clijnmarijne
door clijnmarijne Jun 8, 2013 om 22:13
Computers & telefonie

Picasa start onnodig op bij gebruik Calibre

Hallo, ik meen dat ik de vraag als eens eerder gesteld heb maar ik kan het antwoord niet meer vinden en ik weet het niet meer. Sorry.
Als ik iets wil bijplaatsen in Calibre (E-books) dan start onnodig Picasa op om te importeren. E-books hebben een cover met een .jpg bestand. In Mappenbeheer in Picasa heb ik aangegeven dat Picasa niet hoeft te letten op deze map met al die .jpg bestandjes erin, maar 't programma opent toch. Vrij irritant. Moet het elke keer wegklikken. Wie weet hier antwoord op? Dank alvast!
clijnmarijne
PS Picasa start niet automatisch op met Windows.

3504 16 Rapporteer

clijnmarijne
door clijnmarijne - Jun 15, 2013 om 12:50
134 Antwoorden / 46 Vragen

Aanvulling:
Picasa start ongevraagd op als ik de E-reader aansluit:
Ik denk dat het komt omdat Picasa "denkt" dat de Canon camera is die ik gebruik om foto's erbij te zetten.
Sluit ik echter de externe schijf aan of een USB stick dan start Picasa niet automatisch op.
Weet iemand iets hierover?? Het blijft zo stil helaas.
Vr.gr.
clijnmarijne

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2013 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt mijns inziens in uw computer aangeven, dat Picasa helemaal niet automatisch moet opstarten. Dan moet u het alleen inschakelen als u het zelf wilt.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Jun 15, 2013 om 15:52
134 Antwoorden / 46 Vragen

Dank voor Uw reactie.
Ik heb nergens ingesteld staan in mijn computer dat Picasa automatisch moet opstarten, niet met Windows tegelijk en ook niet binnen het programma zelf. Als je gebruik maakt van Picasa en je wilt afbeeldingen importeren (het programma ziet dat er afbeeldingen binnen te halen zijn .jpg'tjes) dan start het programma op. Dat is als je bij Mijn afbeeldingen op de harde schijf foto's bijzet, dan zie je ze binnenkomen.Maar ik zie nergens waar je dat kun stoppen. Je kunt alleen kiezen van waaruit de afbeeldingen moeten komen, de harde schijf, een externe harde schijf, een map, etc. En ik zie niet waar je dat kunt stopzetten.
M.vr.gr.
clijnmarijne

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2013 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal later eens op mijn computer kijken, hoe dat moet, maar ik denk dat andere forumleden, met verstand daarvan, wel eerder het juiste antwoord zullen geven.

Als ik namelijk boeken op Calibre zet, start Picasa niet op. Iemand heeft dat voor mij gewijzigd.

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2013 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Misschien dah het volgende helpt:

Start - Uitvoeren - typ msconfig - Enter - tabblad Opstarten en vinkje weghalen bij Picasa.

Suc6

clijnmarijne
door clijnmarijne - Jun 15, 2013 om 21:27
134 Antwoorden / 46 Vragen

Edrick 3, dankjewel voor je reactie maar ik heb al aangegeven dat Picasa niet mee opstart!
Ja Tijger1, zo iemand moet ik eigenlijk ook hebben! Ik zei al, het is mij ooit verteld maar ik weet het niet meer.
M.vr.gr.
clijnmarijne

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2013 om 23:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit de vraag die je niet terug kunt vinden?

clijnmarijne
door clijnmarijne - Jun 16, 2013 om 01:00
134 Antwoorden / 46 Vragen

Ja dat is inderdaad de vraag. Daar had ik nog Reader for PC van Sony. Dat heb ik inmiddels dus vervangen door Calibre voor E-books. Maar Picasa blijft vervelend doen.
De vraag is dus nog niet opgelost.
Merci!

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2013 om 06:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit misschien de oplossing?

clijnmarijne
door clijnmarijne - Jun 16, 2013 om 11:29
134 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo,
ik snel er naar toe om te kijken! Dat heet nu taamtags daar maar helaas.... er staat daar geen enkel vinkje bij mij -ook niet bij de laatste optie- dus ik kan ook niets weghalen.
Dank voor de moeite!
vr.gr.
clijnmarijne

door clijnmarijne - Jun 16, 2013 om 14:45
134 Antwoorden / 46 Vragen

Bedankt voor het meedenken aurora1.
Bij jouw link staan de mogelijkheden om voor windows 7 iets in te stellen of te wijzigen niet vermeld. Toch zijn dat nuttige aanwijzigen, want daar kan ik binnen Windows 7 ook zoeken natuurlijk. Picasa bevalt mij verder prima, zou jammer zijn als ik iets anders zou moeten gaan gebruiken... en Ebooks in Calibre vind ik ook leuk. Picasa is wel meer in gevecht met apparaten die je aansluit ja.
Als ik het gevonden heb geef ik bericht.
Bedankt,
clijnmarijne
PS Ik hoop ook nog op een berichtje van tijger1

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2013 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@clijnmarijne

Ik moet dat navragen, kan wel even duren. Heb zelf geen verstand van computers.( lol, meer van verzekeren)

clijnmarijne
door clijnmarijne - Jun 16, 2013 om 17:29
134 Antwoorden / 46 Vragen

Tijger1,
Zou het heel fijn vinden als je het nog eens navraagt bij de persoon die je toen geholpen heeft!
Dat het wel even kan duren, dat weet ik nu, merci.
M.vr.gr.
clijnmarijne

door clijnmarijne - Jun 23, 2013 om 22:16
134 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 16 jun 2013, 14:01]Picasa schijnt dat probleem vaker te geven met ook bijv. het aansluiten van een externe schijf e.d. en nergens zie ik een oplossing ervoor op internet....
Misschien vind je hier nog aanwijzingen, het automatisch importeren uitschakelen via standaardprogramma's - Instellingen voor automatisch afspelen, i.c. voor foto's e.d. wijzigen?
Of Picasa de-installeren, verwijderen en opnieuw installeren.
Of.... een ander fotoprogramma proberen?

vr.gr.

Ja Aurora, daar moest ik zijn, bij het automatisch importeren van afbeeldingen, instellingen voor automatisch afspelen wijzigen. Dat kan zo blijven maar als ik met de e-reader aan de gang ga moet ik dat even stoppen.
Nog bedankt hoor,
m.vr.gr.
clijnmarijne

aurora1
door aurora1 - Jun 23, 2013 om 22:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Picasa schijnt dat probleem vaker te geven met ook bijv. het aansluiten van een externe schijf e.d. en nergens zie ik een oplossing ervoor op internet....
Misschien vind je hier nog aanwijzingen, het automatisch importeren uitschakelen via standaardprogramma's - Instellingen voor automatisch afspelen, i.c. voor foto's e.d. wijzigen?
Of Picasa de-installeren, verwijderen en opnieuw installeren.
Of.... een ander fotoprogramma proberen?

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2013 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi dat het is opgelost. Graag gedaan en dank voor het melden.

vr.gr.