fd
door fdbree Jun 26, 2015 om 21:01
Computers & telefonie

Opzegging abonnement BEN

Ik heb eind maart een abonnement afgesloten incl telefoon. Dit product was niet naar wens en heb het gehele abonnement+telefoon (binnen een week) geannuleerd.
Annulering werd niet opgepakt. Na veel bellen met BEN abonnement geannuleerd en retourprocedure voor telefoon gekregen. Spullen uiteindelijk terug kunnen sturen. Opluchting.

Maarrr...Nu blijkt, zij hebben de annulering niet goed verwerkt en schrijven de kosten van het abonnement van mijn rekening.

Ik heb het bedrag nu maar laten storneren en BEN nu voor de tweede keer binnen 4 weken vriendelijk verzocht de annulering juist te verwerken. Maar geen enkele terugkoppeling.

Door die stornering komen er nu mails binnen met extra kosten (blokkadekosten, administratiekosten). Ben bang dat er dadelijk een incassobureau voor mijn deur staat.

Wat kan ik doen?
Hoe kan ik zorgen dat Ben het abonnement beëindigd zoals mij al flinke tijd geleden is toegezegd?

Mvg,

Freek de Bree
Nijmegen

665 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jun 26, 2015 om 23:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Is alles telefonisch afgehandeld, of heeft u ook op mail/brief dat u heeft opgezegd?

ho
door hopetobehelping - Jun 27, 2015 om 07:17
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste fdbree,

hier leest u wat u kunt doen, klik hier.

Als u geen 'zwart op wit' bewijs van uw opzegging bij BEN heeft probeer dat dan zo snel mogelijk wel te verkrijgen. Sowieso bij voorkeur alle communicatie zwart op wit (mail/brief) zodat u er later nog bewijs van heeft.

fd
door fdbree - Jun 27, 2015 om 08:08
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gelukkig heb ik zwart op wit bewijs. Op 15-4 heb ik een mail van BEN gekregen, hierin staat de bevestiging van de annulering en de retourprocedure voor de telefoon.
Voor nu speel ik met de gedachte alles te storneren. Heb weinig vertrouwen in het betalen en later in mijn recht worden gesteld en 'ooit' mijn geld terug te krijgen.
Mocht ik incasso voor de deur krijgen kan ik simpelweg aantonen dat hun bezoek onterecht is.
Jammer dat providers het zo ver laten komen. Ik heb helemaal geen behoefte aan juridische procedures en dergelijk getouwtrek.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2015 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Met dat bewijs is het simpel, gewoon storneren.

zoekster
door zoekster - Jun 27, 2015 om 10:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt alles storneren, daar heeft u het recht toe. Op dit moment bent u onverschuldigd aan het betalen. Doe het snel, anders moet u een MOI procedure gaan starten en dat kost alleen maar tijd. Storneringen gaan tot 8 weken terug. Dus vandaag meteen doen!

U heeft bewijs dat u van uw herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt, dus er is niets aan de hand.

Er komt overigens geen incassobureau aan uw deur. Dat gaat allemaal per mail en/of brief. Als u een mail van het incassobureau krijgt met een aanwijzing, dan stuurt u de mail even door naar het incassobureau en daarmee is de kous af.

Maak u niet druk zou ik zeggen.

zoekster
door zoekster - Jun 27, 2015 om 12:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

aanwijzing moet aanmaning zijn ;-)

fd
door fdbree - Jun 27, 2015 om 14:24
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de informatie.

Storneren it is!

do
door don45 - Jul 4, 2015 om 10:51
57 Antwoorden / 21 Vragen
0

blijf weg bij Ben.
een tijd geleden had Ben alleen Prepaid Telefonie.
toen genoeg mensen beltegoed hadden kreeg je plots de mededeling: Ben stopt ermee.
en ja weg was je tegoed na een bepaald datum.
je nummer weg (of je moest naar een T-Mobile shop het nummer omzetten naar T-Mobile, kosten?)
eerst houd Ben op te bestaan en Later duikt de naam Ben weer op?
een zeer onbetrouwbare provider.
ga er niet mee in zee zou ik zeggen.

Cookies
door Cookies - Jul 4, 2015 om 11:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=don45 schreef op zaterdag 4 jul 2015, 10:51]blijf weg bij Ben.
een tijd geleden had Ben alleen Prepaid Telefonie.
toen genoeg mensen beltegoed hadden kreeg je plots de mededeling: Ben stopt ermee.
en ja weg was je tegoed na een bepaald datum.
je nummer weg (of je moest naar een T-Mobile shop het nummer omzetten naar T-Mobile, kosten?)
eerst houd Ben op te bestaan en Later duikt de naam Ben weer op?
een zeer onbetrouwbare provider.
ga er niet mee in zee zou ik zeggen.

Ipv hier een reactie plaatsen, kun je misschien beter antwoord geven op een aan jou gestelde vraag op het Tele2 forum. Mensen proberen je daar te helpen, maar moet je ook wel de vragen beantwoorden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer