cees60
door cees60 Mar 27, 2014 om 19:22
Computers & telefonie

Sitecom Range Extender installeren

Heb een Sitecom range extender N300 (code WLX 2006 V 1 001) aangeschaft om het zwakke signaal (appartement met tussenliggende betonnen wanden) te versterken. Nu heb ik twee modems welke ik via Sitecom home pluggen bedraad heb aangesloten. Alleen t.b.v. mijn laptop en tablet (dus draadloos) wil ik de extender in de woonkamer installeren. Volgens de verkoper kan dit door simpelweg eerst op de OPS knop van mijn modem te drukken (uiteraard eerst de extender dichtbij het modem inpluggen) en daarna op de OPS knop van de extender. Dit i.p.v. de komplete installatiehandelingen. Nu heeft mijn modem geen OPS knop maar wel een WPS knop. Geldt deze instruktie ook in dit geval? En weet iemand of dan mijn beveiliging (WPA2) ook wordt geïnstalleerd? Of kan ik de extender gewoon in elk stopkontakt inpluggen omdat ik gebruik maar van genoemde homepluggen? Alvastd ank voor elke reactie.

579 2 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 27, 2014 om 22:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, maar WPS kun je beter niet gebruiken, 'direct' verbinden, met gebruik natuurlijk van WPA2, is veiliger.

crewmember
door crewmember - Mar 28, 2014 om 10:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

WPS kan je wel gebruiken, zolang je het daarna maar uitschakelt.