jantje7
door jantje7 Oct 17, 2015 om 18:49
Computers & telefonie

Probleem met Microsoft Edge

Na een melding van registerfout en wijgeren van Edge. Windows 10 opnieuw gedownload.
Wel verbetering voor overige werking zoals actiecentrum voor meldingen en zoeken binnen Windows.
Helaas nog geen Edge. Kan hem wel openen, even lijkt het te starten, maar verdwijnt weer direct.
Wie heeft er een verwijzing naar een koppeling om Microsoft Edge te downloaden zonder weer W 10 te moeten downloaden.

12301 13 Rapporteer

he
door henkhh - Oct 17, 2015 om 20:22
174 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een aantal zelfde problemen bleek dit de oplossing:

De acties internetopties / geavanceerd / opnieuw instellen uitgevoerd.
Na opnieuw opstarten is Edge inderdaad eenmalig opnieuw opgestart.
Naderhand (dus opstart voor de tweede keer) weer hetzelfde probleem.
De hierboven beschreven actie nogmaals uitgevoerd.
Na de opstart Edge weer aanklikt.
Nu heb ik daar even in de settings gekeken.
Rechtsboven op de 3 puntjes geklikt.
Toen settingen - geavanceerde settingen weergeven - Veld onder knop startpagina weergeven staat blank gewijzigd in "http://www.msn.com/nl-nl/`.

door 1953 - Oct 18, 2015 om 00:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het weigeren van EDGE! U kun via W10 ook kiezen voor IE11!

jantje7
door jantje7 - Oct 18, 2015 om 07:32
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@henkhh,
Heeft helaas niet het gewenste effect gehad. Ook na 2x geen verbetering.

@1953,
Ja, daar werk ik nu mee, evenals Google Chrome. Zou liever met Edge werken.

re
door red1 - Oct 18, 2015 om 09:17
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ,Jantje7 , maar microsoft silverlight werkt niet met EDGE en wordt ook niet ondersteund door microsoft

reflecs
door reflecs - Oct 18, 2015 om 13:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Edge is niet apart te downloaden, omdat het echt deel uit maakt van Windows 10.
Heeft u al updates geïnstalleerd? Dat lost bij sommigen al problemen op.

he
door henkhh - Oct 18, 2015 om 16:07
174 Antwoorden / 0 Vragen

@jantje7 Wanneer je echt met Edge wil werken is misschien een Clean install een oplossing, er ga er gemakshalve vanuit dat je nu met een upgrade werkt.
Zie hier:
http://nl.hardware.info/reviews/6204/13/windows-10-review-een-nieuwe-windows-van-een-nieuw-microsoft-how-to-een-clean-install-uitvoeren

jantje7
door jantje7 - Oct 18, 2015 om 18:35
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@philip36,
Mogelijk is dat een oplossing, alleen mijn kennis van Engels is net niet voldoende om de 2e stap uit te voeren.

@reflecs,
Alle Updates zijn geïnstalleerd, ook weer na W10 helemaal te hebben vervangen. Geen werkende Microsoft Edge.

@henkhh,
Waarschijnlijk zal dit de enige oplossing zijn, maar wacht er toch nog effe mee.

jantje7
door jantje7 - Oct 18, 2015 om 19:58
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@philip36,

Dank voor de vertaling. Ben een stuk verder gekomen. Alleen op het laatst een foutmelding dat het niet te vinden was. Ga dadelijk nog eens rustig aan opnieuw beginnen.

ph
door philip36 - Oct 18, 2015 om 21:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@jantje

U kunt het iso bestand van windows 10 downloaden en op een DVD branden.

Als Edge niet te herstellen is kunt proberen om in windows10 een herstel te doen naar uw vorige windows versie en dan met de gebrande DVD windows10 opnieuw te installeren.
Dat moet dan gebeuren vanuit die vorige windows versie.

ph
door philip36 - Oct 19, 2015 om 12:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@jantje

Eerst moeten we de beschadigde Edge map C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge verwijderen.

verwijder de map "Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe"

Mogelijk dat u de map zelf en 2 of 3 bestanden niet kunt verwijderen.
Maakt niet uit selecteer de map, druk op Delete, als om adm. rechten wordt gevraagd, druk op skip en dan op OK.
Herstart de computer.

Start Powershell door in het zoekvenster van windows10 powershell te typen.
In het resultaatvenster zie je de zoekresultaten.
Rechtsklik op Powershell (x86) en uitvoeren als administrator.
Copy en plak het commando

Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -Verbose}

Druk op Enter en nadat het commando is uitgevoerd sluit Powershell.
Herstart de computer.

Nu zou de Edge browser terug moeten zijn en hersteld naar standaard.

ph
door philip36 - Oct 19, 2015 om 12:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien staat hier de oplossing bij
http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/apps_windows_10-msedge/microsoft-edge-verdwenen/9e3dfa9a-1ff9-40ff-9012-b048e48e5168?auth=1

jantje7
door jantje7 - Oct 19, 2015 om 12:07
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Na de raad van Philip36 uitgevoerd te hebben, na enig puzzelwerk, werkt Edge weer als vanouds.

Ga weer lekker verder met de snelkoppelingen te rangschikken zoals voorheen.

Nogmaals hartelijk dank.

ph
door philip36 - Oct 19, 2015 om 12:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heel fijn dat het opgelost is.
Nog veel plezier met windows10 en bedankt voor het terugmelden.