zo
door zoo Jul 26, 2011 om 10:49
Computers & telefonie

Welke voorwaarden (en criteria) hanteert Vodafone bij het bepalen van een betalingsregeling?

Mijn moeder heeft momenteel een openstaande saldo van 2 facturen bij Vodafone die door omstandigheden vrij hoog zijn uitgevallen. Het gaat niet om honderden euro’s, maar wel om een hoog bedrag om in 1 keer te betalen. Ze wil daar nu een betalingsregeling voor treffen om het bedrag gespreid te betalen. Het betreft overigens een Bel+Sms+Web abonnement.

Ze heeft het abonnement afgesloten in combinatie met een kado. Dit was een actie van Vodafone.  Er was een korting op de abonnementskosten (50% korting op de abonnementssskosten het eerste jaar). En er zat ook een gratis kado bij. Dat maakte het extra aantrekkelijk om het abonnement toendertijd af te sluiten. De kosten (van de 2 openstaande facturen) zijn overigens ontstaan door te bellen en niet door data gebruik.

Weet iemand van jullie (uit ervaring) welke voorwaarden en criteria Vodafone hanteert bij het toekennen van een regeling? Ik ben benieuwd of iemand van jullie recente informatie heeft.

Ik vraag mij het volgende af:
A.  Is er een minimum aantal termijnen? En een maximum? Zo ja, hoeveel?
Moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?
B. Is er minimum bedrag?
C. Zijn er nog andere belangrijke criteria om rekening mee te houden? Zijn er bijvoorbeeld andere zaken waar Vodafone op let bij het bepalen en toekennen van de regeling? 

D. Binnen hoeveel dagen moet het 1e termijn betaald worden nadat de regeling is getroffen? Is dat gelijk de zelfde week of is er een ruimer termijn?


E. Is Vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? Doen ze misschien moeilijk? Ik heb gezien dat je als klant kunt bellen als je een betalingsregeling wenst. Ik heb geen idee of dit makkelijk gaat of dat het misschien beter is het schriftelijk te doen.


Ik beb benieuwd naar de antwoorden op de bovenstaande vragen. Als een van jullie al een antwoord op een van de vragen weet zou dat mooi zijn. Als iemand (eventueel uit eigen ervaring) een antwoord op alle vragen weet zou dat fantastisch zijn :-)

6656 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pschaecker
door pschaecker - Jul 26, 2011 om 11:13
171 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste zoo,

Heeft u deze vragen al aan Vodafone gesteld? Het lijkt mij dat zij dit het beste kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Paul Schaecker

tdehond
door tdehond - Jul 26, 2011 om 11:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Kan ik een betalingsregeling krijgen?

Dit hangt af van jouw persoonlijke situatie. Bel voor meer informatie 1200 (mobiele telefoon) of 06 54 50 01 00 (vaste lijn), kies de optie 'Betalingen' en een van onze medewerkers helpt je verder.

bron: klik hier

zo
door zoo - Jul 26, 2011 om 11:40
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reactie.

Het gaat juist om die ene zin -> "Dit hangt af van jouw persoonlijke situatie."
Daaruit maak ik op dat er bepaalde voorwaarden (en criteria zijn) die ze hanteren.
Daarom was ik benieuwd naar ervaringen van gebruikers hier.
Maar ik begrijp dat niemand uit ervaring een antwoord op de vragen weet?

Bellen heb ik nog niet gedaan. ga ik uiteraard wel doen nog :-)
De wachttijd was de laatste keer vrij lang.

rj
door rjw - Jul 26, 2011 om 12:27
3281 Antwoorden / 5 Vragen
0

"E. Is Vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? Doen ze misschien moeilijk? Ik heb gezien dat je als klant kunt bellen als je een betalingsregeling wenst. Ik heb geen idee of dit makkelijk gaat of dat het misschien beter is het schriftelijk te doen.
"

De meeste bedrijfsprocessen zijn tegenwoordig ingericht op klant interactie via call center, email, social media en website. Een brief voegt niet veel toe, behalve dat het een officieelere status heeft. Aangezien het in eerste instantie om informatie gaat, heeft een brief op dit moment dus niet zoveel zin.

birdies
door birdies - Jul 26, 2011 om 18:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

........Moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?......

Weet het niet zeker (nooit mee te maken gehad) maar ik vermoed dat 3 maanden een maximale termijn is. Bovendien moet het aflossingsbedrag wel reëel zijn.

Aan de betalingsregeling dien je je overigens strikt te houden, 1x een dagje te laat en het contract wordt beëindigd, maar dan wel met doorbetaling van abonnementskosten tot einde contractdatum.

Maar zoals al gezegd, de enige die daar een goed antwoord op kan geven, is Vodafone zelf.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 29, 2011 om 14:03
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste zoo,

Zoals tdehond in bovenstaand bericht vermeld en de verwijzing naar onze website hangt dat af van je persoonlijke situatie. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de klantenservice via 1200 vanaf het mobiele toestel of via 0654500100. Mijn collega's bij de afdeling betalingen zullen je dan verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Rachelle
Vodafone Webcare Nederland

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer