Opzeggen abbonement
Hallo,
Ik ben in augustus 2012 een glasvezel-abbonement aangegaan van GlasHelder via een door to door verkoper,daar heb ik toen voor getekend. Pas in oktober 2012 kreeg ik van hun een bevestigings-mail,en dat is tevens ook alles wat ik van hen heb mogen ontvangen.
Nu heb ik al een aantal keren gebeld en mails verstuurd maar op de mails wordt niet gereageerd en via telefonie krijg ik een helpdesk-medewerker aan de lijn die me niet wil of kan helpen. De glasvezel-aansluiting ligt nu sinds begin augustus van dit jaar in mijn huis maar het modem en dus ook de aansluiting laat maar op zich wachten. Ik heb via mail een bericht naar ze gestuurd dat ze 7 werkdagen de tijd hebben om de aansluiting te realiseren,maar ook daarop wordt niet gereageerd,dat is inmiddels 14 dagen geleden. Er staat in de overeenkomst dat zij per ingaande glasvezel zsm. de aansluiting realiseren. mijns inziens is de noemer ïngaande glasvezel"het moment dat het glasvezel in mijn huis is binnengebracht. Ook op die vraag wordt niet gereageerd. Wat kan ik doen om probleemloos van dat abbonement af te komen?
m.vr.gr.
Erik
ik zag het,sorry daarvoor. ik heb geen idee hoe ik er eentje weg moet halen. en dat is eerlijk gezegd ook niet de aard van mijn probleem.
Dit is een lastig probleem. U zou er de algemene voorwaarden in uw contract op moeten nalezen of daar iets duidelijk staat over de termijn van aflevering van de dienst. 'Zo snel mogelijk' is nogal vaag.
Ik weet wel dat mensen erg lang moeten wachten op die glasvezelaansluitingen. U zou bij het juridisch loket 0900 8020 kunnen navragen of u met een termijn stellen voor het ingaan van de dienst, van het contract zou kunnen afkomen, als ze niet aan die termijn voldoen. Als dat zo is dan moet u die ingebrekestelling per aangetekende brief naar Glashelder versturen. Ik denk wel dat u ze meer tijd moet geven dan 7 dagen.
Wordt het dan een geschil tussen u en Glashelder, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. KLIK
Lees dan goed de brochure door.
Een andere mogelijkheid is nog eens te kijken of aan alle regels van colportage is voldaan. Indien niet dan is uw contract nietig.
klik HIER voor de wettelijke regels.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerKun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer