tu
door tukkertje Sep 26, 2015 om 09:41
Computers & telefonie

Tv schotel

Wij hebben een tweede huis in zuid frankrijk en gaan via CanalDigital over van analoog naar digitaal. Hebben uit Nederland de ontvanger en de dubbele kop meegenomen. Aangezien de huidige schotel van 60 cm (vanwege de situering dichtbij zee) begint te roesten willen wij deze vervangen om Astra te blijven ontvangen voor de Nederlandse en straks dus ook regionale zenders (is meen ik andere frequentie). Wij denken aan een 80 cm schotel, wat stabielere ontvangst dan de 60 cm schotel zo is mij verteld en aan een fiber schotel die, zo is mij ook verteld, minder snel roest. Kloppen deze beweringen en waar moet ik op letten bij aankoop van de nieuwe schotel in Frankrijk wat betreft de ontvangst van beide Astra frequenties.

543 4 Rapporteer

door 1953 - Sep 26, 2015 om 09:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk moet u een abonnement nemen op Canal Digital France?

Ligt eraan of u veel zenders wilt bekijken met de schotel, als de Ø 80 cm nauwelijks duurder is dan de Ø 60 cm schotel, wat let u dan om de Ø 80 cm niet te nemen.

Alles dicht bij zee is onderhevig aan corrosie, het schilderwerk etc. en zo ook de schotel waarschijnlijk. Buren die een schotel ook hanteren: wat is hun ervaring ermee?

tu
door tukkertje - Sep 26, 2015 om 10:44
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank 1953 voor snelle reactie. Nee, dat abonnement geeft geen Nederlandse zenders. En we hebben geen naaste buren met een fiber schotel.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2015 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard geeft een grotere schotel een stabielere ontvangst, maar wij hebben met onze 60 cm schotel nooit problemen ondervonden in Frankrijk.. Alleen zware regen gaf storingen.

Die dubbele kop hebt u nodig voor de andere Astra, kijk op de site van CD waar wat op uitgezonden wordt.

Heb geen ervaring met een fiber schotel.

costnix
door costnix - Sep 28, 2015 om 14:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een fiber schotel zal niet roesten, maar de zon zal het in de loop der tijd het plastic aantasten.