komsja
door komsja Dec 17, 2014 om 18:24
Computers & telefonie

Uitgelogd worden bij Kassa.

Hoe kan het dat ondanks dat ik op de site van het kassa forum bezig ben om te kijken te lezen en te zoeken etc etc na een bepaalde tijd weer opnieuw moet inloggen.

736 16 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2014 om 19:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bedoeld terwijl u gewoon nog bezig bent en niet hem in de wacht houd.. Wel als ik wat anders gaat doen dan na een verlopen tijd moet ik gewoon weer inloggen. Maar om daar nu over te vallen 10 sec werk.

komsja
door komsja - Dec 17, 2014 om 19:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@valerius-2
Ik bedoel inderdaad dat als ik bezig ben,snap zelf ook wel dat als ik een tijdje niks doe op het forum dat je dan uitgelogd word maar word uitgelogd terwijl ik bezig ben en het gaat me niet om de 10 seconden werk om weer in te loggen maar het gaat er om dat je uitgelogd word terwijl je bezig bent

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2014 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@komsja,

Omdat het nog steeds een beetje 'gammele' site is.
Moeten we blijkbaar maar mee leren leven.

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2014 om 20:59
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Is immers hier heel normaal op de site? Ook als ik op een bepaald topic inlog kom ik in een totaal ander topic terecht. Je raakt er wel aan gewend, ook dat je ineens leest: weet u zeker dat u wilt uitloggen? Nou nee, maar je moet wel! Kom er dan via 'slinkse' wegen wel weer in, maar is gewoon irritant.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 17, 2014 om 21:30
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Komsja,
Als ik via het vinkje in de mail inlog heb ik dat uitlogprobleem ook, inloggen via de site niet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 18, 2014 om 12:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Uitloggen kan eigenlijk enkel komen door het verwijderen van de Kassa cookie.

komsja
door komsja - Dec 18, 2014 om 17:09
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@lekkerisdat
Wat u zegt lijkt me ook stug want ik accepteer altijd de cookie als ik wil inloggen op kassa.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 18, 2014 om 17:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@komsja
Bij het accepteren sla je de cookie(s) op, verwijder je hierna de cookie(s) ben je niet meer ingelogd.

Probeer het maar eens; log in, klik ctrl + shift + del alles wissen en refresh de pagina (ctrl + f5).

De oorzaak is natuurlijk vanaf hier niet te bepalen, kan zoveel zijn.

gompy2
door gompy2 - Dec 18, 2014 om 17:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op woensdag 17 dec 2014, 18:24]Hoe kan het dat ondanks dat ik op de site van het kassa forum bezig ben om te kijken te lezen en te zoeken etc etc na een bepaalde tijd weer opnieuw moet inloggen.
Dat komt omdat de bouwer van deze gammele website de verlooptijd van bepaalde cookies niet goed heeft staan
Wanneer iemand een website bezoekt worden er een aantaal cookies op je computer gezet en wordt er voor een bepaald cookie een tijd ingesteld dat deze cookie geldig blijft.
Normaal is dat geloof ik zo'n 30 minuten.
Die je binnen die 30 minuten een handeling op die website, dan wordt de tijd weer gereset.
Doe je meer als 30 minuten helemaal niks dan verlopen die cookies en moet men weer inloggen of andere dingen doen, om weer verder te gaan.
Staat nu de tijd niet goed, zoals op deze website, dan kan het gebeuren dat als je bijvoorbeeld langer als 10 minuten geen handeling doet op deze website, de geldigheid van een bepaald cookie verloopt en je weer opnieuw in moet loggen.
Op sommige site's kan de "idle" tijd wel veel langer zijn ingesteld, dat ligt aan de bouwerT
Verder is er nog veel meer mis met de werking van deze website, en gaan er wel veel meer dingen fout, maar goed, we houden het hier maar bij...

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2014 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

2gompy2,

OT
.....Verder is er nog veel meer mis met de werking van deze website, en gaan er wel veel meer dingen fout,......
Nee toch. ;-)

gompy2
door gompy2 - Dec 18, 2014 om 17:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Lees hier maar voor wat uitleg, klik-> Cookies

Edrick... ja ja.., zucht.. ;-)

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2014 om 20:27
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 18 dec 2014, 17:50]

Doe je meer als 30 minuten helemaal niks dan verlopen die cookies en moet men weer inloggen of andere dingen doen, om weer verder te gaan.
Staat nu de tijd niet goed, zoals op deze website, dan kan het gebeuren dat als je bijvoorbeeld langer als 10 minuten geen handeling doet op deze website, de geldigheid van een bepaald cookie verloopt en je weer opnieuw in moet loggen.

Het is dat ik op Tros TV site nooit problemen heb, maar als non connaisseur van gebruik p.c. denk/dacht ik vroeger altijd dat het aan mij lag. Weet inmiddels beter: is een heel slecht gebouwde site. Maar goed, soms lukt en soms niet, ta ta....

gompy2
door gompy2 - Dec 18, 2014 om 20:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 18 dec 2014, 20:27]
Het is dat ik op Tros TV site nooit problemen heb, maar als non connaisseur van gebruik p.c. denk/dacht ik vroeger altijd dat het aan mij lag. Weet inmiddels beter: is een heel slecht gebouwde site. Maar goed, soms lukt en soms niet, ta ta....
Ik denk dat de makerT van deze site nog wel het 1 en ander kan leren van de makerT van de Tros-Radar site...
Maar goed, we vermaken ons er mee, toch?
Op straat rondzwerven met dit slechte weer is ook maar niks...
Toedeloe... ;-)

door 1953 - Dec 18, 2014 om 23:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U bent niet de enige die meet de regelmat van de klok wordt geconfronteerd met deze mysterieuze fenomeen.

Tegenwoordig kopieer ik de geschreven tekst eerst en dan op reageren; deze ezelin stootte zich geen tweede keer aan dezelfde steen!

Redactie-online hiermee geconfronteerd edoch die steken hoogstwaarschijnlijk de hoofden bijeen in het zand o.i.d.

door 1953 - Dec 18, 2014 om 23:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U bent niet de enige die met de regelmaat van de klok wordt geconfronteerd met deze mysterieuze fenomeen.

Tegenwoordig kopieer ik de geschreven tekst eerst en dan op reageren; deze ezelin stootte zich geen tweede keer aan dezelfde steen!

Redactie-online hiermee geconfronteerd edoch die steken hoogstwaarschijnlijk de hoofden bijeen in het zand o.i.d.

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2014 om 23:40
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@1953, u kunt als ambtenares (?) toch wel voorstellen dat de redactie on line belangrijker dingen aan het hoofd heeft.