Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

co
consumerik - 20-11-2015 14:05:42
Computers & Telefonie

Samsung smartwatch

In april 2014 heb ik een samsung gear2 smartwatch gekocht. na circa 8 maanden wilde het horloge niet meer opladen. opladen gebeurt dmv een klein oplaaddock. aan de onderkant van het horloge zitten 4 kleine koperen plaatjes. deze plaatjes maken contact met 4 koperen pennetjes op het oplaaddock.
horloge bij de leverancier (mediamarkt) ter reparatie onder garantie aangeboden. vervolgens kreeg ik te horen dat hun (officieel erkend samsung) reparatiecentrum had geconstateerd dat 1 van de koperen plaatjes aan de onderzijde van het horloge defect is.
dit kan niet verholpen worden en hierdoor kan het horloge van 299 euro zo de afvalbak in. het zou mijn eigen schuld zijn, door onvoorzichtig gebruik of onjuist gebruik van het laaddock zou het defect zijn ontstaan. eigen schuld, dikke bult.
meerder malen via mail,twitter en telefoon contact met samsung opgenomen. ook zij zeggen, jammer dan, eigen schuld.
naar mijn mening is de schade (corrosie) aan het koperen plaatje ontstaan door gewoon gebruik, wrijving en zweet op de pols. ik ben er altijd erg voorzichtig mee geweest. daarnaast verkoopt samsung dit horloge als een "sport" horloge en dan is het logisch dat het met zweet in aanraking komt.

drie dingen staan mij tegen:
ten eerste:
samsung gebruikt dus voor de meest noodzakelijk functie, het opladen, een zeer kwetsbaar onderdeel wat ook nog eens niet vervangen kan worden. bij defect van dit kwetsbare onderdeel kan het horloge dus zo de afvalbak in.

ten tweede:
na zoeken op internet zie je dat dit probleem/defect overal ter wereld voorkomt. er zijn veel meer klanten met dit defect, waarbij samsung steeds de schuld bij de koper neerlegd. vreemde is dat samsung-usa wel kan repareren. voor 20 dollar vervangen ze het onderdeel. daarnaast is het onderdeel ook in nl lost te koop voor 8,85, alleen kan ik het zelf niet vervangen.

ten derde:
samsung kent geen enkele coulance. zij hebben er geen vervelend gevoel bij en wijzen ieder vorm van coulance af.
gevolg: dit was mijn laatste product van samsung ooit. mijn huis staat er vol mee, maar voor mij nooit meer samsung.
als ze bijvoorbeeld een korting van 20% hadden gegeven op een nieuwe smartwatch, hadden ze mij als klant gehouden. nu nooit meer.

volgens mijn rechtsbijstandverzekering is het zo dat als een product na 6 maanden na aankoop defect gaat, moet de koper aantonen dat het defect niet door hem zelf veroorzaakt is. dat kan ik dus niet.
ik zou het horloge graag door een onafhankelijke reparateur laten onderzoeken, maar dat is een kostbaar grapje.

kortom voor een ieder die van plan is een samsung product te kopen, houd aub rekening met de manier waarop ze met producten omgaan die binnen de garantieperiode defect raken.

zijn er kassa-leden die eenzelfde ervaring met samsung hebben?