HappyHenny
door HappyHenny Mar 12, 2018 om 22:50
Computers & telefonie

Screenprints met Paint. Kàn dat eigenlijk nog wel?

Ik heb jarenlang screenprints gemaakt met Paint (van Microsoft)  maar BIJ allerlei ook andere computerproblemen werkte dat niet meer. Nu heb ik een nieuwe PC en een vriend zou Paint er weer voor me opzetten. Wat er nu op STAAT is echter Paint 3D en dat is een totaal ander iets...  Screenprints kan IK er in ieder geval niet mee maken. Wat wel heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar urgenter is ook mijn vraag:

Weet iemand òf ik nog aan mijn oude-vertrouwde MS Paint kan komen en zo ja HOE?

En eventueel: hoe ANDERS kan ik een simpele screenprint maken?

1050 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2018 om 22:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Paint is nog steeds beschikbaar in Win10, ik gebruik het vrijwel dagelijks. Daarnaast is er dan ook nog Paint 3D. Laptop staat nu uit, maar als ik me niet vergis staat het onder Accessoires.

zw
door zwaardvis - Mar 12, 2018 om 23:05
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ken je het knipprogramma uit Accessoires?

diumenge
door diumenge - Mar 12, 2018 om 23:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga naar het zoekscherm en type PAINT.

tdmduc
door tdmduc - Mar 12, 2018 om 23:09
704 Antwoorden / 2 Vragen

Het mooiste is het gratis Greenshot. Dit start samen(na installeren) op met Windows en zodra je dan PrtScr indrukt krijg je een keuzemenu voor wat je maar wilt.

Bewerken in een editor of gelijk doorsturen naar mail of andere programma's. Opslaan als allerlei verschillende extenties etc.etc.

Ik gebruik dit vaak om handleidingen te maken voor mijn werk als IT-er

►standaard heeft Windows nog steeds het "Knipprogramma" onder Accesoires waar mee je gedeeltes kunt uitsnijden en dan plakken in word paint or whatever.

marita5
door marita5 - Mar 12, 2018 om 23:10
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HappyH ,

Ik lees hier dat u Paint nog kunt downloaden via Windows Store ,

http://www.computeridee.nl/nieuws/microsoft-schrapt-paint-en-andere-functies-uit-windows-10/

tdmduc
door tdmduc Mar 12, 2018 om 23:17
704 Antwoorden / 2 Vragen

c:\Windows\System32\mspaint.exe

Cookies
door Cookies Mar 12, 2018 om 23:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd, bij mij was het al geïnstalleerd. Ik download nl. zelf nooit wat uit de Store. Lijkt er op dat Paint bij de nieuwste Win10 versie standaard terug is.

marita5
door marita5 Mar 12, 2018 om 23:23
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou het niet weten , ik heb Windows 10 niet . maar uw reactie te vinden onder Accessoires was meteen raak .

diumenge
door diumenge - Mar 12, 2018 om 23:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo dus.

HappyHenny
door HappyHenny - Mar 12, 2018 om 23:19
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste mensen,
ALLEMAAL BEDANKT!     Ja, aan dat Paint 3D heb ik voorlopig nog even niks maar ik ben heel erg opgelucht dat jullie me de weg hebben kunnen wijzen naar wat ik kwijt was en zòcht!  Inderdaad, onder Acessoires was het er 'gewoon' weer!
Helaas werkt mijn foto-bewerkprogramma nog niet volledig dus ik kan nu wel weer hele pagina's zo 'vastleggen' en die daarna nog niet bewerken (kleiner knippen meestal) maar ik ben HIER voorlopig al heel blij mee... Rest volgt.
En die tip voor Greenshot ga ik tzt zeker óók uitproberen.  DANK DANK DANK!

HappyHenny
door HappyHenny - Mar 12, 2018 om 23:31
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste Zwaardvis,
Dat knipprogramma ken ik helemaal niet. Dat ga ik zeker uitzoeken, want dan zou ik het vervolgprobleem dáármee waarschijnlijk kunnen oplossen... Gôh, ik ben blij dat ik jullie deze brandende vraag heb voorgelegd! Nogmaals dank!