do
door donja_1 Apr 24, 2005 om 11:05
Computers & telefonie

Telefoon en internet

Heb een vraagje wie heeft ervaring met internet telefoonnie van :Wanadoo of Ticali .Wat is het het beste ????vr.gr. andries lunenborg graag even reageren,naar don.lunenborg@home.nl

1528 15 Rapporteer

bl
door blinkieboy - Apr 24, 2005 om 13:10
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Donja,

Zelf heb ik sinds enige weken Tiscali telefoon totaal

Tot nu toe werkt alles perfect. Snel internet, en een kraakheldere telefoonverbinding, zonder storing.

Ro
door Rocky Luck - Apr 25, 2005 om 20:10
21 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb UPC en Chello voor kabel, VOIP telefonie en internet.

Je zult het niet geloven, maar ik heb geen enkele klacht. Alles werkt snel en naar behoren, helpdesk is redelijk efficient en storingen worden adequaat verholpen. De on-line factuur is een voorbeeld voor elke telecom aanbieder.

door 00paulus00 - Apr 25, 2005 om 21:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn al jaren abonnee van UPC maar sinds vrijdag 15 april hebben wij geen telefoon meer door een of andere storing die ze maar niet verholpen krijgen.

Maar niet aleen ik nog vele andere hier in de regio.

Dus ik zit er zeer hard over na te denken om naar een andere provider te gaan

he
door helly - Apr 25, 2005 om 21:59
5 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo, Nou wij hebben sinds half maart ook de telefoon via de kabel van UPC , internet hebben wij al sinds een jaar of 2-3.

Ik moet zeggen dat we zeer weinig klachten hebben, oké in het begin van het internet waren er wat opstartproblemen aan de kant van UPC waardoor we niet altijd op internet konden en toevallig vandaag was het weer zover, waarbij we ook geen telefoon hadden.

IK ZIE DIT NIET ALS PROBLEEM!  Ieder nieuw bedrijf kampt met opstart problemen in het begin, het zou eigenlijk niet zo moeten zijn, maar het zij nou eenmaal zo.

Telefonisch waren we niet bereikbaar, niet echt fijn, maar (bijna) iedereen heeft toch wel een mobieltje?

groetjes....

er
door ericbrouwer - Apr 25, 2005 om 22:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons ging het met UPC digitale telefonie de eerste maanden (dec-feb05) goed, maar daarna begon de ellende! Zeer regelmatig niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden. Vaak gebeld (naar een betaalnummer! om de storing door te geven). Er is een speciaal team op gezet, wat zou bellen als de problemen verholpen zijn. Dat belletje is nog niet gekomen, al denk ik zelf na al 5 (!) dagen geen storing dat het nu eindelijk wel eens beter zou kunnen zijn geworden.

Ik baal dus behoorlijk van UPC, je zou maar een arts nodig hebben en niet kunnen bellen (dit heb ik meegemaakt ). Dan ben je blij dat er een GSM in huis ligt.

Ik hoop van harte dat UPC dit product snel verbeterd, anders wordt het toch echt weer een KPN nummer...
<SCRIPT language=javascript>postamble();

terry
door terry - Apr 26, 2005 om 07:31
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Donja,

Hellaas zag ik dat maar 1 persoon daadwerkelijk antwoord heeft gegeven op je vraag, de andere antwoorden zijn ook heel nuttig maar als je zo gelukkig  bent dat je niet in het UPC gebied woont heb je hier natuurlijk niet zoveel aan. De reacties die ik hoor over de Wanadoo life box zijn slecht, internet werkt opzich prima maar als je iemand belt klaagt de ander vaak over geluid wat terug komt en een verbinding wat kwalitatief overeenkomt met een mobiel gesprek. Verder wordt er heel vaak nieuwe software in het modem geladen waardoor je  dus weer een tijdje offline bent. Je kunt hier op het forum ook genoeg andere negatieve ervaringen lezen over de Life Box, dus wat mij betreft zal Wanadoo al af vallen. Reacties over ervaringen met Tiscali heb ik hellaas nog niet gehoord, maar ik denk zelf dat je beter even kunt wachten met deze nieuwe faciliteiten omdat het voor alle aanbieders iets nieuws is. Je bent dus nog even aangewezen op de betrouwbare telefoon verbinding van die uitzuigers van de KPN:-)

lv
door lvdrest - Apr 26, 2005 om 09:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Donja,

Ik kan je mededelen dat ik sinds januari de Wanadoo Livebox heb. Ik ben sinds eind maart EINDELIJK aangesloten. Nu na circa 4 uur bellen met de helpdesk van Wanadoo (hetgeen mij inmiddels inclusief de door Wanadoo geadviseerde aansluiting door CABLE 1 in totaal al op meer dan 200,- euro kwam te staan) ben ik dit probleemgeval volledig zat. Ik heb nog nooit langer dan 1 week ongestoord kunnen internetten, laat staan telefoneren. De kwaliteit van de telefonie is ook bar en boos.

Gisteren, 25 april, heb ik besloten over te stappen op Scarlet want van de ellende heb ik schoon genoeg. (PS probeer maar eens de helpdesk van Wanadoo te bellen 0900 0156 a raison van 0,10 per minuuut), een half uur in de wacht is geen sinecure.

Veel sterkte bij je besluit maar laat het geen Wanadoo (boeboe) zijn.

varabas
door varabas - Apr 26, 2005 om 09:50
450 Antwoorden / 35 Vragen

Het valt mij altijd op bij de antwoorden op telefonievragen dat mensen altijd antwoorden dat ze bij Chello of UPC of andere niet KPN providers WEINIG klachten hebben en dat de telefoon het BIJNA altijd doet. Ik bel 24 jaar met KPN en heb NOOIT klachten en de telefoon doet het ALTIJD.

Wil je overstappen dan moet de abonnementsprijs aanzienlijk lager zijn dan je huidige provider want aan belkosten valt er niet zo veel te besparen. Bij welke provider dan ook, de belkosten bedragen maar een fractie van de abonnementskosten (kijk maar eens goed op je rekening) Ook KPN komt natuurlijk ook met VOIP en let op: daar kun je binnen aanzienlijke tijd gewoon in heel Nederland gratis bellen. En de meeste mensen, ondanks dat ze een abonnement bij een andere provider hebben bellen "gewoon" via de koperdraadjes (en af en toe ook de centrales) van KPN.

TIP: bellen naar het buitenland kan ook via Telediscount ( www.telediscount.nl ) (geen abonnement of aanmelding nodig)

Dus neem de voor jouw belgedrag de juiste beslissing

ec
door ecluse_1 - Apr 26, 2005 om 13:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel dit antwoord niet direct antwoord geeft op deze vraag wil ik toch wijzen op de site WWW.talkin2ya.nl

Hier vind je interessante informatie over diverse manieren om via Internet te bellen.

elton39
door elton39 - Apr 26, 2005 om 15:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik een eerlijk antwoord mag geven ga nooit in zee met Wanadoo dit uit eigen ervaring.Na het be-eindigen contract bleef men rekeningen versturen ofwel spookrekeningen.
Dit is tot aan de kantonrechter toe uitgevochten en Wanadoo heeft dan ook verloren.
Van tiscali weet ik van een fam.lid als je te laat bent met betalen wordt je totaal geblokkeerd dus als je aparte diensten afneemt bijvoorbeeld

Groeten TonV

ha
door hammar - Apr 26, 2005 om 18:02
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ik heb sinds vorig jaar oktober UPC en Digitale Telefonie, veel storingen altijd in het weekend op s'avonds nooit gebeld kunnen worden en zelf ook niet kunnen bellen. Het is er een rommeltje bij de UPC op vragen krijg je dan ook geen antwoord.

Ik hoop wel dat het snel beter word, want de klachten rijzen de pan uit.

Groetje Jeanne

pe
door perro_1 - Apr 26, 2005 om 18:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik heb zelf sinds nov. telefonie van upc en ik heb ook veel last van storingen ze bieden aan dat je s,avonds en in de weekeinde gratis kan bellen maar dan is er vaak een storing dus niks gratis bellen !ook  de rekeningen waren in het begin niet goed dat probleem is nu gelukkig verholpen.ik zou er maar goed over na denken voor je naar upc gaat

 Groetjes Simone

to
door tonmarjarmar - Apr 26, 2005 om 21:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Gewoon een andere provider zoeken die bij je past.

Ik heb Compu serve op ADSL waar ik dus alleen deze gebruik voor internet doeleinden terwijk ik de telefoon via de KPN heb.

Ook de aansluiting en modem heb ik van de KPN en geen problemen gehad.

Dus de zaken gescheiden  houden zowel ADSL en telefonie klink het beste.

Succes!!

linefarmer
door linefarmer - May 1, 2005 om 11:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Sinds internet bellen bestaat (zo`n 1.5 jaar geleden) hebben wij zo`n
abbonnement. Niet via wanadoo of ticala, maar via Pilmo. (www.pilmo.com)

Het werkt precies hetzelfde als al die andere providers. Wat mij opvalt
is dat providers die er net mee begonnen zijn, dezelfde problemen
hebben als in de begin fase van Pilmo.

Maar goed, als de kinderziektes er eenmaal uit zijn, dan lijkt het net of je via de vaste lijn belt.

Het grootste voordeel van internetbellen (Voip) zijn natuurlijk de
kosten, vele malen goedkoper dan de KPN. Wij betalen per maand 9.95
euro aan abbonnementskosten en ongeveer aan 15 euro aan belkosten. Als
je geen isdn hebt of je hebt geen vaste lijn nodig voor het internet
zou ik zeggen DOEN!!!

ga
door gangsterx - May 8, 2005 om 21:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

ik zou zeker Tiscali nemen.

Ik heb een vriend die heeft al een aantal maanden ADSL+telefonie via
Wanadoo, nou niet echt ADSL want het valt steeds uit en je kan er maar
30 min. op online blijven en daarna valt het uit.

Ikzelf heb Tiscali Adsl + telefonie supersnel.

Via Nuria(programaatje) kan je de snelheid van je internet meten.

Mijn snelheid is 4096/1024

Maardit veschilt altijd van de ware snelheid.

Dit is bij mij 3960/910 dit blijkt heel goed te zijn in vergelijking met anderen.

dus hierbij raad ik je Tiscali aan.