clijnmarijne
door clijnmarijne Dec 20, 2012 om 14:17
Computers & telefonie

Waarschuwingen logboek Windows 7 64bits

Hallo,
sinds enige tijd krijg ik bij het opstarten een waarschuwing te zien bij Beheergebeurtenissen die luidt als volgt:
"Het stuurprogramma\Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB ...." (en dan volgt een lange reeks aan woorden en cijfers zoals: USBStore -Disk- Ven- Generic- Product - compact - Flash.. met cijfers er tussen in.) Gebeurtenis ID 219. Kernel-php Taakcategorie 212. Ik heb gekeken bij Apparaatbeheer maar nergens staat een uitroeptekentje. Windows Updates zijn allemaal binnen en ik houd mijn software verder op peil via Secunia (automatisch).
Wie, O wie weet mij hiermee te helpen?
Computer doet het verder goed. Ik heb gegoogled hierop maar verder dan WUDFRd-vermeldingen kom ik niet. Misschien zie je dan een gedeelte van iemand die een Hijack This een geplaatst, dus die hard er ook al problemen mee.
Hartelijk dank alvast,
clijnmarijne

3414 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 20, 2012 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Volgens MS kan je deze waarschuwing negeren en kan het geen kwaad.
Kijk hier.
Komt inderdaad vaker voor volgens meldingen op het net.
Zie zo gauw niet hoe je die melding weg krijgt.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2012 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel voor je reactie Edrick.
Ja, die website heb ik ook gezien, maar daar wordt min of meer gezegd: als je die melding ziet na een schone installatie van Windows 7 (in dit geval). Zo schoon is mijn installatie niet meer vrees ik. En die waarschuwing krijg ik pas enige weken, bij het opstarten elke keer.
Kan het ermee te maken hebben dat iemand hier even een USB-stick in de computer heeft gestopt omdat zij foto's van mij wilde overnemen?? Want dát is wel gebeurd.
M.vr.gr.
clijnmarijne

ve
door verwijderd - Dec 20, 2012 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

2clijnmarijne,

Zou hier niet met zekerheid antwoord op kunnen geven.
Heb nog wel op internet gezien dat er meer mensen deze melding hadden en dat het over drivers ging (maar die zijn bij jou - Secunia - up-to-date).
Steeds wegklikken is natuurlijk ook irritant.
Je zou nog eens systeemherstel kunnen proberen met een datum vóórdat de melding/ usb-stick er was.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2012 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edrick, is dat zo?, dat Secunia ook de drivers up to date houdt? Daarvan was ik mij niet bewust.Tot nu toe werden door Secunia alleen niet-Microsoft softwareprogramma's aangemeld als zijnde toe aan een update. Wegklikken hoef ik alleen maar als ik het logboek Beheergebeurtenissen eens een keer wil leegmaken, dus dat valt nog wel mee. Ik ben nogal opruimerig -helaas- want nu kan ik ook niet meer terugzien wanneer de waarschuwing voor het eerst werd gegeven. Bedankt voor het meedenken!
m.vr.gr.
clijnmarijne

ve
door verwijderd - Dec 20, 2012 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@clijnmarine,

Nee, daar ging ik in de fout.
Drivers worden niet ge-update.
Sorry voor de foutieve berichtgeving.
Even niet bij de les.
Zou me over die melding verder maar niet druk maken.
Je hebt er blijkbaar geen last van.

Fijne feestdagen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2013 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste clijnmarijnen

Heb je al eens systeemherstel geprobeerd, ik hoor dat je weet wanneer het is begonnen met de verwijzing, zoek in systeemherstel naar een herstelpunt van voor deze datum en laat dan windows een systeemherstel doen.
Je zal zien dat de vreemde verwijzing verdwenen zal zijn, ik raad je aan wel even te kijken welke belangrijke programma's je heb geinstalleerd en deze in veiligheid te brengen.

Succes Willem

ve
door verwijderd - Apr 16, 2013 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je voor je reactie Willem, maar ik schreef dat ik de logboeken Beheergebeurtenissen op een gegeven moment heb leeggemaakt dus ik kan niet meer zien wanneer deze meldingen voor het eerst gegeven werden. De meldingen komen nog steeds trouwens. Edrick3 adviseert mij om mezelf er niet druk over te maken.
Clijnmarijne

ve
door verwijderd - Apr 16, 2013 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Clijnmarijnen, maar heb je als eens gekeken in je configuratiescherm bij herstel klik dan systeemherstel aan en zet links onderin een vinkje bij meer herstelpunten weergeven, klik op volgende, deze gaan er namelijk zomaar niet uit, kies daar dan een datum die voor het probleem ligt, en zet je pc daarna terug.( want volgens mij weet je wel ongeveer de tijd dat dit voor het eerst is voorgekomen), ik zou het toch eens zo proberen.

Nogmaals succes Willem

ve
door verwijderd - Apr 16, 2013 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stel het op prijs Willem dat je nogmaals de moeite neemt om mij het een en ander uit te leggen hoe ik bij een ver teruggelegen herstelpunt kan komen om zodoende een situatie te scheppen dat die melding niet meer voorkomt in mijn logboek Beheergebeurtenissen, maar ik ga dat toch niet doen. Ondertussen is er weer van alles gewijzigd op de computer qua programma's en updates en dan zou ik die allemaal weer moeten aanvullen/aanpassen. Om maar niet te spreken over 2 nieuw aangemaakte emailaccounts via Gmail en Outlook.com. Ofschoon, die blijven wel staan denk ik. Dus nogmaals hartelijk dank maar ik probeer over die waarschuwing (het is geen foutmelding maar een slechts een waarschuwing) heen te kijken.
Met vriendelijke groet,
clijnmarijne
PS Ik weet ook niet zo goed meer op welke datum die melding begon..

ve
door verwijderd - Apr 17, 2013 om 04:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op dinsdag 16 apr 2013, 23:51: Ik stel het op prijs Willem dat je nogmaals de moeite neemt om mij het een en ander uit te leggen hoe ik bij een ver teruggelegen herstelpunt kan komen om zodoende een situatie te scheppen dat die melding niet meer voorkomt in mijn logboek Beheergebeurtenissen, maar ik ga dat toch niet doen. Ondertussen is er weer van alles gewijzigd op de computer qua programma's en updates en dan zou ik die allemaal weer moeten aanvullen/aanpassen. Om maar niet te spreken over 2 nieuw aangemaakte emailaccounts via Gmail en Outlook.com. Ofschoon, die blijven wel staan denk ik. Dus nogmaals hartelijk dank maar ik probeer over die waarschuwing (het is geen foutmelding maar een slechts een waarschuwing) heen te kijken.
Met vriendelijke groet,
clijnmarijne
PS Ik weet ook niet zo goed meer op welke datum die melding begon..

Systeemherstel Windows 7.

Daarnaast de lijst van data van herstelpunten bekijken en de meest gunstigste uitzoeken en tot herstel overgaan.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2013 om 07:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op woensdag 17 apr 2013, 04:35:
clijnmarijne schreef op dinsdag 16 apr 2013, 23:51: Ik stel het op prijs Willem dat je nogmaals de moeite neemt om mij het een en ander uit te leggen hoe ik bij een ver teruggelegen herstelpunt kan komen om zodoende een situatie te scheppen dat die melding niet meer voorkomt in mijn logboek Beheergebeurtenissen, maar ik ga dat toch niet doen. Ondertussen is er weer van alles gewijzigd op de computer qua programma's en updates en dan zou ik die allemaal weer moeten aanvullen/aanpassen. Om maar niet te spreken over 2 nieuw aangemaakte emailaccounts via Gmail en Outlook.com. Ofschoon, die blijven wel staan denk ik. Dus nogmaals hartelijk dank maar ik probeer over die waarschuwing (het is geen foutmelding maar een slechts een waarschuwing) heen te kijken.
Met vriendelijke groet,
clijnmarijne
PS Ik weet ook niet zo goed meer op welke datum die melding begon..

Systeemherstel Windows 7.

Daarnaast de lijst van data van herstelpunten bekijken en de meest gunstigste uitzoeken en tot herstel overgaan.

Soms is het lastig lezen:

TS wil geen herstelpunt herstellen!

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op woensdag 17 apr 2013, 07:48:
wolfgang wölfe schreef op woensdag 17 apr 2013, 04:35:
clijnmarijne schreef op dinsdag 16 apr 2013, 23:51: Ik stel het op prijs Willem dat je nogmaals de moeite neemt om mij het een en ander uit te leggen hoe ik bij een ver teruggelegen herstelpunt kan komen om zodoende een situatie te scheppen dat die melding niet meer voorkomt in mijn logboek Beheergebeurtenissen, maar ik ga dat toch niet doen. Ondertussen is er weer van alles gewijzigd op de computer qua programma's en updates en dan zou ik die allemaal weer moeten aanvullen/aanpassen. Om maar niet te spreken over 2 nieuw aangemaakte emailaccounts via Gmail en Outlook.com. Ofschoon, die blijven wel staan denk ik. Dus nogmaals hartelijk dank maar ik probeer over die waarschuwing (het is geen foutmelding maar een slechts een waarschuwing) heen te kijken.
Met vriendelijke groet,
clijnmarijne
PS Ik weet ook niet zo goed meer op welke datum die melding begon..

Systeemherstel Windows 7.

Daarnaast de lijst van data van herstelpunten bekijken en de meest gunstigste uitzoeken en tot herstel overgaan.

Soms is het lastig lezen:

TS wil geen herstelpunt herstellen!

Waar staat het dan dat ts geen herstelpunt wil uitvoeren?!

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 07:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Waar staat het dan dat ts geen herstelpunt wil uitvoeren?!.......

Lees de reacties eens zonder kratje (kroon)pils genuttigd te hebben! En voor het plaatsen van 1 zinnetje, hoef je echt niet constant te quoten! Slaat echt nergens op.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Zoals ik het lees, krijg je die waarschuwing dus alleen maar te zien wanneer je het Logboek opent. (dus geen popup melding met die waarschuwing op je scherm, die je vervolgens weer moet wegklikken wanneer je je computer opstart)

Een Systeemherstel zou ik daarom ook niet willen adviseren, ook met het feit dat het al zo'n 5 maanden geleden is.

Als ik mij druk zou maken over al die waarschuwingen en foutmeldingen die in mijn Logboek staan, dan zou ik mijn computer niet eens meer durven aan te zetten.

Met andere woorden: niet meer zo vaak in het Logboek gaan kijken, alleen als je problemen hebt met je computer of als er foutmeldingen op je scherm komen te staan, dan kan het Logboek uitkomst bieden.

Groeten, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Dirck, je hebt helemaal gelijk Dirck, ik zal het nooit meer doen Dirck!
Dankjewel Dirck!
Tóch snap ik niet waar die mededeling vandaan komt. Het leven van een perfectioniste is niet altijd even leuk...
M.vr.gr.
clijnmarijne

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

clijnmarijne schreef op vrijdag 19 apr 2013, 11:20: Ja Dirck, je hebt helemaal gelijk Dirck, ik zal het nooit meer doen Dirck!
Dankjewel Dirck!

Tja, ik weet niet of je nou de gek met mij hebt, maar mijn bedoeling was goed hoor!

Ik probeer alleen maar te zeggen dat veel mensen, (en dan met name computerleken) soms wat teveel bezig zijn met het opruimen van hun computer door middel van het gebruik van tientallen opschoonprogramma's en registercleaners enz... inplaats van te genieten van hun computer.

Die waarschuwing krijg je, omdat er ergens in het Register een vermelding staat die wijst naar die USB-stick en omdat die stick niet meer aanwezig is, komt er in het Logboek dus een waarschuwing te staan.

Groeten, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dirck,
Ach, ik maakte gewoon een grapje. Dank voor je adviezen. Niet zoveel in het logboek kijken nee, je hebt gelijk, de computer doet het verder goed.
Met vriendelijke groet,
clijnmarijne

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net ook even in mijn logboek gekeken, en sinds 8 maart heb ik die melding er ook in staan.

Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&b&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_&PROD_USB_FLASH_DRIVE&REV_PMAP#1982153213C8&0#.

Ik heb rond die tijd wel mijn printer op een andere USB poort aangesloten (USB 3.0) het kan dus zijn dat het daar mee te maken heeft, maar alles werkt nog goed, dus ik maak me ook geen zorgen.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt nog voor het kijken en melden Dirck. Nu ben ik helemaal gerustgesteld.
Een paar maanden terug is een kleindochter van mijn man hier op de computer bezig geweest met een usb-stick die ze had meegebracht om foto's over te zetten. Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
M.vr.gr.
clijnmarijne