su
door susanm Apr 29, 2011 om 10:23
Computers & telefonie

Tele2 zegt ongevraagd KPN-abonnement op

Sinds 27-03-2003 hadden wij internet-abonnement “Zonnet(ADSL)-Lite”. Zonnet is overgegaan in Tele2-handen gekomen en werd dus ook onze provider. Wij waren zeer tevreden over dit abonnement en waren dan ook niet van plan om dit te wijzigen, omdat het voldeed aan onze eisen en verwachtingen qua prijs en qua snelheid. In november 2010 ging echter ons modem kapot. Toen wij contact opnamen met Tele2 kregen we te horen dat het een oud abonnement betrof en dat de modems behorende bij dit abonnement niet meer geleverd konden worden. Men adviseerde ons om over te stappen naar een sneller Tele2-abonnement en om de tijd te overbruggen een 2e-hands modem via marktplaats.nl aan te schaffen. We hebben toen inderdaad een 2e-hands modem aangeschaft via marktplaats.nl en zijn ons gaan oriënteren voor een ander internet-abonnement. Voordat we tot een keuze kwamen, hebben we divere malen contact opgenomen met Tele2 voor informatie, omdat we een alarminstallatie hebben, waarvoor een alarmlijn nodig is. Uiteindelijk kwamen we (in overleg met een medewerker van Tele2) tot de beslissing om alleen maar een sneller internet-abonnement af te sluiten bij Tele2 en, met het oog op onze alarminstallatie, het telefoonabonnement ongewijzigd bij KPN te laten.
Op 21 maart 2011 hebben we telefonisch contact opgenomen met Tele2 om (met tegenzin) over te stappen naar een sneller (maar ook 100% duurder !!) internet-abonnement. Tijdens dit gesprek hebben we nogmaals benadrukt dat we alleen opdracht gaven om ons internet-abonnement te wijzigen van ADSL-Lite naar een sneller internet-abonnement en dat de telefoonlijn ongewijzigd bij KPN zou blijven.

Afgelopen week kregen we het installatiepakket van Tele2 en woensdag 27-04-2011 na 18.00 uur konden we het nieuwe modem installeren. Dit hebben we gedaan, internet werkte meteen, maar de telefoonlijn gaf geen enkel signaal meer. Nadat we diverse keren de aansluiting hadden gecontroleerd, hebben we uiteindelijk met onze GSM (€ 0,10/minuut + kosten van mobiele telefoon !!) contact opgenomen met Tele2. Via de telefoon werd vanalles gecontroleerd, maar het probleem kon niet worden opgelost. De telefoonkosten voor dit gesprek waren inmiddels al behoorlijk opgelopen.
De dag erna hebben we meteen contact opgenomen met KPN om na te vragen of er soms iets mis wat met onze aansluiting en daar kregen we te horen wat we al gevreesd hadden : Onze telefoonaansluiting was opgezegd. Nadat wij aan de medewerker van KPN hadden aangegeven dat wij daarvoor nooit toestemming of opdracht hadden gegeven, kwam aan het licht dat Tele2 onze telefoonlijn heeft opgezegd.
Deze afsluiting kan uiteraard via een formulier weer ongedaan worden gemaakt, maar er moeten wel € 47,50 heraansluitingskosten worden betaald. Wie gaat dit betalen ?? Het lijkt me niet terecht dat wij deze kosten moeten gaan betalen, want wij hebben er niet om gevraagd om afgesloten te worden. Integendeel zelfs. Het blijft trouwens vreemd dat Tele2 zomaar een contract kan ontbinden wat wij met KPN hebben afgesloten. Wij vragen ons af of dit wettelijk is toegestaan ?

911 9 Rapporteer

dirck
door dirck - Apr 29, 2011 om 12:39
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Susanm,

Welk abonnement hebben jullie afgesloten volgens de brief die bij het installatiepakket zat?

Groet, Dirck

su
door susanm - Apr 29, 2011 om 12:52
5 Antwoorden / 2 Vragen

Tele2 Internet Super (Internet tot 20Mb/s)

dirck
door dirck - Apr 29, 2011 om 13:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=susanm schreef op vrijdag 29 apr 2011, 12:52]Tele2 Internet Super (Internet tot 20Mb/s)
Dit is inderdaad een abonnement zonder telefonie van Tele2 erbij.

Je hebt alleen internet besteld met behoud van je KPN lijn, Tele2 had daarom nooit je KPN lijn mogen opzeggen.

Hier op het Kassa forum zwerft ook ergens een medewerker van Tele2 webcare rondt, grote kans dat het probleem dan opgelost wordt als je die persoon een mailtje stuurt.
Zal nog even zoeken waar ik deze medewerker kan vinden.

Groet, Dirck

tele2webcare
door tele2webcare - Apr 29, 2011 om 13:21
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste SanneM,

Het spijt me te lezen dat je telefoondienst onverwachts is opgezegd!

Ik zie dat je op het forum van Tros Radar ook je klacht hebt gepost.
Ik heb het probleem al via dat forum in behandeling genomen, dus om het overzicht te bewaren zal ik verder communiceren via het Tros Radar forum.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

su
door susanm - Apr 29, 2011 om 13:24
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb net alvast het Tele2-registratieformulier uitgeprint en wat schetst mijn verbazing. Bij het kostenoverzicht staat dat ik buiten de € 19,95 per maand voor het Tele2 Internet ook nog € 5,00 per maand moet betalen voor "Lijn abonnementskosten". Dit zijn kosten die normaal gesproken in rekening worden gebracht bij mensen die geen KPN (of andere) telefoonaansluiting hebben. Tele2 heeft dus onze KPN-lijn zonder toestemming opgezegd en brengt mij nu € 5,00/maand in rekening voor het gebruik een andere telefoonlijn.

su
door susanm - Apr 29, 2011 om 13:25
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 29 apr 2011, 13:21]Beste SanneM,

Het spijt me te lezen dat je telefoondienst onverwachts is opgezegd!

Ik zie dat je op het forum van Tros Radar ook je klacht hebt gepost.
Ik heb het probleem al via dat forum in behandeling genomen, dus om het overzicht te bewaren zal ik verder communiceren via het Tros Radar forum.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Ik heb je inmiddels een mail gestuurd met mijn gegevens. Mijn naam is trouwens SusanM

dirck
door dirck - Apr 29, 2011 om 13:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je hier klikt, vervolgens een klein stukje naar beneden scrolt, dan zie je daar tele2webcare staan.
Stuur een mailtje naar Danielle, vermeld daarbij ook even de link naar dit topic en hopelijk komt het dan goed.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Apr 29, 2011 om 13:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Oeps, is al niet meer nodig zie ik. hahaha

Ik vertrouw er op dat het wel goed komt nu.

su
door susanm - Apr 29, 2011 om 13:32
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dirck schreef op vrijdag 29 apr 2011, 13:27]Als je hier klikt, vervolgens een klein stukje naar beneden scrolt, dan zie je daar tele2webcare staan.
Stuur een mailtje naar Danielle, vermeld daarbij ook even de link naar dit topic en hopelijk komt het dan goed.

Groet, Dirck
Hoi Dirck, bedankt voor alle moeite, maar Danielle heeft inmiddels zelf al contact met me opgenomen (zie hierboven) en gaat het probleem in behandeling nemen. Hopenlijk kan het op een snelle en bevredigende manier opgelost worden. Ik zal het verloop hier ook posten, zodat andere mensen er in de toekomst wellicht ook wat aan hebben.