Telefoon en internet
Heb een vraagje wie heeft ervaring met internet telefoonnie van :Wanadoo of Ticali .Wat is het het beste ????vr.gr. andries lunenborg graag even reageren,naar don.lunenborg@home.nl
Hoi Donja,
Zelf heb ik sinds enige weken Tiscali telefoon totaal
Tot nu toe werkt alles perfect. Snel internet, en een kraakheldere telefoonverbinding, zonder storing.
Ik heb UPC en Chello voor kabel, VOIP telefonie en internet.
Je zult het niet geloven, maar ik heb geen enkele klacht. Alles werkt snel en naar behoren, helpdesk is redelijk efficient en storingen worden adequaat verholpen. De on-line factuur is een voorbeeld voor elke telecom aanbieder.
Wij zijn al jaren abonnee van UPC maar sinds vrijdag 15 april hebben wij geen telefoon meer door een of andere storing die ze maar niet verholpen krijgen.
Maar niet aleen ik nog vele andere hier in de regio.
Dus ik zit er zeer hard over na te denken om naar een andere provider te gaan
Hallo, Nou wij hebben sinds half maart ook de telefoon via de kabel van UPC , internet hebben wij al sinds een jaar of 2-3.
Ik moet zeggen dat we zeer weinig klachten hebben, oké in het begin van het internet waren er wat opstartproblemen aan de kant van UPC waardoor we niet altijd op internet konden en toevallig vandaag was het weer zover, waarbij we ook geen telefoon hadden.
IK ZIE DIT NIET ALS PROBLEEM! Ieder nieuw bedrijf kampt met opstart problemen in het begin, het zou eigenlijk niet zo moeten zijn, maar het zij nou eenmaal zo.
Telefonisch waren we niet bereikbaar, niet echt fijn, maar (bijna) iedereen heeft toch wel een mobieltje?
groetjes....
Bij ons ging het met UPC digitale telefonie de eerste maanden (dec-feb05) goed, maar daarna begon de ellende! Zeer regelmatig niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden. Vaak gebeld (naar een betaalnummer! om de storing door te geven). Er is een speciaal team op gezet, wat zou bellen als de problemen verholpen zijn. Dat belletje is nog niet gekomen, al denk ik zelf na al 5 (!) dagen geen storing dat het nu eindelijk wel eens beter zou kunnen zijn geworden.
Ik baal dus behoorlijk van UPC, je zou maar een arts nodig hebben en niet kunnen bellen (dit heb ik meegemaakt ). Dan ben je blij dat er een GSM in huis ligt.
Ik hoop van harte dat UPC dit product snel verbeterd, anders wordt het toch echt weer een KPN nummer...
<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hoi Donja,
Hellaas zag ik dat maar 1 persoon daadwerkelijk antwoord heeft gegeven op je vraag, de andere antwoorden zijn ook heel nuttig maar als je zo gelukkig bent dat je niet in het UPC gebied woont heb je hier natuurlijk niet zoveel aan. De reacties die ik hoor over de Wanadoo life box zijn slecht, internet werkt opzich prima maar als je iemand belt klaagt de ander vaak over geluid wat terug komt en een verbinding wat kwalitatief overeenkomt met een mobiel gesprek. Verder wordt er heel vaak nieuwe software in het modem geladen waardoor je dus weer een tijdje offline bent. Je kunt hier op het forum ook genoeg andere negatieve ervaringen lezen over de Life Box, dus wat mij betreft zal Wanadoo al af vallen. Reacties over ervaringen met Tiscali heb ik hellaas nog niet gehoord, maar ik denk zelf dat je beter even kunt wachten met deze nieuwe faciliteiten omdat het voor alle aanbieders iets nieuws is. Je bent dus nog even aangewezen op de betrouwbare telefoon verbinding van die uitzuigers van de KPN:-)
Hallo Donja,
Ik kan je mededelen dat ik sinds januari de Wanadoo Livebox heb. Ik ben sinds eind maart EINDELIJK aangesloten. Nu na circa 4 uur bellen met de helpdesk van Wanadoo (hetgeen mij inmiddels inclusief de door Wanadoo geadviseerde aansluiting door CABLE 1 in totaal al op meer dan 200,- euro kwam te staan) ben ik dit probleemgeval volledig zat. Ik heb nog nooit langer dan 1 week ongestoord kunnen internetten, laat staan telefoneren. De kwaliteit van de telefonie is ook bar en boos.
Gisteren, 25 april, heb ik besloten over te stappen op Scarlet want van de ellende heb ik schoon genoeg. (PS probeer maar eens de helpdesk van Wanadoo te bellen 0900 0156 a raison van 0,10 per minuuut), een half uur in de wacht is geen sinecure.
Veel sterkte bij je besluit maar laat het geen Wanadoo (boeboe) zijn.
Het valt mij altijd op bij de antwoorden op telefonievragen dat mensen altijd antwoorden dat ze bij Chello of UPC of andere niet KPN providers WEINIG klachten hebben en dat de telefoon het BIJNA altijd doet. Ik bel 24 jaar met KPN en heb NOOIT klachten en de telefoon doet het ALTIJD.
Wil je overstappen dan moet de abonnementsprijs aanzienlijk lager zijn dan je huidige provider want aan belkosten valt er niet zo veel te besparen. Bij welke provider dan ook, de belkosten bedragen maar een fractie van de abonnementskosten (kijk maar eens goed op je rekening) Ook KPN komt natuurlijk ook met VOIP en let op: daar kun je binnen aanzienlijke tijd gewoon in heel Nederland gratis bellen. En de meeste mensen, ondanks dat ze een abonnement bij een andere provider hebben bellen "gewoon" via de koperdraadjes (en af en toe ook de centrales) van KPN.
TIP: bellen naar het buitenland kan ook via Telediscount ( www.telediscount.nl ) (geen abonnement of aanmelding nodig)
Dus neem de voor jouw belgedrag de juiste beslissing
Hoewel dit antwoord niet direct antwoord geeft op deze vraag wil ik toch wijzen op de site WWW.talkin2ya.nl
Hier vind je interessante informatie over diverse manieren om via Internet te bellen.
Als ik een eerlijk antwoord mag geven ga nooit in zee met Wanadoo dit uit eigen ervaring.Na het be-eindigen contract bleef men rekeningen versturen ofwel spookrekeningen.
Dit is tot aan de kantonrechter toe uitgevochten en Wanadoo heeft dan ook verloren.
Van tiscali weet ik van een fam.lid als je te laat bent met betalen wordt je totaal geblokkeerd dus als je aparte diensten afneemt bijvoorbeeld
Groeten TonV
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer