ho
door homeopaat Jul 24, 2013 om 19:13
Computers & telefonie

Postcode loterij

Vandaag werd ik gebeld op min AH-mobiel door de Postcode loterij, ´ooh ze hadden een moooie aaanbieding voor mij´ .... MAAR mijn AH-mobielnr is alleen bekend bij 5 familieleden en 2 vrienden Hoe kunnen zij mij dan bellen ???? en dan durfden ze me nog op het BelMeNiet register te wijzen ook

3002 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 24, 2013 om 19:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is toch niet zo moeilijk? Elke uitgegeven nummer wordt geregistreert op naam van de koper, en of de een of andere manier kiunnen zij aan dei komen of ze doen het via een of ander programma. En het verweijzen naar bel me niet is dus een service die verder met AH niets te maen heeft. Dit is gewoon een mededeling.

tenormin
door tenormin - Jul 24, 2013 om 22:12
16849 Antwoorden / 108 Vragen

hallo homeopaat, vond hier iets: kijk hier. Gaat niet over Postcode Loterij, maar leest u een commentaar van een zekere rozemarijntje; (de 4de beantwoordster) dat zal dan zeker ook bij u het geval kunnen zijn.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2013 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is dan de, ramp dat u gebeld wordt? Zeg gewoon : Geen belangstelling en verbreek het gesprek.

tenormin
door tenormin - Jul 24, 2013 om 22:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, denk dat homeopaat meer verbaasd is dat hij gebeld kon worden op een nummer dat alleen bij familie en vrienden bekend was.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 00:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar heeft Ts nog nooit van nummer generators gehoord, of dat nummers worden gekocht.

Ik zou willen dat mensen niet meer zouden vallen voor het verhaaltje dat ze iets gewonnen hebben. Of ingaan op een "speciale" aanbieding.

tenormin
door tenormin - Jul 25, 2013 om 00:48
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 00:35]Blijkbaar heeft Ts nog nooit van nummer generators gehoord, of dat nummers worden gekocht.

Ik zou willen dat mensen niet meer zouden vallen voor het verhaaltje dat ze iets gewonnen hebben. Of ingaan op een "speciale" aanbieding.

homeopaat is in het geheel niet gevallen door een verhaal over iets gewonnen te hebben. Hij is verbaasd dat zijn (naar hij dacht onbekend) telefoonnummer gewoon kan worden gebruikt. Door mensen die nummers opkopen.

fe
door festinger - Jul 25, 2013 om 02:27
410 Antwoorden / 18 Vragen

Ts heeft volkomen gelijk . We hebben afspraken en wetten maar iedereen kan er ongestraft mee wegkomen. Als ik terreur bom en moslim typ hier wordt ik in de gaten gehouden. Dat is eng. En wij allemaal virus beschermd met bel me niet register maar bedenk dat haast elke oetlul misbruik kan maken van het internet ongestraft!!!.

Stel internet werkt een week niet meer. De chaos is compleet. Geen toegang meer bij de bank/geen voorraden meer bij de supermarkt. Geen mobielcontact. Geen gas en elektra. Geen
gezondheidszorg en geen brandstof enzovoort. Alsof je 2 eeuwen terug geworpen wordt.

En er is geen back-up. Wat te doen??? .Een week zonder postcodeloterij zou nog kunnen, maar 2 of 3 weken totale blindheid en directie ben je blij als de postcodeloterij je weer online helpt.

Voor een ieder hier. Bedenk eens wat internet-uitval kan betekenen.

gompy2
door gompy2 - Jul 25, 2013 om 08:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger1
Inderdaad een nummergenerator, is mij ook gebeurd.
Eerste keer ging mijn mobiele telefoon 2 keer over met als beller het nummer 020-7000264. (Postcode loterij)
Daarna een paar dage rustig. Daarna een paar keer anoniem.
Mijn idee is dat ze eerst een keer bellen met een zichtbaar nummer omdat er veel mensen zijn die hun verbinding zo hebben ingesteld om niet te laten reageren op anonieme bellers.
Na een gebleken hit ( de computer heeft geconstateerd dat een telefoon overgegaan is), volgt het fysieke bellen door echte personen.
Ik heb zelf de verbinding aangenomen maar verder niets gezegd.
Er werd toen gezegd dat men van de Postcodeloterij was.
Ik bleef zwijgen en toen werd er een bandje af gedraaid dat men zich aan kon melden bij het 'bel me niet" register.

Ik vind het maar een zielige en armoedige bedoening van die organisatie, maar goed, het levert schijnbaar veel geld op, simpele zielen die er in trappen zullen er altijd blijven bestaan, met alles..

ho
door homeopaat - Jul 25, 2013 om 13:43
30 Antwoorden / 16 Vragen

Ik ben in ieder geval precies 2 jaar gevrijwaard gebleven van ongewenste ´verkopers´ . Maar ik begrijp dat je je nr geheim kan houden maar eens wordt de kans groot dat je toch lastiggevallen wordt.

postcodeloterij
door postcodeloterij - Jul 26, 2013 om 15:56
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste homeopaat,

Indien je dit niet op prijs stelt kunnen wij het voor je in orde maken. We willen je namelijk graag van dienst zijn en duidelijkheid voor je scheppen. Wanneer je via het contactformulier op onze website: http://bit.ly/13a2gre je gegevens (naam & telefoonnummer) doorstuurt, zal één van onze collega's telefonisch contact met je opnemen om e.e.a. uit te zoeken en antwoord te geven op je vraag.
Daarnaast wijzen we je inderdaad graag op het Bel-me-niet Register, om aan te geven of je benaderd wilt worden door andere organisaties. Je kunt dan namelijk per sector aangeven of je door bedrijven gebeld wilt worden.

Vriendelijke groet,

Webcare team Nationale Postcode Loterij

ho
door homeopaat - Jul 26, 2013 om 17:52
30 Antwoorden / 16 Vragen

Postcode loterij jullie maken er de omgekeerde wereld van. Ik heb al lang geleden bij Belmenietregister opgegeven niet gebeld te willen worden. En dit mobilenr is , zoals jullie konden lezen, maar bij een paar mensen bekend (ik gebruik dit mobieltje maar zelden), dus jullie hadden mij hier helemaal niet op mogen bellen, zonder daarom gevraagd te zijn, of zijn we nog steeds vogelvrij zolang we elk telefoonnr dat we hebben niet bij het belmenietregister opgeven. Maar in dat geval zou mijn geheime mobile nr niet meer geheim zijn

dearagain
door dearagain - Jul 26, 2013 om 20:41
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*waarschijnlijk heeft appie happie jouw nummer verkocht aan de Postcode loterij

costnix
door costnix - Jul 29, 2013 om 12:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Door steeds weer te bellen, zullen mensen definitief afhaken en dat is toch niet uw bedoeling? Toch?