=clijnmarijne schreef op dinsdag 23 okt 2012, 23:39]Freya, ik ben het 'm net gaan vragen. Dat is niet gebeurd zegt hij, er werd niets blauw van te voren.
Bovendien Freya, en dat is het meest vreemde, niet alleen de tekst was weg, maar de complete mail was van het scherm af. Misschien denk je, ach, dan maak je toch een nieuwe. Maar, stel je bent met iets echt belangrijks bezig...Nu is het alleen maar vervelend én raadselachtig vooral.
Welterusten en bedankt,
clijnmarijne

Hallo,

Om dit soort ongemak te verkomen, zowel met mailen als op fora, typen wij [lange] teksten in WORD.
Daarna copieeren naar de nieuwe mail, of het betreffende forum.
De WORD tekst kan je tussentijds [laten] opslaan of zelf opslaan voor u gaat kopieeren en plakken.
Dan raak je het [vele] type werk niet zomaar kwijt.
Wat uw probleem betreft, weet u zeker dat de mail echt niet verzonden is??
Zie verzonden items.

vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Oct 24, 2012 om 00:08
3885 Antwoorden / 22 Vragen

of ........ dat de mail bij concepten staat.

Fijn hoor de niet edit knop.

poltol

clijnmarijne
door clijnmarijne - Oct 24, 2012 om 00:21
134 Antwoorden / 46 Vragen

Dankjewel Poltol, voor je reactie.

Niet de eerste mail en ook niet de tweede weggeflitste mail zat in Verzonden items of in Concepten. Dat dacht ik ook, toen ik naar de computer liep. Die zal wel in de taakbalk klein gemaakt staan, érgens moet ie toch gebleven zijn.

Er werd ook niet gevraagd "Wilt U de wijzigingen opslaan", niets van dat alles. Ja, ik weet wel dat je ook vanuit Word kunt werken met knippen en plakken, maar het intrigeert mij, hoe dit kan!!

Ik hoop op meer antwoorden morgen, ondertussen welterusten voor wie nog niet slaapt,
clijnmarijne

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2012 om 02:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag clijnmarijne,

ik zou zo ook niet weten hoe de mails verdwijnen maar heb nog een tip. Steeds als er enige regels getikt zijn in diezelfde mail Bestand aan klikken en vervolgens Opslaan en Ok in het venstertje dat dan verschijnt aanklikken. Zo doe ik het met nieuwe of te beantwoorden mails in WLM2009. Als je dan je mail kwijt raakt dan staat die in concepten en moet je hooguit de laatste regels opnieuw tikken.

vr.gr.

sk
door skirduul - Oct 24, 2012 om 02:46
10 Antwoorden / 4 Vragen

het overkomt mij ook dat ik bezig ben met een brief die ook verdwijnt en nergens terug is te vinden.Wat ik ook doe hij is en blijft onvindbaar.!!!!!!!!!!!
Ik denk dat ik nu wel weet hoe dat kan gebeuren als je in haast gedreven aan het typen bent en een regel verder begint door de knop onder de rechte pijl rechts aan

te klikken verschuif je de regel: ik denk dat in je haast je niet de 2de toets aanslaat maar de delete knop onder home aanslaat en zo verdwijnt je email spoorloos!
ik probeer het niet want de tekst die ik dan heb geschreven wordt totaal anders.
Met vriendelijke groet. Skirduul

ltmvz
door ltmvz - Oct 24, 2012 om 10:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

Bij mij is het zo dat, als ik een e-mail schrijf dat dit dan gebeurt binnen een geopend tabblad. Eigenlijk denk ik dat dit bij iedereen zo gaat. Als je per ongeluk het tabblad sluit, hetgeen zeer gemakkelijk kan gebeuren, is de e-mail definitief weg, zonder sporen achter te laten.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Oct 24, 2012 om 10:56
134 Antwoorden / 46 Vragen

Goeiemorgen.Dank voor de reacties!

aurora1: Dit is een zinnige tip om in de toekomst dit soort problemen te voorkomen. Maar het lost het eigenlijke verschijnsel niet op.
skirduul: Ik heb geen knop onder de rechtse pijl? Ik heb ook geen delete knop onder home. We hebben waarschijnlijk iets andere toetsenborden. In ieder geval heb ik met een proefmail geprobeerd de mail te laten verdwijnen met del, maar er gebeurde helemaal niets. Zelfs niet met Shift+Del.
ltmvz: Je schrijft dat je bezig bent in een geopend tabblad, bedoel je daarmee dat je gewoon in WLM een mail aan het maken bent of -in het geval van mijn man- een mail aan het Beantwoorden bent? Als je dat wilt sluiten moet je naar rechts-boven naar het kruisje. Dat heeft mijn man niet gedaan zegt ie. Maar stel, hij zou dat gedaan hebben, dan krijg je toch de vraag "Wilt U de wijzigingen opslaan?" Die vraag is niet verschenen.

Het is een compleet mysterie.
Een mooie dag allemaal.
Vr.gr. clijnmarijne

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2012 om 12:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gok op control + W (of E) (neem aan dat die hetzelfde doen in IE?)

Verder zou je een Gmail adres kunnen gebruiken, deze slaat de mail continu op.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2012 om 12:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nu ik de laatste reactie iets beter lees, maak ik er uit op dat er gebruik wordt gemaakt van de applicatie WLM, is dit juist?

clijnmarijne
door clijnmarijne - Oct 24, 2012 om 13:00
134 Antwoorden / 46 Vragen

Bedankt voor het reageren Lekker Is Dat.
Wij mailden inderdaad in Windows Live Mail Windows 7. Gmail-adres hebben we ook, maar dat is nu het punt niet. Je kunt wel van een andere toepassing gebruik gaan maken maar dan weet je nog niet wat er "fout" ging in WLM. Control+W werkt heel goed in Google Chrome, dat heb ik daarnet uitgeprobeerd, want ik zit op dit forum via Google Chrome. Alles verdwijnt in een flits. Maar helaas, helaas, niet in WLM, daarnet uitgeprobeerd, de tekst schuift wat, meer niet.
M.vr.gr. clijnmarijne