ra
door rabena Sep 2, 2015 om 18:17
Computers & telefonie

Roaming kosten T-Mobile

heb deze info naar T-Mobile gestuurd:

Reagerend op het door u verstuurde overzicht van de roaming kosten,
• T-Mobile heeft aangegeven dat ik deze roaming kosten zelf zou kunnen bijhouden in de door T-Mobiel ter beschikking gestelde app. Naar nu blijkt is dit niet juist.
• Uw medewerkster heeft zelfs een excuus gestuurd voor het ontstane misverstand, waarmee u m.i. aangeeft de fout welk gemaakt is in te zien.
• In het door u gestuurde overzicht is totaal niet te zien waar deze kosten gemaakt zijn, ik bestrijd dan ook dat ik deze data gebruikt heb.
• Zowel in mijn auto (Filipijnen) als bij mij thuis, (Filipijnen) heb ik altijd WIFI, aanstaan, dit geld ook voor de adressen van mijn familie en vrienden en hotels waar ik verbleven heb.
• Nadat ik de afschrijving tegen kwam heb ik u meermaals getracht te bereiken op het daarvoor opgegeven nummer, echter de wachttijden daarbij waren enorm. Heb om nog verdere kosten te voorkomen uiteindelijk de moed opgegeven u te kunnen bereiken, verwijt u dan ook dat ook daarmee U in gebreke bent gebleven .
• Ben van mening dat als deze gebruik cijfers werkelijk gemaakt zouden zijn door mij, dan had T-Mobile mij moeten benaderen over de extreem hoge kosten.
• In uw overzicht geeft u aan dat op 18-1-2015 € 595,62 op 18-1-2015 €145.27 en op 26.0.2015 er voor €1191,24 data verbruikt is, dat is niet alleen absurd maar kan gewoon niet omdat op die data ik continue in WIFI omgeving ben geweest.
Mijn verwijt blijft staan dat u heeft aangegeven dat ik de roaming kosten zelf zou kunnen bijhouden, dit naar nu blijkt helemaal niet zo is, en u klakkeloos een factuur stuurt van €3000.=

Om u een idee te geven wat de opzet was van ons bedrijf en wat het resultaat is van uw huidige opstelling.

• Arch’s Fashion is in 2000 gestart om uiteindelijk voor onze dochter een extra bron van inkomsten te zijn.
Drie jaar geleden is Arch’s Fashion in handen gevallen van een Duits bedrijf, welk ons heeft opgelicht voor €10.000,= , de verloren rechtszaak en de kosten daarvan hangen nu nog steeds als een zwaard van Damocles boven ons hoofd. Hebben dan ook de afgelopen drie jaar met verlies gedraaid.
Met de huidige stelling van T-Mobile zullen wij genoodzaakt zijn om surseance van betaling aan te moeten vragen.

• Het bedrijf Arch’s Fashion waar de telefoon en rekening bij behoort is jarenlang een trouwe klant geweest welk nu door de policy van T-Mobile de nek wordt omgedraaid.

Met dit schrijven neem ik pertinent de stelling dat ik u dit bedrag verschuldigd ben,
a. Omdat de data niet door mij is verbruikt.
b. omdat de grondslag van de in rekening gebrachte bedragen nergens wordt onderbouwd.
Zoals aangegeven heb ik gedurende mijn verblijf op die dagen WIFI gebruikt, en neem daarmee het standpunt aan dat ik deze kosten niet verschuldigd ben.
• Waar u mij als vaste gebruiker en trouwe klant van T-Mobile nu zo behandeld overweeg ik om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten, Kassa, en andere instanties welk al eerder hebben bericht over deze veel voorkomende klachten bij U, Ik hoop echter dat dit niet nodig zal zijn en wij in onderling overleg tot en oplossing kunnen komen

Men heeft gereageerd een incaso bureau te zullen inschakelen!

812 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

.....Men heeft gereageerd een incasso bureau te zullen inschakelen!....
Tja, dan heb je dus een probleem.
Rechtsbijstandverzekering?
Informeer anders eens bij het juridisch loket.

diumenge
door diumenge - Sep 2, 2015 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Wifi in de auto?

Afijn, op de momenten dat er geen wifi was had je waarschijnlijk wel een dataverbinding via roaming en dat kost nu eenmaal héél veel geld in het buitenland. Zeker in Azië.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 18:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Je moet dataroaming in het buitenland ook uitzetten!
Zie deze(al oudere) tip

pi
door pieterwolters - Sep 2, 2015 om 19:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op woensdag 2 sep 2015, 18:42]Wifi in de auto?


Ja, dat kan je steeds meer auto's als optie in laten bouwen. Je gebruikt dan het lokale 3G/4G netwerk voor een verbinding met internet en alle devices in de buurt van de auto kunnen via WIFI gebruik maken.
(overigens kan je dit ook simpel doen via een WIFI hotspot op 1 van de telefoons, zodat je die dure optie niet in de auto hoeft te laten bouwen).

pi
door pieterwolters - Sep 2, 2015 om 19:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=rabena schreef op woensdag 2 sep 2015, 18:17]
• Zowel in mijn auto (Filipijnen) als bij mij thuis, (Filipijnen) heb ik altijd WIFI, aanstaan, dit geld ook voor de adressen van mijn familie en vrienden en hotels waar ik verbleven heb.


Dat is geen garantie dat je geen gebruik maakt van 3G/4G mobiel internet. Sommige toestellen leiden soms een eigen leven en denken dan dat het WIFI signaal niet goed genoeg is en schakelen dan over op 3G/4G internet. Alleen als je mobiel internet volledig deactiveert op je toestel heb je de garantie dat je het niet/nooit gebruikt.

pi
door pieterwolters - Sep 2, 2015 om 19:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Overigens kan je op een beetje recente smartphone precies zien wat je gedaan hebt. In Android 5 (en volgens mij ook al in 4.4) zit een uitgebreide datacounter die per app en toegangsmethode bijhoudt hoeveel je gebruikt.

diumenge
door diumenge - Sep 2, 2015 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 2 sep 2015, 19:47]

Ja, dat kan je steeds meer auto's als optie in laten bouwen. Je gebruikt dan het lokale 3G/4G netwerk voor een verbinding met internet en alle devices in de buurt van de auto kunnen via WIFI gebruik maken.
(overigens kan je dit ook simpel doen via een WIFI hotspot op 1 van de telefoons, zodat je die dure optie niet in de auto hoeft te laten bouwen).

Dat klinkt inderdaad als iets wat mogelijk is. Maar waarom zou je in de Filipijnen met een auto met wifi via 3- of 4G rondrijden, terwijl je telefoon op roaming staat. Natuurlijk kan dat, maar het klinkt niet heel logisch. TS had zodra hij in de Filipijnen was, of liever nog eerder, mobiel internet moeten uitschakelen op het toestel. Nu verontwaardigd doen en er zaken bij halen die niet relevant zijn helpen de zaak echt niet.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer