cm
door cmeester Mar 23, 2015 om 10:52
Computers & telefonie

Verzoek Herroeping glasvezelabonnement Vodafone thuis.

Op 10-02-2015 komt een adviseur Vodafone Thuis aan deur.
Ik heb besloten abonnement glasvezel aan te gaan.
Na ontvangst brief van Vodafone waarin andere dingen staan dan adviseur had omschreven, besloten het abonnement te herroepen. ( bijvoorbeeld geen draadloos internet)
12-02-'15 het herroepingsformulier ingevuld en niet aangetekend verstuurd, niet nodig aldus Vodafone.
Er volgt toch afspraak van installatiebedrijf Guidion ondanks herroeping.
Vervolgens op 12-03-'15 gebeld met Vodafone, de medewerker staat mij erg onbeschoft ter woord en beweert mijn herroeping niet te hebben ontvangen, ik zit vast aan abonnement of afkoop a €390
Via aangetekende brief& gewone post bezwaar gemaakt met kopie herroeping op 12-03-2015 verzonden .
Op mijn brief per normale post wordt per mail door Vodafone thuis gereageerd dat deze brief te laat is en we aan abonnement of afkoop vastzitten, op ingesloten kopie herroeping wordt niet gereageerd, op mijn klacht dat de medewerker onbeschoft was ook niet.
Via Track& Trace kom ik erachter dat het Vodafone adres is tussenpost is, mijn brief is doorgestuurd naar service post, waar aangetekende brief nog niet is aangenomen is en nog ongelezen is (21-03-'15)
Volgens Post NL Track&Trace staat Vodafone erom bekend niet aangetekende brieven als niet verzonden worden beschouwd, en zijn wij de dupe dit terwijl ik 13 dagen voor einde herroepingsdatum het herroepingsformulier heb verzonden.
HELP!! Wat kan ik doen?

945 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2015 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zal zich hier wel weer een medewerker van Vodafone melden, due het "vervelend" vindt en het voor u gast "uitzoeken". Verder zonder resultaat want de verzending van de opzegbrief kunt u niet bewijzen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 24, 2015 om 19:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Lees op consuwijzer.nl over de regels bij colportage, met een beetje geluk heeft Vodafone zich niet aan de wet gehouden. Daarmee kan het contract dan de prullenbak in.

door 1953 - Mar 24, 2015 om 20:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dergelijke herroeping - binnen 14 dagen - zou ik per aangetekende brief of online hebben geannuleerd.

Viel onder de colportagewet.