eg
door egmond_1 Sep 24, 2011 om 22:27
Computers & telefonie

Problemen met icoontjes

Sinds gisteren kan ik de icoontjes op mijn bureaublad niet meer openen. Ik krijg kan deze mededeling:
"Kan deze internetsnelkoppeling niet openen. Aan het protocol https is geen geregistreerd programma gekoppeld."

Ik heb geen idee wat eraan de hand is, en al helemaal niet hoe ik dit moet verhelpen.

Wie weet raad?

2264 7 Rapporteer

sig442
door sig442 - Sep 24, 2011 om 23:16
61 Antwoorden / 5 Vragen

gewoon een nieuwe aanmaken en de oude verweideren. Het gaat hoogst waarschijnlijk om een 'gebroken' link.

Ik neem aan dat je wel op internet kan komen, anders kon je niet posten hier :)

eg
door egmond_1 - Sep 24, 2011 om 23:29
5 Antwoorden / 4 Vragen

Uiteraard. Merkwaardig is dat is via de 'startknop' op het dan uitgerolde menu wel de gezochte programma's kan bezoeken. En als ik dan een nieuw icoontje maak (het oude gooi ik eerst weg) dan heb ik meteen weeer het probleem.
Mijn voorzichtige conclusie: het ligt niet aan internet (of de brouwser) maar aan 'iets' met het bureaublad.

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2011 om 07:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag egmond,

Probeer eens het volgende: op een icoon rechts/dubbel klikken, in het uitgerolde venster aanklikken Openen met..... en dan het juiste programma kiezen;
of op een icoon rechts/dubbel klikken en in het uitgerolde venster aanklikken Eigenschappen en dan het juiste programma kiezen.

vr.gr.

gsm
door gsm - Sep 25, 2011 om 10:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zonder te weten om welke Windows versie het gaat is een goed antwoord geven eigenlijk niet mogelijk. Ik neem echter maar aan dat het om Windows 7 gaat.

Je kunt het volgende proberen
Via het menu Start open je Standaardprogramma's.

Hier heb je de mogelijkheid om:
- Standaard programma's in te stellen, of
- Een bestandstype of protocol aan een programma te koppelen, of
- Programmatoegang en standaardprogramma's in te stellen.

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2011 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo egmond,

.....Sinds gisteren kan ik de icoontjes op mijn bureaublad niet meer openen......

Dan zou ik eens systeemherstel toepassen met een vetgedrukte datum toen het nog wel goed ging.

Suc6

eg
door egmond_1 - Sep 25, 2011 om 14:06
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 25 sep 2011, 07:05]Dag egmond,

Probeer eens het volgende: op een icoon rechts/dubbel klikken, in het uitgerolde venster aanklikken Openen met..... en dan het juiste programma kiezen;
of op een icoon rechts/dubbel klikken en in het uitgerolde venster aanklikken Eigenschappen en dan het juiste programma kiezen.

vr.gr.

Geachte mee-denkers en mee-levers,

Dank voor jullie reacties. De meeste suggesties had ik al geprobeerd, maar bovenstaande is gheel nieuw. En die hielp!
Voor deze inzender dus extra veel dank!

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2011 om 18:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden egmond en graag gedaan.