Gr
door Grunn1 Aug 21, 2015 om 19:47
Computers & telefonie

Pakket ontvangen voice mail

Gisteravond een voicemail bericht op mn mobiele telefoon ontvangen; Een vrouw met een Belgisch accent vertelde dat ze van de pakketdienst was en mijn pakketje was aangekomen, voor meer informatie moest ik een 4 cijferige code intoetsen (3510).
Niet gedaan natuurlijk want verwacht geen pakketje. Wat is dit en wat kunnen ze hiermee?

1209 6 Rapporteer

ro
door robertel - Aug 21, 2015 om 19:59
58 Antwoorden / 1 Vragen

Niks als u zeker weet dat u niks heeft besteld en de verbinding verbreekt.

ho
door hopetobehelping - Aug 21, 2015 om 21:34
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste epcot,

goed dat u meteen heeft opgehangen.
Het zou goed kunnen dat als u de code intoets men over apparatuur beschikt waardoor men gegevens van uw sim kaart kan uitlezen met alle gevolgen van dien.
Leest u anders ook het volgende eens, klik hier. Nooit een code intoetsen dus als iemand u zo maar belt.

mahadma
door mahadma - Aug 21, 2015 om 21:42
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Mogelijk gewoon een verkeerd nummer gedraaid? Voorzichtigheid is goed, maar wellicht heeft de beller een tweetal cijfers verwisseld of "dikke" vingers gehad (2 toetsen tegelijk). Was er een nummer zichtbaar in de bel historie?

valerius-2
door valerius-2 - Aug 21, 2015 om 21:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u niets verwacht dan ook niet op reageren dat is de enige zekerheid dat u niets kan gebeuren.

jo
door jorisw - Aug 22, 2015 om 10:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 21 aug 2015, 21:34]Beste epcot,

goed dat u meteen heeft opgehangen.
Het zou goed kunnen dat als u de code intoets men over apparatuur beschikt waardoor men gegevens van uw sim kaart kan uitlezen met alle gevolgen van dien.
Leest u anders ook het volgende eens, klik hier. Nooit een code intoetsen dus als iemand u zo maar belt.

Broodje aap. Dan zouden ze een connectie moeten hebben met het voicemailsystem van de operator. En dan is het nog maar de vraag of ze de SIM kaart kunnen uitlezen. Je hebt tijdens een voicemail call immers geen dataverbinding met het systeem waar je mee belt.

Gr
door Grunn1 - Aug 22, 2015 om 10:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er was niet gebeld en dus ook geen nummer zichtbaar alleen een voicemail bericht. Ach heb het weggegooid en de code niet ingetoetst.
Misschien loop ik nu wel een heel groot mooi pakket mis of een jackpot maar ja jammer dan haha, bedankt voor de reacties