ge
door gelito Jan 18, 2012 om 21:29
Computers & telefonie

Soms geen geluid bij filmpjes op PC

Als ik op mijn nieuwe PC (Windows-7) naar filmpjes/video kijk (Telegraaf, You Tube, etc.) heb ik de ene keer geluid, en een andere keer weer niet. Dit is alleen bij bewegende beelden, want andere geluiden, muziek, spelletjes e.d. geven geen problemen. Wie weet raad?

3200 4 Rapporteer

handboekict
door handboekict - Jan 19, 2012 om 15:25
80 Antwoorden / 0 Vragen

Je mist een of meerdere audio-codecs.
De makkelijkste manier om dit euvel te verhelpen, is door een codecpack te installeren.
Een bekende codecpack is K-Lite Codec Pack.
Daarnaast is er specifiek voor W7 een Windows 7 Codec Pack.

Mijn advies is eerst de Windows 7 Codec Pack et downloaden, installeren en computer te herstarten. Is het probleem dan nog niet verholpen, probeer dan K-Lite Codec Pack.

ge
door gelito - Jan 19, 2012 om 15:27
33 Antwoorden / 20 Vragen

En dat was kennelijk precies het goede advies! Ik heb eerst Windows7 Codec Pack geïnstalleerd, en nu heb ik wél geluid bij filmpjes waar het eerst niet gebeurde. Dus een top-advies, bedankt.

=handboekict schreef op donderdag 19 jan 2012, 00:02: Je mist een of meerdere audio-codecs.
De makkelijkste manier om dit euvel te verhelpen, is door een codecpack te installeren.
Een bekende codecpack is K-Lite Codec Pack.
Daarnaast is er specifiek voor W7 een Windows 7 Codec Pack.

Mijn advies is eerst de Windows 7 Codec Pack et downloaden, installeren en computer te herstarten. Is het probleem dan nog niet verholpen, probeer dan K-Lite Codec Pack.

ge
door gelito - Jan 19, 2012 om 15:33
33 Antwoorden / 20 Vragen

Ná dit prima antwoord kan je mij misschien ook uitleggen waarom Windows Media Player bij mijn PC niet werkt? (Ik heb als alternatief VLC Media Player geïnstalleerd)

=handboekict schreef op donderdag 19 jan 2012, 00:02: Je mist een of meerdere audio-codecs.
De makkelijkste manier om dit euvel te verhelpen, is door een codecpack te installeren.
Een bekende codecpack is K-Lite Codec Pack.
Daarnaast is er specifiek voor W7 een Windows 7 Codec Pack.

Mijn advies is eerst de Windows 7 Codec Pack et downloaden, installeren en computer te herstarten. Is het probleem dan nog niet verholpen, probeer dan K-Lite Codec Pack.

handboekict
door handboekict - Jan 19, 2012 om 21:24
80 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt hier eigenlijk het beste een nieuwe vraag van maken.
Zet er wel in wat precies niet werkt. Start WMP helemaal niet op? Of kun je bepaalde filmpjes niet afspelen?