jo
door john-wanten Nov 11, 2014 om 13:17
Computers & telefonie

Philips Blu-ray model BDP3000/12

Hallo,

Apparaat wekt best goed, maar:
Blu-ray disk (meestal 21:9 en dat is echt breedbeeld)zwarte balkjes boven onder.
Natuurlijk kan ik dit corrigeren vis een prima JVC TV.
Volgens gebruiksaanwijzing (pag. 72 rechtsboven)
moeten deze balkjes te verwijderen zijn.
Hoe? Philips beantwoordt e-mails niet, Mediamarkt(leverancier) weet niet waar ik het over heb en een bevriende plaatselijke electronicus geeft aan: gaat niet wordt niks.
Wie heeft er gelijk en nog liever wat is de mogelijke oplossing!

Groet,

John wanten.

376 5 Rapporteer

costnix
door costnix - Nov 11, 2014 om 13:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw TV heeft de verhouding 16:9 en de BlueRay speler 21:9 ? Dat valt niet te corrigeren zonder een zwarte balk, vervoming of het afsnijden van het beeld aan de zijkanten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 11, 2014 om 16:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Enkel 'n TV kopen in 21:9 formaat is 'de oplossing'.

costnix
door costnix - Nov 11, 2014 om 17:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een caberetier noemde breedbeeld TV laagbeeld. 21:9 is erg laagbeeld :-)

crewmember
door crewmember - Nov 13, 2014 om 17:06
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft niks te maken met de blue ray speler. De film is in 21:9 opgenomen en ook alleen zo af te spelen. Dus als je scherm niet 21:9 is, kan je alleen maar de zijkanten afknippen of het beeld oprekken om aan een vol beeld te komen.

ra
door raw - Dec 13, 2014 om 20:13
23 Antwoorden / 13 Vragen

Als een film is opgenomen in formaat 21:9 en je TV heeft een beeldformaat van 16:9 dat komen er altijd zwarte balken onder en boven het beeldscherm en die kan je volgens mij niet verwijderen!