co
door consumerik Nov 20, 2015 om 14:05
Computers & telefonie

Samsung smartwatch

In april 2014 heb ik een Samsung Gear2 smartwatch gekocht. Na circa 8 maanden wilde het horloge niet meer opladen. Opladen gebeurt dmv een klein oplaaddock. Aan de onderkant van het horloge zitten 4 kleine koperen plaatjes. Deze plaatjes maken contact met 4 koperen pennetjes op het oplaaddock.
Horloge bij de leverancier (Mediamarkt) ter reparatie onder garantie aangeboden. Vervolgens kreeg ik te horen dat hun (officieel erkend Samsung) reparatiecentrum had geconstateerd dat 1 van de koperen plaatjes aan de onderzijde van het horloge defect is.
Dit kan niet verholpen worden en hierdoor kan het horloge van 299 euro zo de afvalbak in. Het zou mijn eigen schuld zijn, door onvoorzichtig gebruik of onjuist gebruik van het laaddock zou het defect zijn ontstaan. Eigen schuld, dikke bult.
Meerder malen via mail,twitter en telefoon contact met Samsung opgenomen. Ook zij zeggen, jammer dan, eigen schuld.
Naar mijn mening is de schade (corrosie) aan het koperen plaatje ontstaan door gewoon gebruik, wrijving en zweet op de pols. Ik ben er altijd erg voorzichtig mee geweest. Daarnaast verkoopt Samsung dit horloge als een "sport" horloge en dan is het logisch dat het met zweet in aanraking komt.

Drie dingen staan mij tegen:
Ten eerste:
Samsung gebruikt dus voor de meest noodzakelijk functie, het opladen, een zeer kwetsbaar onderdeel wat ook nog eens niet vervangen kan worden. Bij defect van dit kwetsbare onderdeel kan het horloge dus zo de afvalbak in.

Ten tweede:
Na zoeken op internet zie je dat dit probleem/defect overal ter wereld voorkomt. Er zijn veel meer klanten met dit defect, waarbij Samsung steeds de schuld bij de koper neerlegd. Vreemde is dat Samsung-USA WEL kan repareren. Voor 20 dollar vervangen ze het onderdeel. Daarnaast is het onderdeel ook in NL lost te koop voor 8,85, alleen kan ik het zelf niet vervangen.

Ten derde:
Samsung kent geen enkele coulance. Zij hebben er geen vervelend gevoel bij en wijzen ieder vorm van coulance af.
Gevolg: dit was mijn laatste product van Samsung ooit. Mijn huis staat er vol mee, maar voor mij nooit meer Samsung.
Als ze bijvoorbeeld een korting van 20% hadden gegeven op een nieuwe smartwatch, hadden ze mij als klant gehouden. Nu NOOIT meer.

Volgens mijn rechtsbijstandverzekering is het zo dat als een product na 6 maanden na aankoop defect gaat, moet de koper aantonen dat het defect niet door hem zelf veroorzaakt is. Dat kan ik dus niet.
Ik zou het horloge graag door een onafhankelijke reparateur laten onderzoeken, maar dat is een kostbaar grapje.

Kortom voor een ieder die van plan is een Samsung product te kopen, houd aub rekening met de manier waarop ze met producten omgaan die binnen de garantieperiode defect raken.

Zijn er Kassa-leden die eenzelfde ervaring met Samsung hebben?

427 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gerbera
door gerbera - Nov 20, 2015 om 15:29
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het probleem zit hem eerder bij de Mediamarkt. Service is bij hen onbekend want zij hadden de zaak met Samsung moeten regelen. Onlangs heeft mijn externe schijf van Samsung het, na 2,5 jaar, begeven. Samsung gaf 3 jaar garantie. De winkel (S&F) waar ik hem gekocht had deed hier niet moeilijk over en werd deze zonder probleem omgeruild. Betreffende disk werd niet meer geleverd dus kreeg ik er een gelijkwaardige (betere) voor terug. Zij hebben dit verder met Samsung afgehandeld.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer